Ik zou zeggen probeer het gewoon. Heb zelf na 2 weken borstvoeding besloten te stoppen, na 2 weken had ik zo'n spijt dat ik ben gaan relacteren. Had bijna geen melk meer toen en na 6 weken kon ik mijn kindje weer helemaal zelf voeden. Was heel zwaar dus ik weet er alles van wat kolven en doorzettingsvermogen maar daarna heb ik er zo van genoten. Heb tot 10 maanden gevoed. Het opnieuw starten is voor mij de beste keus geweest die ik heb kunnen maken. Je moet het zelf weten maar je kan zo stoppen als het niet lukt. Of het niet goed voelt want zou zo jammer zijn als je spijt krijgt. De weg terug is mogelijk maar stoppen is makkelijker.
Onze dochter kreeg FV en onze zoon straks ook.. Reden: ik heb enorm gevoelige tepels kan er niks op / aan of tegen hebben. En ik zie b.v gewoon niet zitten.. Maar ieder zo zijn ding! Overigens wel de eerste zes maanden in ieder geval hypo allergeen gegeven..
Ik ga het deze keer weer proberen om borstvoeding te geven. Na een relatie van 14 jaar waar 4 kids geboren zijn, krijg ik nu samen met mijn nieuwe partner een kindje. Mijn partner heeft veel allergieen en eczeem, vandaar dat ik echt ga proberen om borstvoeding te geven. Op die manier hoop ik dat mijn kindje geen allergieen of eczeem gaat krijgen. Maar nogmaals ik vind het vreselijk dat er zo word gehamerd op borstvoeding, alsof je geen goeie moeder zou zijn als je fv geeft. Ook tijdens de kraamperiode word er nogal gedoe om gemaakt. Ik vind dat ieder het zelf moet weten en moet doen wat goed voelt. Zelfs vind ik dat partner niet mee kan beslissen. Het is jou lichaam en als jij niet wil of kan voeden dan dus niet.
Tsja, je moet dat doen waar je jezelf het beste bij voelt. Bij mijn eerste kindje kwam de borstvoeding heel slecht op gang en groeide mijn zoontje niet, uiteindelijk moest ik na 1,5 week stoppen ivm medicatie, groei en reflux (fv bleef beter binnen). Hier heb ik het toen best moeilijk mee gehad, maar was ook dankbaar voor die dagen dat ik wel zelf heb kunnen voeden. Nu wil ik het straks na de geboorte van de tweede toch weer gaan proberen, borstvoeding blijft toch het beste (in bijna alle gevallen) en ik wil mijn zoontje graag het beste geven, het in ieder geval proberen en ik hoop echt dat het dit keer wel mag lukken.
Ik vind het idd wel een goed idee om te starten met Hypo-allergene voeding.onze oudste heeft eczeem en daar ben ik bij een volgend kind ook altijd weer huiverig voor.Onze jongste heeft helemaal geen eczeem of aanleg hiervoor en die heeft ook maar 4 weken BV gehad.Ik laat het nu even rusten.Ik zorg dat er flesjes,voeding ed in huis zijn en dan wil ik het toch wel gaan proberen.Kolven begin ik sowieso niet meer aan.Zo'n apparaat komt er hier gewoon niet meer in.Het moet voor mij wel op een natuurlijke manier werken en niet met allemaal toeters en bellen en hulpstukken want dat hielp in het verleden ook geen ene mallomoer.Lactatiedeskundige was indertijd ook een aanfluiting dus daar begin ik niet meer aan. Lukt het is het harstikke leuk en mooi meegenomen maar wordt het weer stressen en gedoe dan stop ik ermee.Ik heb ook nog 2 andere kinderen die hun aandacht verdienen. Zal vast wel goedkomen. Gr.
Heb je begeleiding van een lactatiekundige gehad? Zoja en het lukte dus desondanks niet, dan zou ik zelf denk ik nu ook eerder geneigd zijn gewoon direct maar KV te gaan geven. Heb je die begeleiding nog niet gehad bij de oudste twee, dan zou ik zelf in jouw situatie eens alvast een consult aanvragen, (ze kan je vooraf al tips geven en met je bekijken of het wat kan worden of niet), en er toch nog wel een poging tegen wagen. Edit: lees dat je slechte ervaringen hebt met de lactatiekundige. Misschien via dit forum anders even vragen of er mensen in jouw omgeving zijn die je iemand aan kunnen bevelen?
Ik vind het goed dat je het gewoon gaat proberen. Hoe langer je borstvoeding geeft hoe makkelijker het wordt. En de ene lactatiekundige is de andere niet! De een is beter als een ander.
fijn, dit topic! heb bij de eerste bv gegeven, was een hel (voor mij) en op aanraden van verloskundige en kraamhulp + doordat ik medicijnen moest gaan gebruiken gestopt. Vond dat heel moeilijk omdat ik me erg schuldig voelde. Dat heb ik nu gelukkig niet meer, dat schuldgevoel. Nu zwanger van de tweede, en ik weet dat lang bv geven er voor mij echt niet in zit. daar heb ik goed over nagedacht en met deskundigen over gesproken. Nu denk ik er wel over om de eerste voeding, het colostrum, wel te geven... Iemand dat eerder gedaan? Dus na de bevalling baby wel aanleggen, maar daarna met kv beginnen?
Een collegaatje van mij heeft dat gedaan. Bij de eerste was ze het bv na 3 wkn zat, het voelde gewoon niet goed voor haar. Toen heeft ze besloten bij de tweede alleen het collustrum te geven en daarna te stoppen. Ik denk dat ze max. 5 dgn gevoed heeft.
bij de eerste bv gegeven en was een en al stress, niets leuks aan. na 2 weken opgegeven. bij de tweede mocht ik geen bv geven door medicatie voor mijn darmen. bij de derde wel terug bv geprobeerd en dit 16 maand volgehouden en gestopt omdat er niets meer uitkwam door een nieuwe zwangerschap. anders had ik zeker nog niet gestopt. en nummer 4 krijgt ook terug bv. die eerste keer is me dik tegengeslagen en de 2de keer was het gewoon zalig!!! je kan altijd proberen he, elke druppel bv die je kleintje binnenkrijgt is meegenomen! al is het maar 1 dag of 1 week ofzo succes!!