glucosetest verknald

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jannes121, Jan 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannes121

jannes121 Lid

Jun 24, 2011
    23
    0
    0
    bedum,groningen
    Had vanochtend de glucosetest. Dus vanaf gister 2200 niks meer gegeten....prikken ging ook goed. Het drankje was ook nog geen probleem, daarna rustig in de wachtkamer gaan zitten.
    Maar na een kwartier begon alles te draaien incl. Maag en kon ik het niet binnen houden.
    Het gevolg is nu dat ie over moet. Voel me zooo stom!
    Zijn er meer die hem verknald hebben?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Meid, dat kan gebeuren!
    Het is niet leuk, maar de test moet gewoon even over gedaan worden.
    Het is natuurlijk helemaal niet zo gek dat je overgeeft nadat je op je nuchtere maag zoveel suikerwater moet drinken (ik vond het in ieder geval erg veel).

Het is alleen wel te hopen dat volgende keer niet weer hetzelfde gebeurd....

Succes de volgende keer. Hopelijk gaat het allemaal goed dan.

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    is toch helemaal niet gek! is alleen voor je zelf wel vervelend, want je was ontzettend beroerd en je moet er nog een keertje aan...
    ik hoop voor je dat het de volgende keer lukt, dan ben je er vanaf!

4. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Dat drankje vond ik tijdens de test in mijn zwangerschap ook zo smerig, ik heb hem gelukkig wel nog net weten binnen te houden maar het scheelde niet veel...Het is dus helemaal niet stom dat je het niet binnen kon houden en vooral tijdens de zwangerschap.

Na de zwangerschap moest ik hem nog een keer drinken en toen vond ik het reuze meevallen....

Sterkte de volgende keer, hopelijk kun je het binnenhouden. Misschien mag je na iedere slok een slokje water nemen? Dat mocht bij mij wel als ik het me goed herinner.

5. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,225
    1,294
    113
    Centrum België
    Is echt wel begrijpelijk dat je over je nek gegaan bent van dat spul hoor. Was er zelf ook redelijk misselijk van - had er echt maagpijn van.
    Ik "mocht" dan nog een 2e keer terugkomen omdat het resultaat van de 1e keer niet 100% bevredigend was ;)

6. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oh ik heb m ook bijna verknald hoor! Ik werd tijdens het bloed prikken beroerd; moest 5 buisjes op n lege maag. Kennelijk drink ik altijd veel te weinig, waardoor ik nu dus sneller bijna flauw val. Dat gebeurde toen ook! Ik werd meteen plat gelegd, spuugbakje erbij, washand op m'n voorhoofd. Ik heb het uiteindelijk allemaal wel binnen gehouden, maar na 1 uur en 45 minuten was ik zo op van de honger, dat ik gevraagd heb of ik al voor de 2e keer mocht prikken. Anders zou ik gaan eten. Gelukkig mocht het.
    Niet eten is gewoon niet goed tijdens de zwangerschap; in ieder geval niet als je honger hebt! En van honger word je ook misselijk, zeker met die vieze zoete troep in je maag! Hopelijk gaat het de volgende keer goed. Ga gewoon zo vroeg mogelijk prikken. Succes!

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik heb wel geeten maar heel licht en ik werd ook misselijk maar gelukkig binnen gehouden

8. jannes121

jannes121 Lid

Jun 24, 2011
    23
    0
    0
    bedum,groningen
    Hey dames,
    Dank voor jullie lieve berichten!
    Voelde me echt even rot. Volgende week mag ik nog een keer:)
    Ik hoop dan dat het beter gaat....

Liefs jannes121

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    wat rot zeg..

hier heb ik gewoon mogen ontbijten en daarna bloed moeten prikken.. geen suikerdrankje hoeven drinken gelukkig haha

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Pff balen hoor, kan het me wel voorstellen dat je er misselijk van wordt. Eerst op de lege maag bloed laten prikken, heel vies drankje drinken en daarna niet eens even een slokje water mogen nemen.. ik mag er maandag aan geloven;) Hopelijk hou ik het wel binnen. Verpleegkundige in het ziekenhuis zei vandaag ook dat heel veel zwangere vrouwen het niet binnen kunnen houden, dus je bent in goed gezelschap. Volgende keer beter!

11. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Deze zwangerschap heb ik ook de glucosetest gehad. Ik mocht gewoon ontbijten. Daarna prikken en dat drankje. Later weer prikken. Met een ontbijtje in je maag, gaat het volgens mij veel beter...;)

12. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    toch vreemd, waarom mocht jij wel ontbijten dan? Hier werd duidelijk gezegd dat ik vanaf middernacht niet meer mag eten-drinken... (test is om 8 uur). Ben bijna geneigd om dan stiekem een cracker met kaas naar binnen te gooien dan...

13. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Balen!

Ik moet dinsdag voor de 2e keer tijdens de zwangerschap mijn glucose laten meten. Maar ik hoef geen drankje te drinken maar een dagcurve maken. Misschien kun je aan je VK vragen of je dat ook kan/mag doen?

Ik ga dan nuchter bij de HA bloedprikken, dan wordt mijn glucosespiegel op dat moment gemeten. Krijg ik een prikapparaatje en meetapparaatje mee naar huis. Moet ik 2 uur na ontbijt, 2 uur na lunch en 2 uur na diner zelf een vingerprikje doen en met het meetapparaatje wat bloed opvangen. De waarde verschijnt dan in beeld en dat moet ik opschrijven. De volgende dag de spulletjes terug brengen bij de HA en dan krijg ik de uitslag vanzelf bij de VK.

Voordeel is dat je dus na de eerste prik bij de HA geen drankje hoeft te drinken en gelijk kunt ontbijten. Nadeel is dat je wel nog 3x op die dag eraan moet denken om het eventjes te doen (maar is maar 2 min. werk, stelt niks voor)

14. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier eerste keer gelukkig zonder problemen die rottest gedaan, maar omdat ukkie nogal aan e grote kant is wilde ze me hem nog een keer laten doen.... toen maar heel lief gevraagd of het neit gewoon een orienterende bloedsuiker kon zijn en dan afhankelijk van wel of neit te veel vruchtwater op de groeiecho nog een eker prikken... ze zijn zooo bang dat ik diabetes heb, puur en alleen gebaseerd op het feit dat mijn knulletje groot is (maar niet exponentieel doorgroeid, hij blijft netjes in zijn eigen lijntje) /onzin als je het mij vraagt, bij diabetes horen veel meer symptomen dan alleen maar een groot kind. Succes met je herkansing, ik hoop dat het nu wel lukt! en anders gaan zeuren dat je een gewone dagcurve wil maken want als het 2 ker misgaat dan wordt een 3e keer helemaal niks.

15. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik ken deze test niet. In dehoeveelste week moet je die doen?

16. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Hoeveel van die zoete troep moet je eigenlijk drinken? Assistente zei vanochtend 100 ml, maar in het foldertje dat ik meekreeg staat 300ml! Vind ik nogal een verschil...

17. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik heb die test al 2x moeten doen voor ik zwanger was!
    En was ook telkens misselijk, omdat ik al van de avond ervoor niks mocht eten. Die test duurde dan ook 2-3u en de vrouw tegenover mij was zwanger en zat daar 4u voor die test!

Toen ik meldde dat ik misselijk werd en draaierig, dan vroeg ze of ik even wou gaan liggen. Heb ik toen nee op gezegd. Maar ik ga het de volgende keer toch wel doen hoor! Ik heb insulineresistentie en 's morgens niet eten is voor mij een ware hel! En vooral nu, ik word enorm misselijk als ik honger heb!

18. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Bij mij was het gewoon een klein bekertje. Volgens mij ook maar 100ml

19. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Ik heb hem ook gehad de glucoseintolerantie test.

Ik mocht ook niet eten en werd nuchter geprikt (buisjes bloed)
    Toen dat drankje dringen (gewoon bekertje vol) maar ik mocht daarna nog wel een paar slokken water om die nare smaak weg te spoelen.

Daarna een uur wachten en weer laten prikken (gewoon in je vinger)

Daarna weer een uur wachten en weer laten prikken (weer in de vinger)

En toen nog een uur wachten en weer laten prikken (weer buisjes)

En toen was ik klaar en ben het restaurant ingedoken voor een broodje (om daar heel misselijk van te worden)

20. jannes121

jannes121 Lid

Jun 24, 2011
    23
    0
    0
    bedum,groningen

Ik mag morgen weer:) mag geen ontbijt en vanaf 2200 mag ik niks meer eten en drinken. Morgenvroeg mag ik een glas water of een kopje thee zonder suiker;)
    Ik moet twee van die witte plastic bekers met die rommel leegdrinken.
    De verloskundige rade me aan om dit heel rustig te doen.
    We zullen zien hoe het gaat maar zie er wel tegenop.

Share This Page