Wel/niet tweedehands borstkolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marleen3, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Na de bevalling wil ik kolven tijdens mijn werk, alleen de nieuwe kolven zijn best duur en tweedehandse zijn goedkoop. Ik wil eigenlijk een tweedehandse kopen, maar is het wel verstandig? een gebruikte kolf door iemand anders is gebruikt? Ik heb van mijn collega ook gehoord dat je die ene stukje die je aan je borst legt, kan vervangen naar een nieuwe. Kan dat? Als dat zo is, wil ik wel een tweedehandse kopen.

Ik kijk er naar jullie reactie's.

groetjes marleen

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sommige soorten kolven kunnen besmet zijn met bijvoorbeeld spruw.

Hier kun je lezen waar je op moet letten
    http://www.ouders.nl/mpro2004-borstkolven.htm

Even ter aanvulling, de nieuwste types Pump in Style hebben het nadeel niet.
    En de Ameda Lactaline kun je in Nederland in huurkoop aanschaffen. Je huurt en als hij bevalt wordt de huurprijs van de koopprijs afgetrokken.

3. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Bedankt voor de link, dus het beste eigenlijk geen tweedehandse kolf kopen, ik vind het best duur die kolf aparaten.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beste marleen,
    Misschien heb je hier ook wat aan, is wel een flink stuk tekst maar toch. Gaat ook over een tweedehands kolf.
    Groetjes bolbuikje.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb wel n 2e hands kolf en geen last gehad van spruw oid dus.. Je moet m gewoon goed steriliseren..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het belangrijkste is dat je bepaalde kolven NIET 2e hands koopt. Bijvoorbeeld de Medela Mini Electric. Daar komt niet alleen makkelijk melk in het motortje, het motortje heeft een niet al te lange levensduur, het gaat iets meer dan 1 kind mee. Als je die 2e hands koopt dan heb je er al snel niet veel meer aan. Verder maakt het ook een rotherrie, maar niet iedereen heeft daar last van.

Een Ameda Lactaline of een nieuw type Pump in Style kan weer wel. Die kun je trouwens ook weer heel goed doorverkopen.

En als je een Avent kunt kopen, let dan goed op het plastic. Als dat echt helder en doorzichtig is, en niet dof, dan is de kans erg klein dat er scheurtjes in zitten.

Natuurlijk alles wat je uit kunt koken goed uitkoken met een flinke scheut azijn.

En dan lukt het vast wel!

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik heb de pump-in-style traveler 2dehands gekocht en die bevalt me prima! Hij is nieuw €295,- en heb er nu maar €85,- voor betaald. Ik heb alles goed gereinigd en gesteriliseerd voordat ik ermee begon. Is goed te doen hoor.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heb ik ook gedaan. Het was een nieuwere versie, niet veel gebruikt en heb er zo ruim 100,- minder voor betaald.

Wel heb ik de schelpen, flesjes en slangetjes weggegooid, en mijn eigen setje die ik al voor de Symphony had gekocht erop gezet.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb ook de Pump in Stylke kolf dubbelzijdig tweedehands gekocht voor maar 60euro van goeie vrienden van ons.

heb alles goed uitgekookt en eerst aan haar gevraagd of ze spruw heeft gehad, dat had ze niet anders had ik alle opzetstukken opnieuw aangeschaft.

heb nu al ruim 5 maanden gebruik gemaakt van die pomp, en geen spruw oid gehad.

10. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik had idd ook al wel zelf een eigen kolfsetje trouwens.

11. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Dus het kan handig zijn een tweedehandse te kopen, ik zal maar even nadenken, welke ik zal kopen.

Deel Deze Pagina