Is er hier misschien iemand met een kindje of met ervaring met Keratosis Pilaris? Mijn dochter had al snel na de geboorte bultjes op haar bovenbenen (zijkant), zijkant wangen en bovenarmen. Lange tijd is er steeds gezegd dat het eczeem was, maar ze had helemaal geen jeuk en ze had ook op de uitgesproken eczeemplekken(knieholtes,polsen,ellebogen) geen plekken Na wat googlen kwam ik uit op keratosis pilaris,kocht van Eucerin de Urea crème en die hielp redelijk. Hielp, want ineens deed het niets meer. Op haar bovenbenen is het vanzelf verdwenen, maar momenteel is het op haar armen echt heel erg en zijn we ermee naar de huisarts gegaan, welke ook aangaf dat het keratosis pilaris is. Van de huisarts hebben we een ureumcreme gekregen,maar deze helpt eigenlijk geen zier. We smeren het nu 2 weken en we zien totaal geen verschil. Ik wil nu eigenlijk iets van Zarqa proberen, maar geen idee of dit zal helpen. Als het maar wat minder wordt! Over 2 weken hebben we voor wat anders een afspraak bij de kinderarts, waar we dit ook zullen aankaarten. Keratosis pilaris is overigens niets ernstigs, maar het is wel ontsierend. Nu merkt zij daar nog niets van, maar toen ik vandaag keek, schrok ik wel, het is echt heel erg. En dat gun ik haar niet! Hopelijk is hier iemand die wat tips heeft! Groetjes, Mexicang
Mijn dochter heeft het ook op haar bovenarmen en een klein beetje op de wangen. Het schijnt erfelijk te zijn en gaat vaak over van moeder op dochter. Ik heb het zelf ook. Het is inderdaad ontsierend. Ik heb er hormoonzalf voor gekregen. Hiermee moet ik haar 3 keer per dag insmeren. Vergeet het vaak dus of het echt werkt weet ik niet. Het is verhoorning van de talgkliertjes, dus eigenlijk een extreme droge huid in de diepere huidlaag. Op vakantie in Turkije was het ineens weg en weer terug in Nederland zag ik het weer opkomen. Gek he. Bij mij zelf helpt scrubben en goed vet houden wel redelijk, maar mijn meisje van 3 wil ik toch niet scrubben. Wat ook goed schijnt te helpen is van die salicylzuur zalf. Dat schijnt de bovenste laag week te maken. Van Eucerin schijn je daar goede zalf van te hebben, maar die verkopen ze niet in Europa maar alleen in Amerika. Hier heb je van Paula's Choice ook goede producten. Zou wel met de huisarts overleggen of het voor een kinderhuidje geschikt is. Dermatologen schijnen deze producten zelfs aan te raden.
Arja, super! Dank je wel voor de tips! Ik had van salicylzuur gelezen, maar kan dat echt op die jonge armpjes? Ik heb er zelf helemaal geen last van, nergens, maar in de familie van mijn man zit wel psoriasis, misschien dat het daarvan komt? Ach, waar het vandaan komt maakt niet zoveel uit, als we het maar wat onder controle krijgen, want dit is echt te erg. Zo erg is het nog niet geweest! Ik heb vandaag wat spullen van Zarqa besteld, vooral alles zonder allerlei rotzooi erin, en een crème waar ook urea in zit, wellicht tegen beter weten in, maar goed, dat doe ik al 2 jaar dus dit kan er dan ook wel bij Paula's choice heb ik zelf ook gehad, gebruik nu dat van Uncover Skincare (Jetske Ultee) en dat is super. Volgende week overleggen we maar met de kinder arts of salicylzuur mag, hormoonzalf wil ik niet teveel gebruiken. Heb het wel, kan het er eens op proberen, wie weet! Groetjes, Mexicang
Ik had er nog nooit van gehoord, maar volgens mij heeft mijn dochter het ook en ik heb t zelf ook wel eens. Meestal aan de buitenkant bovenarmen en ik zie t ook wel eens op dr billen. Maar ws niet zo erg als jouw dochter dan, want echt ontsierend vind ik nou ook wel meevallen.
Ik had er ook nog nooit van gehoord, tot ik eens ging zoeken op internet. Ik stelde toen eigenlijk zelf de diagnose, maar toen het een week of 4 geleden te erg werd en ik ermee naar de dokter ging, kwam de dokter niet op het woord, waarop ik 'm inkopte . Ze keek mij verbaasd aan en ik zei alleen maar "internet he?". Ik ben sinds een paar dagen gestopt met de ureumcreme, die deed niets en heb de Eucerin Urea weer gepakt. Ik dacht vanmorgen iets van verbetering te zien. Straks komt de crème van Zarqa, ook met urea en die ga ik dan gebruiken, omdat daar ook kalmerende bestanddelen inzit. Bij mijn dochter moet je het zo zien dat haar hele armpje, dus van boven tot pols, onder de bultjes zit en rood uitslaat. Gelukkig is het niets ernstigs, wel waarschijnlijk voor altijd, maar ze wordt er niet minder vrolijk van, en dat is het allerbelangrijkste!
Hormoonzalf zou ik persoonlijk niet zo snel doen als het "alleen" ontsierend is. Let wel op, "een keer proberen" heeft dan geen zin, je moet dat spul consistent gebruiken 1/2/3 keer per dag en dat echt minstens 2 weken stabiel doen om te zien of het resultaat heeft. Het werkt zeker niet na 1 dag al, dus uitproberen is dan niet echt nuttig. Kijk eens naar producten van Dermolin, misschien is dat nog iets!
Voor mijn dochter hebben we hormoonzalf omdat ze op haar wangen constitutioneel eczeem zou hebben. Nu is dit waarschijnlijk ook keratosis, omdat ze er ook pukkeltjes heeft als op haar armen. De hormoonzalf werkte toen snel, binnen vier dagen was het al effectief, we mochten het ook niet langer dan 5 dagen achter elkaar smeren, dan stopdagen en dan weer smeren. Maar ik geloof graag dat 'even proberen' niet de oplossing is. Ik heb het dan ook nog niet gebruikt. Ik heb net alles wat we hebben gebruikt en niets hielp in de prullenbak gegooid, want anders bestaat de kans dat we alles door elkaar gebruiken en dat is niet de bedoeling. Nu is Zarqa aan de beurt om de aankomende weken zijn best te doen , ben benieuwd!