Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, want ik zit er op het moment even doorheen. Het liefst zou ik nu onmiddellijk een test gaan halen, maar dit kan niet omdat ik aan het werk ben en vanavond als ik klaar ben zijn de winkels al dicht. Dus ik dacht misschien kunnen jullie mij 'geruststellen' of juist eerlijk zeggen misschien heb je wel gelijk... Een paar maanden geleden de mirena spiraal laten plaatsen en altijd nog regelmatig ongesteld geworden. Altijd de eerste/tweede van de maand word ik ongesteld. Nu een week geleden (moet rond mijn eisprong zijn geweest) kreeg ik al hele erge menstruatie krampen. Ik ben al een week heel erg misselijk en sinds drie dagen ga ik van ieder luchtje bijna overgeven... (vooral in de ochtend) Gisteren had ik een hele lichte bloeding (een week voor mijn menstruatie) en dat was ook meteen weer over. Denken jullie dat ik zwanger zou kunnen zijn... Ik ben 21 jaar, druk aan het klussen met mijn vriend in ons huis wat veel te klein is voor een kind en ik ben ook totaal niet bezig met kinderen krijgen. Vandaar dat dit mij zo'n angst geeft.. Bedankt dat ik mijn verhaal mocht doen !
Er is maar een ding wat zekerheid kan geven.. en dat is een test. Nu heb ik geen ervaring met een mirena spiraal, maar ik heb wel eens gehoord dat je menstruatie kan uitblijven, dat zou ook bij jou zo kunnen zijn.
Zelfs als je wel zwanger zou zijn nu, is het nog te vroeg om te testen. Afgaande op de data die aangeeft. In jouw schoenen, zou ik gewoon wachten tot je menstruatie komt begin volgende maand. Als ie dan niet komt kun je tegen die tijd altijd nog een test doen.
Ik heb 3 jaar een mirena spiraal gehad en ook een hele wisselende cyclus gehad. Ook een tijd niet ongesteld geworden. Ik zou me niet zo druk maken als ik jou was. Als je over 1 week niet ongesteld bent een testje doen, dat kan nooit kwaad. En dat is het enige wat je echt zekerheid kan bieden. Ook je 'zwangerschapskwaaltjes' kunnen van een zwangerschap zijn maar ook van iets anders. Succes!!
dankjulliewel! Daar ga ik daar dan maar voor! Over een week een test en dan probeer ik het voor nu zover me dat lukt los te laten! bedankt!