Wel of geen 2ehands matras

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Veldboeket, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Haha ik gooi mn kussens gewoon in de wasmachine. Elke maand. Heb 2 paar dus wissel ze dan om. 2e hands matras zou ik nooit kopen. Heb zelf wel een goede matrasbeschermer die regelmatig in de was gaat en ons kindje krijgt er straks ook zo een. Denk dat een eventueel 2e kindje wel op hetzelfde matrasje komt te liggen. Mits deze vlekvrij is.
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Meid dan leg jij je kinderen lekker op een gebruikt matras.
    Er werd toen dit bekend werd zelfs waarschuwingen gegeven vanuit de overheid.
     
  3. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Och jeetje. Mijn arme kinderen die beide op een tweedehands matras liggen. Zo smerig ook. Gut. Ja. Bah. :rolleyes:

    Man, er zit in beide gevallen nog 2 lagen stof tussen het kind en de matras, dus van al die 'viezigheid' hebben ze geen last.

    Maar goed, dit soort dingen is volledig persoonlijk. Net zoals het mij geen ruk uitmaakt dat ik op een tweedehands bank zit (al hebben we deze keer toevallig een nieuwe), of mijn kinderen in een tweedehands kinderwagen liggen. En er zijn ook genoeg mensen die dat jakkes bah vies vinden en bij een zwangerschap rechtstreeks naar de prenatal racen voor een splinternieuwe babyuitzet.
    Allemaal persoonlijke keuzes en voorkeuren. Allemaal lekker zelf weten. :thumup:
     
    Brondy vindt dit leuk.
  4. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik zou totaal geen probleem hebben met een tweedehands matras. Dan moeten er natuurlijk geen vlekken in zitten en het moet ook uit een ‘schoon’ huis komen. Wij hebben ook een matras van mensen overgenomen. Hun hadden er een airosleeptopper op liggen, die hebben wij zelf nieuw gekocht. Natuurlijk zelf ook nieuwe lakentjes gekocht. Als een baby bijv een keer spuugt, komt dat echt niet door de topper heen.
     
    RoosAnne vindt dit leuk.
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Een wieg zou ik nog wel overwegen aangezien ze er zo kort in liggen. Mits uit een huisdiervrij, niet rokershuis en dat het schoon is. Tijk uiteraard wassen. Maar ledikant liggen ze langer in en vind ik minder fris.
     
  6. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Die van mij ook op een 2ehands matrasje
    Wij hadden bij de eerste de uitzet heel goedkoop van iemand (onbekende) over kunnen nemen. Hadden niet zoveel geld over na een verhuizing. In de zomer matras helemaal schoongemaakt en buiten laten luchten. Matrashoes kon er af, die gewassen en gebruikte wel eigen lakens, dus ach.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik vind 2e hands matrassen ook smerig. Ander kind heeft er misschien in gespuugd of geplast (lekkende luier). De hoes kun je nog wel wassen, maar het binnenste deel niet.
     

Deel Deze Pagina