Twijfel, twijfel, twijfel...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mup, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    We hebben het steeds vaker over een 2e kindje...(nou ja eigenlijk 3e ons 1e kindje is overleden).
    Maar......wat twijfel ik toch over veel dingen.
    Kunnen we het financieel allemaal redden? Mijn man heeft een eigen bedrijf en ik werk parttime dus we hebben nu geen klagen maar er moeten straks 2 kindjes naar de opvang en kleertjes en schoentjes enz. enz.....
    Mijn man werkt veel dus de zorg komt veelal alleen op mij neer, hoe gaat dat??
    en zo nog 1001 dingen.

Ik maak mezelf helemaal gek...aarrggh.

Zijn er nog meer van die twijfelaars???

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.240
    1.892
    113
    Vrouw
    Hier ook een (voormalig) twijfelaar...

Ik ben nu net zwanger van de eerste en vriendlief heeft op het moment geen werk...
    Er zijn mensen die het afkeuren en er een eigen mening over hebben, dat begrijp ik maar al te goed.. Echter vertrouw ik erop dat het helemaal goed komt!
    Mn verstand zei ook altijd: doe nou maar niet... Maar na zo vaak uitstellen en nog meer redenen (waaronder een ongeneeslijk zieke moeder) toch geluisterd naar het gevoel. Ik werd er zo niet vrolijk van, om alsmaar tegen mn gevoel in verstandig te doen.

Gevoel blijft voor mij toch de belangrijkste graadmeter...
    Dat je zoveel twijfelt en gek wordt van jezelf zegt toch genoeg? Je gevoel volgen en dan komt het allemaal op zn pootjes terecht!
    Daarbij is niets zeker in het leven....

Maar indd... die twijfels zijn killing!

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik persoonlijk heb die twijfel nooit gehad. Misschien komt dat omdat ik kind ben van een (voor werk dan) afgekeurde moeder en een vader met een laag loon. Ik ben echter nooit wat te kort gekomen.
    Mijn vriend komt echter uit een gezin waar het geld overduidelijk aanwezig is, zullen we het dan zo maar uitdrukken. Zijn echt geen miljonair, maar het verschil is heeeeeeeeel duidelijk.

Hij was dan ook diegene die er de meeste problemen mee had op dat gebied. Natuurlijk verlies ik dan ook nog eens mijn baan als ik 3 maanden zwanger ben, zul je net zien, maar toch ben ik altijd positief gebleven.
    Sindsdien ben ik altijd blijven sukkelen met banen (shit economie). Ik was dus diegene die het grootste gedeelte van de zorg op zich nam. Zwaar soms, maar je red het wel meid.
    Maar nu toch besloten voor een tweede te gaan proberen.
    Ik ben niet al te vruchtbaar dus het is maar de vraag wanneer het eens gaat lukken natuurlijk, speelt ook mee.....

Nu heb ik vandaag een contract voor onbepaalde tijd getekend dus uiteindelijk komt alles goed op zijn pootjes terecht.
    Volg je gevoel meid, je komt er wel uit!!! En je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

Succes met je beslissing!!!!

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Het/is iets wat je zelf moet beslissen.
    Als je denkt dat je er nog niet klaar voor bent moet je het niet doen
    Zet alles goed op een rij hoe en wat (en niet alleen de negatieve kanten ;) )

Ik heb die twijfel ook gehad, maar nu niet meer

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Weet je wat het is je kunt dingetjes zelf zo duur maken als je zef wil.

Hier een tweeling van ruim 3 en wij zijn zwanger van ons 3e kindje, maar onze jongens krijgen gewoon niet alles nieuw..... struin vaak mp af en daar kom ik vaak de mooiste en leukste kleding tegen.
    Vaak krijg ik complimenten dat de jongens er altijd zo goed bij lopen........ Nou ik schaam me er niet voor dat we soms 2ehands kopen.......
    Wel moet ik zeggen schoenen bezuinigen we niet op die krijgen ze altijd nieuw.

Verder moet ik even zeggen dat mijn man alleen werkt, ik ben heerlijk fulltime moeder. Het is niet zo dat mijn man een mega inkomen heeft, maar we kunnen zonder luxe en zo kunnen we ook wel een 3e kindje onderhouden.

Succes met je beslissing!
    hoop dat je er snel uit bent!

Deel Deze Pagina