Wel/niet trouwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunnie, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel/niet trouwen?

1. Wij zijn al getrouwd.

2. Wij gaan nog voordat de beeb komt trouwen.

3. Wij gaan voor een geregistreerd partnerschap.

4. Wij doen nog (voorlopig) helemaal niets.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn vriend hecht geen waarde aan trouwen. Ik wel, maar wil niet trouwen als hij er geen waarde aan hecht. (zijn ouders zijn gescheiden, dus ik kan mij ook goed voorstellen dat de waarde van eeuwige trouw dan anders ligt, door dat de scheiding hem veel pijn heeft gedaan).

Ik zou heel graag de zelfde naam dragen als mijn gezin,
    wij zijn daarom nu ook aan het dubben wat te doen. Nu voor de wet trouwen en ooit (5 jr ofzo) een feest zie ik wel te zitten, maar daar moeten we dan wel samen achter staan.
    En anders wordt het inderdaad geregistreerd partnerschap.

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn vriend is Italiaans dus hij wil graag in Italië trouwen, dus wij wachten nog eventjes tot de baby er is, we zijn wel verloofd maar willen ons nu eerst op de baby focussen.

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde dezelfde naam hebben als onze dochter!
    We zijn getrouwd toen ik 3 maanden zwanger was, alleen was trouwen al vast gelegd en toen had ik een positieve test! mooier kon niet!

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hadden in december 2009 besloten om voor kinderen te gaan en hebben toen gelijk besloten te trouwen, dit wouden we al eerder maar nu in een versnelling we hadden er zin in. Dus we zijn 1 april 2010 getrouwd wel met jurk en pak mooie auto etc. maar verder gemeentehuis en receptie en 's avonds met familie in een buffetrestaurant gegeten tot 23.00 uur met stukjes etc.

Ik vind het heerlijk dat we niks hoeven te regelen voor het komende kindje en dat ik dezelfde achternaam heb vind ik ook heel fijn. Ik heb een stiefzoontje van 4 die ook de achternaam van mn man heeft dus zijn we een echt gezinnetje...

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij zijn vorig jaar getrouwd. Mochten we niet getrouwd zijn geweest dan hadden we nu wel iets geregeld.

Als tip voor degenen die niet voor een geregistreerd partnerschap of huwelijk kiezen, laat je eens goed voorlichten over hoe de (financiële) situatie wordt indien een van beide komt te overlijden. Meestal heb je namelijk geen recht op nabestaandenpensiien, ANW- uitkering, etc. en kan dit verstrekkende gevolgen hebben voor de overblijvende partner. Ondanks dat je er gevoelsmatig niets mee hebt kan het vaak toch verstandiger zijn om (in ieder geval) te kiezen voor een geregistreerd partnerschap, zeker wanneer er ook nog eens kinderen zijn.

6. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Hier waren we al getrouwd voordat ik zwanger werd. Voelt voor mij stiekem toch als de juiste volgorde: eerst officieel kiezen voor elkaar en dan samen een gezinnetje stichten.

7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Wij gaan 11-2-'11 trouwen en dan ben ik als alles goed blijft gaan 20 weken zwanger! :D

We willen alles juridisch, financieel en gevoelsmatig goed geregeld hebben en kiezen daarom voor een bruiloft. Maar het wordt heel klein, alleen voor familie op het gemeentehuis en daarna een hapje eten.

Liefs,
    Caitlin

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dit is wel iets waar je zelf achteraan moet gaan. Als je aanspraak wilt maken op het nabestaandenpensioen moet je een kopie van je samenlevingscontract naar het persioenfonds opsturen. Dit geldt voor beide partijen! ook als je wisselt van werkgever en bij een ander pensioenfonds terecht komt, moet je dit opsturen.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ben al getrouwd, maar ik zou niet nu gaan trouwen als ik nog niet getrouwd was..dan zou ons samenlevingscontract wat we voorheen hadden voldoende zijn geweest.

10. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn getrouwd en toen gestopt met de pil. Niet omdat dat zo allemaal 'moet' maar omdat we dat graag zo wilden. We wilden ook zeker een gezinnetje met allemaal dezelfde achternaam hebben. En daarbij was trouwen mijn meisjesdroom.. ;) !

Geregistreed partnerschap en trouwen zijn zo'n beetje hetzelfde. Als je ooit toch wilt trouwen (feest e.d.) dan zou ik nu al voor trouwen kiezen ipv g.p. Dan hoef je het niet meer om te zetten (en er waarschijnlijk kosten voor te betalen).

Succes en veel plezier met je keuze!

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij zijn getrouwd toen ik 7 maanden zwanger was. Vonden het belangrijk dat alles goed geregeld was en dat we allemaal dezelfde achternaam hebben. Het lijkt me zo raar om een andere achternaam als het kindje te hebben. Ben blij dat we het zo hebben gedaan, het was geen mega-bruiloft maar dat past niet bij ons. En daar hebben we het geld niet voor hahaha.

12. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Ik heb gestemd: we gaan trouwen nog voor de baby komt.

Iedereen heeft zo zijn eigen mening en gevoel bij het wel of niet trouwen/gp. Natuurlijk moet je altijd volgen waar jij je prettig bij voelt, en niet hoe een ander het zou doen, of hoe die er over denkt.
    Wij hebben erg in dubio gezeten..Eigenlijk kozen we bewust voor kinderen zonder te trouwen... Ons ja woord aan elkaar was eigenlijk dat we kinderen met elkaar zouden willen en voor de rest van ons leven samen willen zijn!
    Maar mijn vriend moet voor zijn werk regelmatig een week/ anderhalve week naar china... en nu ik zwanger ben zat het me toch niet lekker dat we niets geregeld hadden.
    Na een hoop uitzoek werk en nadenken... zijn we er toch op uit gekomen om te gaan trouwen. Geregistreerd partnerschap hebben we ook aan zitten denken, maar eigenlijk is dit in het leven geroepen voor het homohuwelijk toen het gewone huwelijk nog niet mogelijk was... in principe is alles gelijk, behalve alles met betrekking tot de kinderen, en dat het niet in alle landen word erkend...
    Voor ons was daarom de keus om toch te trouwen! 24 november is bij ons de dag:D. We maken er geen spetterend feest van, maar onze eigen manier. Trouwen met onze naaste fam. Gaan eerst met hun koffie/thee drinken bij een banketbakkerij, daarna naar het stadshuis het jawoord geven, en daarna sluiten we het af met een lekkere lunch. Op 11 december geven we voor onze naaste fam, vrienden een feestje van 14.00 tot 18.00. Zelf heb ik sinds ik zwanger ben helaas een stuk minder energie, vandaar 's middags en in 2 delen.
    Ieder zijn ding, maar ik voel me er goed bij dat we straks alles goed geregeld hebben!
    Succes met je besluit

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik mis nog een optie: samenlevingscontract + testamenten wij hebben op die manier bij samenwonen alles al geregeld kinderen staan ook vermeld, ook bij wie zij opgevangen worden mocht ons beiden iets overkomen.

wij zijn verder niet van plan om te trouwen kinderen zijn erkend en heel eenvoudig om gelijke ouderlijke macht te regelen bij de rechtbank

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Wij zijn getrouwd voordat er sprake was van zwanger zijn of een baby. Trouwen doe je naar mijn idee niet voor een baby ;), of een achternaam. Je kiest toch voor elkaar?! Maar het is wel handig dat alle zaken voor een baby dan gelijk geregeld zijn.

Ik gebruik ook gewoon alleen mijn eigen achternaam. Ik ben wie ik ben en dat veranderd niet omdat ik getrouwd ben. Ik ben echt niet minder moeder van mijn kind omdat zij een andere achternaam heeft dan ik. Ik vind dat zo'n rare gedachte. Maar goed dat is mijn mening ;)

Deel Deze Pagina