Vandaag miskraam ontdekt

Discussie in 'Miskraam' gestart door Doosje31, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje31

Doosje31 Actief lid

12 okt 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet dit ff kwijt

Vandaag 1e echo gehad (inwendig)
    Enkel vruchtwater en een voedzakje te zien verder niks
    Zou nu 8w3d zijn
    Arts zei dat het gestopt is met groeien rond de 5e week
    Dan zou er toch wel iets te zien zijn?
    Waarom heb ik nog niks verloren?
    En liep hcg nog op dan?
    Snap er niks van?
    Iemand ervaring mee?
    Misschien foute echo en toch nog hoop?

2. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    jeetje meid wat vervelend zeg... en wat een onzekerheid...

Kan het niet zijn datje wat minder ver bent dan gedacht? Het kan ook zijn dat je lichaam nog niet "ziet" dat het een miskraam is en het dus ook niet afstoot, dit heet Missed abortion. Ook kan het zijn dat het na een paar weken wel op gang komt.

Ik denk dat het vreselijk genoeg niet goed zit meis... veel sterkte.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Meid wat erg.
    Met 5 weken zie je vaak alleen een zwangerschapsring of een vruchtzakje volgens mij. In jouw geval is het een missed abortion, waarbij het kindje is gestopt met groeien maar je lichaam dat niet in de gaten heeft gehad. Daardoor blijft je hcg stijgen en je kwaaltjes houden aan.

Vaak zie je dat, nu je het eenmaal weet, de miskraam alsnog spontaan op gang komt. Als niet, dan kan je kiezen tussen pillen (thuis, semi-spontaan) of een curettage... als het tot deze opties komt, kan je eerst nog een echo voor de zekerheid vragen :) Gewoon om zeker te weten dat er echt niets zit, dat je het voor jezelf af kunt sluiten... Sterkte!

4. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hey meid. Hier helaas hetzelfde meegemaakt. Denk niet dat het een foute echo geweest is. Ben je door middel van IVF zwanger geraakt (aan je handtekening te zien)? Dan is het volgens mij ook onmogeljk om echt maar zo kort zwanger te zijn. Ik had de eerste echo ook met 8 weken en het vruchtje was ook veel kleiner (was wel hartactie maar heel erg traag), hierna nog 1 gehad na 9 weken en het was niet meer gegroeid. Volgende dag moest ik naar de gyn, weer een echo en de dag hierna ben ik gecuretteerd. En inderdaad als je het niet vertrouwt vraag om nog een echo, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Wil je heeeel veel sterkte wensen!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier precies het zelfde.
    Testen werden steeds donkerder maar had geen kwaaltjes.
    Maar bij zoonlief had ik ook geen kwaaltjes.
    Met +- 6wk kreeg ik een echo,vk kon niks zien alleen verdikt baarmoederslijmvlies.
    Ik werd naar huis gestuurd en moest over 1week terug komen want kan zijn dat ik minder ver zwanger was.
    Na 1wk terug en ik had mijn blaas niet al te vol en konden weer niet veel zien.
    Ik mocht naar het ziekenhuis voor een inwendige echo en was wel blij.
    Ik hoorde dat herinnering veel beter en mooier te zien was in het begin.
    Dus volle moeder naar het ziekenhuis en ze vertelde me dat het een prille zwangerschap was en ik pas 3 à 4 weken zwanger was.
    Ik zei meteen "dat kan niet want weet al bijna 5wk dat ik zwanger ben zeg ruim genomen zou ik minstens 7wk moeten zijn.
    Helaas kreeg ik het volgende antwoord "als dat zo is dan moeten jullie je maar realiseren dat dit geen goed teken is"
    Ik heb alleen nog maar gehuild.
    Ik snapte niet waarom mijn cb met 5 wk 2-3 weken aangaf. (dus 4-5 wk zwanger)
    En waarom had ik nog geen bloeding??
    Moest om vrijdag terug komen voor een echo makaron donderdag begon het vloeien al.
    Op maandag was het vruchtzakje nog niet losgelaten en ben ik gecuretteerd. Wat een verdriet,waarom IK!!!!
    De curettage is me uiteindelijk meegevallen dus als het niet vanzelf komt dan raad ik het zeker aan inplaats van pillen waar je vervolgens moet wachten op je mk.

Ik ben na 25dg weer ongesteld geworden en die maand was het meteen weer raak,en nu GOED!!
    Heel veel sterkte ermee!!

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    TS, wat een verdriet. Gezien de ivf zul je hoogstwaarschijnlijk niet verder zijn dan gedacht, wat een dubbele klap dan. Veel sterkte, en hou de touwtjes in handen, als je daar behoefte aan hebt. Nog een echo is heel normaal als je twijfelt, dus daar kun je gerust om vragen. Het gaat om jou en om jouw gevoel.

xx

7. Doosje31

Doosje31 Actief lid

12 okt 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal
    Probeer het een plekje te geven
    Valt allemaal niet mee, scheelt dat ik niet alleen dit probleem heb !

Nu maar wachten tot het los laat
    20 aug weer naar het ziekenhuis

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    20augustus pas??
    Dan laten ze jou er wel erg lang mee lopen.
    Sterkte meid!!

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou anders nog even met het ziekenhuis bellen anders zit je nog 3 weken in onzekerheid.
    Heel veel sterkte!

10. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Heel veel sterkte meid

11. Miemie

Miemie Lid

27 apr 2011
    54
    0
    6
    NULL
    NULL
    Doosje31, wat erg hé!

Wij hebben afgelopen vrijdag net hetzelfde aan de hand gehad. We waren bijna 8 weken zwanger (eerste IVF poging), maar er was geen vruchtje te zien op de eerste echo, al de rest was wel mooi aanwezig. Was een behoorlijke schok, testen waren nog steeds heel donker, hier en daar wat kwaaltjes, maar niet veel last, dus we dachten dat alles OK was... Ik moet vrijdag nog eens een echo laten maken en als het dan nog niet vanzelf los begint te laten moet ik beginnen met medicatie.

Ik kan het gewoon nog altijd niet vatten en voel me behoorlijk bedrogen door mijn eigen lichaam, alles leek zo goed in orde terwijl er al een tijdje niets meer was...

Veel sterkte!!!

12. Doosje31

Doosje31 Actief lid

12 okt 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap je heel goed
    Ik heb precies hetzelfde, lichaam gaat nu ook nog door! :x
    Jij ook heel veel sterkte!
    Dat kunnen we allemaal wel gebruiken hier!

En.....
    Ik pas 20e weer echo omdat ik morgen met vakantie ga
    Dus curretage is nu geen optie dus ik wacht t wel af

Deel Deze Pagina