Hoi dames, In mei heb ik de CZ gemaild of we nogmaals (in 2006 3 icsi s gehad) in aanmerking kwamen voor ICSI na de geboorte van mijn zoon via iui D. We hebben inderdaad via de mail te horen gekregen dat we idd recht hebben op drie nieuwe pogingen, maar dat we wel onze eigen risico moeten betalen, wat nog rond de 200 euro stond toen. Zwart op wit. Wij zijn er van uit gegaan dat we dus toestemming hadden. Wij zijn dus in sept begonnen met de pil voor een ICSI behandeling en vandaag zal ik voor de 2e dag decapeptyl spuiten en morgen komt de gonal f er al bij. Afgelopen maandag 30 sept was ik in Gent en ik dacht ik ga eens uitzoeken of ik nog iets moet doen voor de verzekering, misschien erg laat dat ik daar aan dacht, maar voor alle andere behandelingen heb ik dat nooit hoeven doen. Nou dat klopte, ik heb de arts een machtiging moeten laten tekenen en daarop moet de CZ reageren met wel of geen toestemming. Aangegeven bij het Onthaal (die dit regelen )dat het wel een beetje haast had omdat de punctie snel komt ivm korte protocol. Zij zouden diezelfde dag de machtiging faxen naar de CZ. Wel gaf ze aan dat ik zelf er ook achteraan moest. Ik afgelopen week gaan mailen naar de CZ of de machtiging al binnen is. Hij was gisteren nog niet binnen. Ik de onthaal van Gent gebeld. Zij begon meteen dat de belgen voor de buitenlanders gingen en dat ze pas na de belgen de machtigingen voor de buitenlanders zouden doen..ze was echt bot. Dat de CZ vier weken achter loopt met machtigingen en dat zij hierdoor vastlopen en maar met zijn tweetjes zijn en het werk ontzettend veel is........ dat ik zelf veel druk op de cz moet zetten. Oke dan... Goed nadat ze uitgeraast was heeft ze tijdens dat telefoongesprek de machtiging gefaxed naar de CZ. Tijdens dat gesprek dus. Ik uiterst vriendelijk gebleven en bedankt voor haar tijd en moeite (ze klonk erg overspannen) Ik gelijk daarna de CZ gemaild met dat ik de onthaal heb gebeld en dat ze nu de machtiging gefaxed hadden.. Krijg ik vanmorgen een mail van de CZ dat ze nog altijd niets binnen hebben en ze dus nog geen uitsluitsel kunnen geven.. AAgghhhrrr.... Ik heb zwart op wit dat we weer 3 pogingen vergoedt krijgen (in die mail van mei), maar ze kunnen nu niet zeggen of we het vergoedt krijgen, terwijl we in die behandeling zitten...punctie is binnen 2 weken. Gent zegt dat de fax echt eruit is gegaan naar de CZ maar dat die de kantjes er van af lopen, en de CZ zegt dat Gent niets gefaxed heeft... Wat moet ik nou? Ik heb vanmorgen aangegeven aan de CZ dat ik als patient nu tussen 2 partijen in zit. ZOuden die niet eens met elkaar moeten gaan bellen? WIe herkent dit? Wat moet ik nou doen? Kan zeggen dat dit niet goed is voor de stress tijdens deze behandeling!
Ik zou contact opnemen met UZ en vragen of ze het naar jou willen mailen. Mail jij het naar CZ. Ik heb nl. ook zoiets gehad, een dag voor de punctie (was flinke stress) en heb ze het vanuit UZ naar mij laten mailen. Toen gebeld met cz en het haar gemaild terwijl ik aan de tel zat, zodat ze het meteen kon controleren. Succes! Zoiets kan je er nou net niet bij gebruiken he.
Dank je wel!! Dat ga ik vragen!!! Goed idee!! Jeetje dag voor punctie wat zal jij n stress gehad hebben zeg...
Op de dag van de punctie heb je alleen je eigen formulier van Cz nodig. Dat buitenland formulier waarop je arts heeft geschreven en getekend wat er moet gebeuren en waarmee je zelf bij Cz toestemming vraagt. Als je die opstuurtnaar cz, krijg je met een weekje een toestemmingsformulier.. dat is het formulier dat jebij het onthaal moet laten zien. Dat andere is het eigen formulier van het uz.. ik heb het idee dat er daar op de punctiedag niet naar wordt gekeken. Succes! Vind het trouwens heel moedig en mooi dat jullie voor een derde gaan
Dat eigen formulier van de CZ heb jij daar een voorbeeld van toevallig? Ik ben een beetje de kluts kwijt nu Dat papier van Gent wat in dat dossiertje zit met gele voorkant, wat is dat dan precies? Want daar heb ik het nu over..
Ga naar dezepagina Formulieren - CZ En kies ongeveer halverwege voorhet aanvraagformulier ivf in hetbuitenland. Dat ishet formulier dat gent moet ondertekenen en dan stuur jij het op naar cz en krijg je een toestemmingsformulier terug dat je meeneemt op de punctiedag. Je kan het gedeelte met het uz geeoon met de mail regelen, gewoon met de orof of met de arg. Dat gele formulier is intern voor het uz. Eentje onderteken je voorde kosten en die houden zij. Eentje onderteken je en die sturen ze naar cz en eentje heb je voor je eigen administratie. Ze kijken wel of jij een versie hebt, dus ook meenemen op de punctiedag, maar de versie van cz wordt bij mijn wetenniet gecontroleerd. Hoop dat je zo wat verder komt!
Ja klopt. Dan kopieren ze de toestemmingsbrief van cz voor het uz dossier op de punctiedag en hoef je niets voor te schieten. Je krijgt wel de factuur thuis een maandje later, maar die kan je dan door cz aan t uz lsten betalen.
Pffff... Gelukkig! Dan dus nu zorgen dat die papieren rondkomen! Maar ik ga t idd zelf doen nu. Dat ze me niet van De een naar de ander verwijzen!
Ik heb die van mezelf nu ingevuld en ingescaned. Nu hoop ik dat de dokter morgen kan ondertekenen en terugmailen, zodat ik morgen nog dit naar de CZ kan sturen.
Vanmorgenvroeg gelijk de arg gebeld. Er werd gezegd dat ik het idd kon mailen en heb dat gelijk gedaan. En dat de receptie dit dan verder regelt. Heb erin gezet dat het haast heeft. Nou ben ik benieuwd of ik vandaag nog een handtekening terug krijg?? Hoop het zo he..
Hihi ik heb een leuk gesprek hier met mezelf Nou ik heb vandaag de handtekening retour gekregen en dus direct doorgemaild naar de CZ. Ik heb het dus nu over het toestemmingsformulier van de CZ zefl, niet de machtiging van het UZ. Als ik de officiele toestemming heb, dan hoef ik niets voor te schieten toch? Zo heb ik het toch goed begrepen? En dan die machtiging van het ziekenhuis, dat is voor mij niet van belang? Die onder dat gele papiertje?
Mooi he mailen met het uz gaat lekker snel, het origineel krijg je wrs nog met de post. Bij mij controleerden ze op de ochtend vd ounctie 1. Het toestemmingsformulier dat je van cz krijgt, daar maken ze een kopie van en 2 of je zelf een getekend geel formulier bij je hebt. Als die twee in orde zijn, hoef je niets voor te schieten. Dat andere uz-cz formulier heb ik nooit meer iets van gehoord
Dat getekende gele formulier. poeh dat heb ik denk ik niet meer. Maar dat kan ik evt daar opnieuw tekenen?
Ik heb het formulier ingescaned en dat hebben ze ondertekend en ingescand en teruggemaild. Moet vrijdag voor eerste FM, dan kan ik altijd nog een nieuwe handtekening vragen op het orgineel, maar ze kunenn nu bij de CZ wel zelf al aan de slag denk ik?
Ow wacht effe, je bedoelt echt dat gele voorblad wat je moet inleveren? Daarop staat datum en ondertekening?
Ja die gele met datum en ondertekening. Daar heb je er zelf eentje van gekregen. Ik vroeg me eigenlijk af of dit goedgekomen is? Heb je het toestemmingsformulier van CZ binnen voor de punctie?
Jep!! Ik heb het binnen! En gelukkig groeiden de follikels niet zo rap, dat ik woensdag aanstaande de punctie heb!! Dus heb de brief met het accoord en dat gele voorblad in bezit, dus nu moet het goedkomen, hoop ik