Wel/niet trouwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunnie, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel/niet trouwen?

1. Wij zijn al getrouwd.

2. Wij gaan nog voordat de beeb komt trouwen.

3. Wij gaan voor een geregistreerd partnerschap.

4. Wij doen nog (voorlopig) helemaal niets.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn al een tijdje in dubio of we wel of niet toch gaan trouwen voordat de beeb komt. Geregistreerd partnerschap komt nu wel dichtbij een juiste oplossing omdat je dit later altijd weer kunt omzetten naar een huwelijk met alles erop en eraan. Wel kun je met een gp dezelfde achternaam dragen en ben je zo goed als getrouwd.

Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat de jullie gaan doen.
    Toch nog snel trouwen? Geregistreerd partnerschap? Of nog even lekker niets.

2. MissT

MissT Niet meer actief

Wij zijn op 4 oktober getrouwd :).
    We wilden sowieso al trouwen maar nu voor de kleine hebben we het dichterbij gehaald!
    We hebben het gewoon klein gevierd en willen volgend jaar (met de beeb) een feest geven!

3. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Wij doen nog even helemaal niks, in de toekomst zijn we wel van plan te gaan trouwen maar tijdens de zwangerschap trouwen lijkt mij helemaal niets....ik wil ook kunnen genieten van het feestje zonder kapot rond te lopen;) ben erg moe door de zwangerschap.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wij zijn meteen toen we zwanger waren naar een notaris gegaan omdat we ook nog geen samenlevingscontract en zo hadden en hebben toen ook voor de baby testamenten op laten maken (voogdij etc.). Verder de baby erkent enzo en toen onze dochter twee was zijn we rustig en gezellig op onze manier getrouwd met onze dochter als bruidskindje. Het was een heel mooie dag. Ik wilde het dus niet snel snel doen omdat we zwanger waren.

Nu met de tweede op komst is alles dus geregeld.

Charlie

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij waren al getrouwd en zijn daarna voor een baby gegaan. Iets meer dan een jaar na onze bruiloft is onze oudste dochter geboren!
    Als ik van vriendinnen hoor wat een geregel het geeft om alles rondom je kind goed te organiseren en je wilt toch trouwen, dan zou ik het ervoor doen!

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij doen lekker niets. Mijn vriend is al eens getrouwd geweest en voor hem hoeft het niet nog eens.
    Toen we 2 jaar geleden ons huis kochten hebben we bij het samenlevingscontract al een testament laten op maken. 2 Weken geleden heeft mijn vriend het kindje erkend. En het ouderlijke gezag wordt geregeld na de geboorte. Het is dus in principe dan net zo goed geregeld als bij een huwelijk of gp. Het enige is dat ik als enige een andere achternaam heb.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben ouderwets. Ik kan me niet voorstellen dat ik met iemand een kind zou krijgen en niet getrouwd zou zijn. (Dat wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen dat moet doen hoor maar puur voor mezelf). Ik heb het gevoel dat je eerst 100% voor elkaar kiest en dan voor een kindje... Bovendien lijkt het me ook heel raar als 1 van de 3 een andere achternaam heeft...

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Bij de eerste waren we niet getrouwd, nu wel. Mocht je niet gaan trouwen zorg dan wel dat alles goed geregeld is, dit gaat met een huwelijk vaak toch automatisch.

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wij zijn nog niet getrouwd,maar willen dat op ten duur wel.
    Niet omdat we dan een kindje samen hebben maar omdat wij van elkaar houden, voor een kind trouwen vind ik persoonlijk belachelijk.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vind dat als je wil trouwen voor een baby dat je het (nog) niet moet doen... tuurlijk is met trouwen alles beter geregeld, maar ik zou dan indd gp doen, een huwelijk lijkt me als je toch al zwanger bent.... leuker om samen met het kindje te doen...
    ( ik ben al getrouwd trouwens)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij zijn al getrouwd..

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Wij zijn niet getrouwd. We wonen al 9 jaar samen en zijn al 10 jaar gelukkig samen. Trouwen willen we wel, maar in de toekomst. Voor ons is het niet belangrijk om voor een baby getrouwd te zijn!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hadden al een samenlevingscontract (mis ik trouwens als optie :) ) en testamenten en hebben het verder bij de gemeente en het kantongerecht geregeld (ouderlijke macht is die laatste en erkenning bij de gemeente).
    Wij vinden allebei trouwen geen toegevoegde waarde hebben ten opzichte van wat we al hebben/hadden.

14. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    We hadden gepland om te trouwen en raakte toen zwanger. We hebbn de bruiloft gewoon door laten gaan. We trouwden toen ik 28 weken zwanger was. En het was de mooiste dag van me leven. Wij zijn niet getrouwd voor de baby!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij wouden altijd al trouwen, gewoon klein en geen feest.

Toen ik zwanger werd van onze tweeling hebben we besloten om voor dat de jongens kwamen te trouwen.

We zijn getrouwd toen ik 17 weken zwanger was.

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Toen wij in 2008 ons huis kochten en een kinderwens hadden hebben we gekozen voor geregistreerd partnerschap.

Op het moment dat we geld genoeg over hebben voor een sprookjeshuwelijk gaan we trouwen :)

17. proudmommyof2

proudmommyof2 Actief lid

3 nov 2010
    192
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nederland
    Wij zijn getrouwd,alleen een stuk eerder dan gepland,want ik bleek zwanger en uitgerekend rond de bevallingsdatum.Dus i.p.v. juli 2003,werd het februari 2003.Groot feest en buikje v 19 wkn.

Als jullie alles goed geregeld hebben,is het jullie keuze.Als je er nu al zo over twijfelt zou ik het niet doen,omdat je denkt dat 't moet/hoort.
    Het ligt er ook aan wat je graag zou willen,groots feest,met/zonder buikje etc.

Succes met je zwangerschap en keuze!

18. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Toen ik 36 weken zwanger was zijn wij getrouwd. We wilden eerst gaan voor een geregistreerd partnerschap maar vonden het toch gemakkelijker om te trouwen. We hebben het overigens heel klein gehouden, alleen een feestje voor de familie :)

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij zouden vorig jaar trouwen, maar dat hadden we uitgesteld vanwege het niet zwanger kunnen worden..

Nu trouwen wij dinsdag.. ben dan 35 weken en 6 dagen..

Dus inprincipe niet voor de baby, maar toch ook weer wel.. ofzoiets :D ;)

20. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn al ruim een jaar getrouwd. Wilde niet met een dikke buik trouwen en we zijn meer dan een half jaar later pas met de pil gestopt. Vind het wel leuk om dezelfde achternaam te hebben als mijn kind

Deel Deze Pagina