wel, niet? wel, niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Noushka, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hallo dames, moet even mijn frustraties kwijt hoor.
    Aankomende woensdag is mijn nod. En net als afgelopen maanden denk ik elke keer 1 week voor mijn nod dat ik zwanger ben door alle (valse) symptomen.

Zo ook deze keer. Sinds 4 dagen geleden ontzettend gevoelige tepels. Zo erg dat ze gewoon pijn doen.
    Gisteren (4 dagen voor nod) heb ik een vroege zwangerschapstest van predictor gekocht. Deze was helemaal negatief. Alleen toen ik er na 3 kwartier nog eens naar keek stonden er 2(?) verticale streepjes in het eerste venster. Duidelijk en roze. Een hele rare uitslag dus.
    Daarna een gewone test gedaan, die was natuurlijk negatief, had ik kunnen weten, veel te vroeg.
    Toen heb ik een ovulatietest gedaan (had gelezen dat die ook op zwangerschap kunnen reageren) En die was dik positief..

Sinds vanochtend iets minder gevoelige tepels en een neerslachtig gevoel. Alsof mijn regels eraan zitten te komen. Ook een trekkerig gevoel in mijn baarmoeder.

Maar dit gebeurd dus elke maand! (op de testen na dan)
    Het ene moment denk ik Yes! Ik weet zeker dat het raak is. En het andere moment, nee zal wel weer niet zo zijn.. Zooo frustrerend ;)
    Die laatste week wachten is echt bagger :x

Zo, dat moest er even uit!
    Bedankt voor het lezen :)

2. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Niet leuk,.. altijd maar die spanning en onzekerheid. xxxx

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Nee inderdaad :(
    En ik weet wel dat het wel een keer raak is. Maar die valse symptomen zijn zo frustrerend.
    Toen we nog niet voor een 2e gingen had ik nooit last van die symptomen (gebruikte toen ook geen hormonale anticonceptie overigens). Of ik lette er niet op..

4. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Hoi,

Ik hoor hele slechte verhalen over predictor early ook dat mannen positief testen.. maar die positieve ovulatietest is dan wel weer raar ik neem aan dat je ook ovulatietesten gebruikt heb om je eisprong te vinden? Het blijft gissen want een ovulatietest is geen zwangerschapstest en je zit nu 10dpo zeg je dus ook niet raar dat je negatief test met een zwangerschapstest. Nog even 4 dagen wachten lastig ik weet het en dan weer een testje doen & geen ovu ;) succes ik duim met je mee :)

5. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ja ik heb inderdaad ovu testen gebruikt halverwege mijn cyclus.
    Maargoed, dit is de eerste keer dat ik een ovu test doe vlak voor mijn nod, dus weet ook niet hoe die uitslag normaal is rond die tijd.

Dankjewel :)

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Mijn advies is, helemaal niet testen totdat je overtijd bent. Anders krijg je écht een hekel aan die witte testen, óf je maakt jezelf in de war, óf je hebt een positieve test 4 dagen voor NOD en het gaat alsnog mis (die kans is namelijk best groot) en heb je vreselijk verdriet. Dus eigenlijk win je er meestal helemaal niets mee om te vroeg te testen.. Je hebt er eerder nadeel van.. Tuurlijk kan het ook goed gaan, maar die kans is zo klein..

Heel veel succes met wachten!! We weten hoe moeilijk het is:)

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ja ik weet dat dat inderdaad het beste is. Ben nou eenmaal nogal ongeduldig :) en zeker als het hierop aan komt haha.
    Het verdriet valt gelukkig wel mee (op zwangere berichten en buiken van anderen in de omgeving na dan). Het is meer de teleurstelling en frustratie.

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik denk dat iedereen hier op zp wel weet wat je bedoelt... ik wel iig. Ik neem me steeds voor om niet te vroeg te testen maar dan nadert NOD en dan doe ik het toch weer... :) Je lijf kan je zo voor de gek houden... en ik snap t soms ook niet, sommige mensen willen het niet eens en zijn na 1 keer onveilige sex patsboem zwanger... en bij ons lukt het na maanden nog niet ondanks zorgvuldig richten :x
    Succes op het wachtbankje meid!

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Heb je een foto van die predictor early? Als de strepen echt héél duidelijke zijn zou ik me toch iets gaan afvragen, zelfs al was het buiten de tijd. Veel succes!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het blijft frustrerend; wachten met testen helpt tegen de frustraties.
    Ook; schenk geen aandacht aan symptomen; hormonen kunnen dat altijd veroorzaken, ook als je menstruatie eraan komt.

Ik had bijvoorbeeld meer symptomen (gevoelige borsten etc.) als ik ongesteld moest worden en was dan toen ik zwanger bleek te zijn...

11. 3Njoy

3Njoy Actief lid

1 feb 2014
    165
    0
    0
    @meiske80 ik herken dat gevoel...Heb meerdere mensen in mijn omgeving die onverwacht zwanger zijn geworden, terwijl ze aan de pil waren! Soms is het heel lastig om gewoon geduld te hebben. Pas weer ongesteld geweest, dus komende tijd wordt weer spannend.

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dankjewel meiden. Ik ben 1 van de vele ongeduldigen ik weet het :)

Ik heb wel een foto van de test op mijn telefoon, maar dan moet ik gaan verkleinen ofniet? Beetje lastig via mijn telefoon denk ik.

Het is in ieder geval heel vaag. Normaal moet de streep in het eerste venster in het midden staan. Maar nu stonden er 2 lijntjes, links en rechts (in het eerste venster) en in het midden en tegen de kanten aan gewoon wit. In het controlevenster stond wel gewoon 1 lijn in het midden. Heb ik weer ;) lekker duidelijk haha.

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Misschien een idee om een dagboekje of een app te gebruiken om je symptomen in bij te houden. Dan maak je jezelf een stuk minder snel gek! Dan kun je gewoon bij je vorige cyclus kijken en zien of je die symptomen de vorige keer ook had. Ik gebruikte P Tracker, vond het een hele fijne app en gaf mij wat rust.

En idd de predictor early schijnt onbetrouwbaar te zijn.. Heel irritant!

14. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Weet je al meer? Ik heb net ook een ovulatietest gedaan, die kreeg een vaag tweede lijntje (dus wel negatief eigenlijk), maar ben al meerdere dagen overtijd.. gisteren voor het laatst zwangerschapstest egdaan, helemaal wit. Maar het blijft onzeker dus ik dacht, ik doe even een (minder dure) ovulatietest)..

15. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Klinkt als indroogstreepjes. Er staat ook in de handleiding dat de test na zoveel minuten aflezen niet meer betrouwbaar is.

Heb je nog een test gedaan? Je weet natuurlijk nooit..

Groetjes Patricia

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Zolang je overtijd bent hoop houden meid :).

Nee ik weet nog niks.. Ik ben vandaag wel extreem moe.
    Was de hele dag op het werk niet vooruit te branden. Ontzettend slap. Dus dat geeft me wel hoop :) Maargoed, morgen ga ik testen En als die negatief is, vrijdag nog een keertje. (mijn ei is meestal laat)

@ dpbovenkamp
    Ja was inderdaad niet meer betrouwbaar. Maar het waren geen indrooglijntjes, ze waren knalroze namelijk.

Begin vanaf morgen met testen

17. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    En? ;)

18. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    niks :(. Vrijdag nog maar een poging doen ;)

19. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    :( jammer..

Deel Deze Pagina