wel/niet overstappen op de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nana8, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana8

nana8 Lid

10 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 9 weken en tot nu toe geef ik haar borstvoeding. Opzich gaat dit wel goed, ze groeit goed, is over het algemeen tevreden, maar bij vrijwel iedere voeding (9 van de 10 keer) laat ze na ongeveer 4/5 minuten drinken los en begint dan keihard te schreeuwen en te huilen. Ik moet haar dan rechtop houden, vaak komt er dan wel een boertje of wat melk terug, maar zodra ik haar dan weer neerleg begint ze weer hard te huilen/schreeuwen. Wanneer ik haar dan probeer aan te leggen hapt ze wel even aan, maar begint direct weer te huilen en laat ook meteen weer los. Vaak drinkt ze daarna vrijwel niks meer. Wanneer ze zo aan het huilen is laat ze vaak veel scheetjes en overstrekt zich heel erg. Ik vraag me dan af of dit komt doordat ze krampjes heeft en dus scheetjes moet laten of dat ze juist scheetjes laat door haar 'wilde' gehuil. Of zou het misschien te maken kunnen hebben met verborgen reflux (omdat ze rechtop wil worden gehouden). Ze lijkt op zo'n moment echt pijn te hebben... Van dit alles kan ik erg moedeloos worden! Genoeg melk heb ik zeker, want ik heb vaak keiharde borsten vol met melk en wanneer ze dan niet genoeg drinkt zit ik dus nog met harde stukken in de borsten waar ik ook niet echt vrolijk van wordt. Tijdens het voeden is het overigens niet zo dat de melk eruit spuit (dus het kan denk ik ook niet zo zijn dat ze ineens teveel binnenkrijgt).
    Toen mijn moeder haar laatst een dag verzorgde en haar voedde met afgekolfde melk heeft ze bovenstaande helemaal niet meegemaakt. Ze was een hele tevreden baby. Ik ben nu zover dat ik maar over wil stappen op de fles omdat ik elke keer wanneer ze weer gevoed moet worden ik van tevoren zo hoop dat ze maar goed drinkt. Wanneer ik dan op de fles zou overstappen heb ik dit gedonder met het huilen etc. niet denk ik dan...

Heel graag jullie advies!!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor jou en je dochter.
    Tja, als je zoveel voeding hebt en het gaat op zich goed zou het wel jammer zijn om te stoppen.
    Misschien dat de melk toch te snel komt, als ik jouw verhaal lees. Het zou kunnen helpen als je voor het voeden even kolft, dat eerste spanning eraf is. Je kunt haar ook rechterop voeden, bijvoorbeeld in de "cowboyhouding" of wel "rechtop" voeden.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Borstvoedingshoudingen Voor voorbeeld foto's.
    Kun je hier iets mee?
    Je kunt ook een lactatiekundige bellen en vragen bij jou thuis te komen, dan kan ze meekijken met een voeding en tips geven.

Mirjam

Deel Deze Pagina