Wel/niet weten wat voor geslacht je kindje is

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door carretje25, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    haha, wat herkenbaar, dat hadden wij dus ook.
    is alleen een beetje anders gelopen, wij waren er nog niet over uit of we het wilde weten of niet, hadden nog minstens 6 weken bedenktijd. maar met de echo met 14 weken was toch duidelijk te zien dat het een mannetje is! ach ja, hij heeft zelf besloten om zich herkenbaar in beeld te brengen!
    was ook heel speciaal!

bij ons weet nu ook iedereen wat het is/word. kunnen allebei onze kwek niet houden!

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij willen het ook weten en iedereen mag het dan weten!!!!

3. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wij wilden het in eerste instantie niet weten, maar nu het een tweeling is zijn we toch sterk aan het twijfelen gebracht! We worden nu wel heeeel nieuwsgierig!

Marian

4. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik heb altijd gezegd dat ik het niet wil weten, maar nu ik er zo mee bezig ben, wil ik het toch weten. Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij het wil weten.

We houden het wel geheim. Het is zo leuk om samen een geheimpje te delen!

Liefs Wendy.

5. 19 November

19 November Actief lid

22 jun 2006
    117
    0
    0
    Wij weten het wel maar zeggen dat we het niet weten!!!
    Dit doen we omdat we (vooral ik) bang zijn dat we ons anders verspreken... ;)
    Mensen zijn toch extra allert als ze weten dat je het weet... zo kun je je nog s verspreken, en dát is al meer dan eens gebeurd...
    (maar niemand die het door had!!! :D)

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik wilde het heel graag weten. En vertel het ook gerust aan anderen. Ben gewoon heel trots op m'n kleine knul! De naam houd ik nog wel voor mezelf. Als ik tegen em praat noem ik em al bij z'n naam en dat geeft een heel vertrouwd gevoel. Maakt het ineens een stuk echter. En verder is het ook erg handig met het kopen van allerlei spulletjes!

7. Marientje

Marientje Actief lid

Wij willen het ook weten, veel te nieuwsgierig :oops:

8. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    wij willen het weten!!! Maar we houden het wel voor ons! Ik wou het eerst ni weten maar nu ik zwanger ben brand ik van nieuwsgierigheid, mijn man die wou het altijd al weten! Nog eventjes geduld,hé! Ik moet op 5 september terug gaan voor een echo, maar dan zullen we het nog niet weten,hé! Is nog wat te vroeg, zal al blij zijn dat alles in orde zal zijn!!

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    wij weten het ook, maar willen het tegen niemand zeggen.
    Je merkt wel dat iedereen op je let, omdat wij het weten. Dit is best een nadeel. We zeggen ook gewoon hij, voorheen ook al. Toevallig is het dan een jongetje. Mijn schoonmoeder denkt dat wij ons al versproken hebben, maar dan zal het wel zijn omdat we gewoon hij zeggen.
    Ach ja, ze doen maar. De volgende keer zeggen we gewoon dat we het niet weten, is toch wel makkelijker.

10. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Wat leuk om te lezen hoe jullie er allemaal over denken. ik zit dus zelf nog in twijfel! Volgende week hebben we de 20 weken echo dus ik moet wel geen bedeken wat ik wil, maar ik ben dus wel bang dat ik mn mond voorbij zou praten en ik wil eigenlijk dat het tussen mij en mn man blijft als we het weten, maar ik zie dat het sommige wel goed lukt om het voor je te houden. Groetjes Caro

11. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    wij willen het weten, de rest mag het ook weten. alleen de naam willen we niet zeggen

12. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Zoals we er nu voorstaan willen we het weer niet weten!

De verassing is gewoon dan des te groter als je kleintje er is. Je hebt al zo lang je kindje in je buik en alles moeten afwachten dat die paar weken ook zo voorbij zijn!

Soms weet je van iemand wat het zal worden en af en toe is de naam ook al bekend. Op het moment dat het is geboren is er eerlijk gezegd dan weinig spannends meer aan, ja natuurlijk of het gezond is en of alles goed gaat, maar ik ontvang liever het bericht met een verassing.

Bij onze 2e had ik ook grote twijfel en mijn man zei me dat ik het best mocht weten, maar owee (grappig bedoeld) als ik het dan zou doorvertellen.
    Bij de pretecho vroeg de echoscopiste of we het wilden weten en ik zei ja, maar ze had nog maar enkele minuten om te kijken en ze vond dat ze er niet duidelijk over kon zijn en gaf geen uitslag.
    Buiten gekomen zei mijn man direct: het zal wel zo moeten zijn dat ze het niet goed zag.
    Uiteindelijk bleken we een dochter te krijgen na onze (1e) zoon, en ik wist direct dat ik het nooit voor me had kunnen houden en dat het dus echt zo had moeten zijn.

Nu zeggen we dus weer dat we het niet willen weten. Mocht het een tweeling worden (wat overigens niet te verwachten is, maar je weet nooit), dan zou ik het wel willen weten omdat het al een ramp is een naam te bedenken, laat staan 4 namen!

Succes met je/jullie beslissing en ook succes voor de rest die het geheim willen houden!

13. PGirlie

PGirlie Actief lid

26 feb 2006
    101
    0
    0
    Wij willen het beiden niet weten. Vorige week hadden we de '20-weken' echo en daarbij gaven we aan het neit te willen weten.
    Na de echo vroeg ik de echoscopiste (hoe schrijf je zoiets??:))of ze het geslacht had gezien ze zei duidelijjk JA. Ik ben wel nieuwschierig wat heel logisch is maar we willen het nog steeds niet weten. Het gekke wel is dat eerst niemand wist wat er in me zat en nu een onbekende het gewoon wel weet.

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij weten wel wat het word, maar ik ga het niet aan de omgeving vertellen. mijn moeder wil het ook echt niet weten, en dan wil ik ook absoluut niet dat iemand anders het weet.

15. gwen

gwen Lid

2 jun 2006
    7
    0
    0
    Iedereen mag weten dat ons kleine meisje Bo gaat heten. Nu praten wij niet meer over de baby maar krijgt dit kleintje een eigen persoonlijkheid. Wij hebben hier voor gekozen omdat wij vinden dat we dit meisje zo meer deel laten nemen van ons gezinnetje, en we hoeven ook niet op te letten dat we ons verspreken. We kijgen wel veel verschillende reacties hierop. Veel mensen denken nog steeds dat Bo een koosnaampje is. En andere (vooral de opa's en oma's) vinden het geweldig dat ze het weten. Maar ik kan me voorstellen dat deze keuze voor iedereen best moeilijk is.

Groetjes Gwen

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb altijd gezegd voordat ik zwanger werd dat ik het nooit wilde weten wat het werd!

Nu ben ik zwanger en wil het liever vandaag dan morgen weten! Hihi! Heel raar ook, omdat ik vroeger altijd zei dat ik het nooit wilde weten!

Dus zodra het bij ons zichtbaar word op de echo willen wij het echt heel graag weten. Ik denk niet dat ik mijn mond daarna dicht kan houden tegenover anderen. Dus wij hebben afgesproken dat we wel gaan vertellen wat het word! Alleen de naam willen we dan nog geheim houden!

Gr. Miranda

17. carretje25

carretje25 Actief lid

16 apr 2006
    161
    0
    0
    Nou maandag heb ik mn 20 weken echo :D ik tel de dagen af!!! Ik heb nog even om te verzinnen samen met manlief, maar ik weet zeker dat als ik het weet dat ik het ook echt tussen ons twee wil houden en bij mij is het ook zo dat als mij moeder het niet weet dat ik het ook niet aan andre wil vertellen want ik vertel haar eigenlijk altijd alles.

Vind het wel leuk om te lezen hoe iedereen over die onderwerp denkt.
    Is er toevallig iemand hier die ook binnekort de 20 wkn echo heeft en die dus nu twijfelt of je het wel of niet wilt weten??

Ik ben er even tussen uit dit weekend en na het weekend kom ik jullie vertellen over mijn echo :D
    Groetjes Caro

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb 13 september mijn 20 wkn echo, ik kan niet wachten!!!!!
    Ben zo opgetogen en benieuwd, vind het superspannend en leuk, en ik hoop dat ze het kan zien.

Haha wat een grappige smileys zijn er allemaal bijgekomen! :pig: :alien: :rambo: :safe: :nemo: :rendeer: :jocolor: :albino:

19. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    Wij weten ook wat t wordt. We waren zo ontzettend nieuwsgierig. Wel vindt ik het erg vervelend dat mensen steeds vragen "en weet je al wat t wordt?" want ze blijven er over doorgaan. Tot nu toe hebben we het goed voor ons kunnen houden. Nog 7 weken te gaan, dus nog ff volhouden.

Groetjes françoise

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik wilde persé weten wat het werd, ik was zooooooooo nieuwsgierig dat het wel een eeuw leek te duren voor ik eindelijk 19 weken was en naar mijn afpraak voor pretecho kon gaan :rolleyes:

In eerste instantie wilden we het geheim houden, maar dat is toch niet zo goed gelukt. Het maakte me eigenlijk ook niet meer uit, maar we hebben aan NIEMAND verteld hoe we hem zouden gaan noemen, dat hebben we tot hij geboren was voor onszelf gehouden ;) !

Ik heb er geen spijt van, ALS ik ooit weer zwanger zou zijn, zou ik het weer willen weten :D

Deel Deze Pagina