Ben pas eind mei gestopt met de pil na een hele zware heftige ontrekkingsbloeding van 7 dagen heb ik op 27 juni mijn 1e menstruatie gehad wat vooraf ging aan bruinverlies 3 dagen lang. daarna 2 volle dagen gemenstrueerd met veel minder buikpijn dan normaal maar wel gewoon om de zoveel uur verwisselen van tampon,. Ik was best blij want las dat sommige vrouwen soms wel maanden moeten wachten. Dus ik ging uit vna een voorlopige cyclys van 35 dgn. Echter is het nu zo dat ik sinds 2 dagen weer alleen met het vegen bruinverlies had, zou nu volgens mijn banner dan de eisprong hebben dus dacht misschien wel een ovulatiebloeding wat ik vaker lees. Maar denk toch dat mijn regels vandaag weer zijn doorgekomen want ik had net met het vegen echt helderbloed en ook weer een menstruatiegevoel dit zou betekenen dat ik dan op cyclysdag 21 of 22 zit dus ga maar even voor het gemak uit van 22. Zou dit dan inhouden dat ik deze maand geen eisprong hebt gehad ik denk dat ik vanaf deze maand wel ovulatietesten gaat gebruiken om inzicht te krijgen. Ik ben nooit iemand die heeft getemperatuurd ofzo ja doe het wel eens een dagje maar dat schommelt zo erg dat ik zoiets hebt van nee ik denk dat ik dat nu maar ga doen. Ben wel een baarmoedermond voeler om het maar zo te zggen daaraan merk ik dan vaak wel een beetje wanneer mijn menstruatie komt want dan zit mijnm baarmoedermond laag kan er makkeijk bij maar nu zit hij al meer dan een week erg hoog amper te voelen..maar ben er toch achter gekomen dat dat dus ook niets zegt.
Wat is je vraag precies als ik vragen mag? Het kan best een tijdje duren voor je cyclus echt weer regelmatig is. Het kan een maand goed zijn maar daarna toch weer wat gaan schommelen zeg maar. Geduld en inderdaad bijvoorbeeld ovulatie testjes gaan gebruiken. Via internet zijn ze goed en goedkoop. Bij Sensitest kun je ook extra gevoelige testen kopen die je eisprong wat eerder zouden kunnen opsporen als de gewone. Je zou dan door kunnen testen tot je zeker weten een positieve ovu test hebt. En alles goed bijhouden. Veel succes hoor.
Bloeding is weer helemaal weg...maar ja kan zomaar in een keer weer doorbreken...het was echt weinig had tampon ingedaan was meer slijm met beetje rood erdoor heen (slijm of sperma sorry voor de details) mijn vraag was dat stel dat mijn menstruatie toch vandaag doorbreekt zit ik op dag 22 heb ik dan wel een eisprong gehad? zal idd even van die testen proberen te scoren dankje voor je antwoord
@ Sweetlove80: Ik zie dat we gelijk lopen met onze banners. Wat grappig. Alleen het minder grappige is dat we allebei van die best lange onregelmatige cyclussen hebben. Voordat ik de pil slikte was mijn cyclus gewoon regelmatig en nu ik gestopt ben is het helemaal in de war. Ik zit ook te wachten tot ik een eisprong heb. Maar ik voel niks in m'n buik en verder qua temperatuur wordt ik er ook nog niet wijzer van. Hoop zo dat ik wel een eisprong heb. Maar moet maar afwachten. Ik durf niet aan te geven of je een eisprong hebt gehad als je ongi doorzet. Succes!
Hoi Sweetlove, We zijn er hier voor om elkaar te helpen. Je kan bij Sensitest of Zwanger&Kids van die voordeel pakketten ovulatie testjes kopen. Dat scheelt wel wat geld. Maar dat zijn niet die extra gevoelige. Die zijn speciaal voor vrouwen die onregelmatig ongesteld zijn ect. Daar zijn ze geloof ik wel per 6 te koop, wel ietsje duurder. Er zit denk ik niks anders op dan even geduld en ondertussen misschien als het bloeden over is te beginnen met die testjes. Door testen tot je echt een goeie knaltest hebt, dan heb je een duidelijker beeld. Kijk je ook naar het cervix slijm? Dat is ook wel een goede indicatie als je het eenmaal herkent.
Ja ik kijk zeker naar het Cervix slijm...daarbij voel ik dus mijn baarmoeder mond die nu al een hele week heel hoog en zacht ligt. Dus denk toch niet dat de menstruatie er nu al aankomt misschien is het beetje bruin en rood verlies een soort doorbraakbloeding of weet ik het Ik merk dat ik echt slijm heb wat rekbaar is kan het heel ver trekken zeg maar ...vandaar dat ik mij afvroeg of is het geen sperma(sorry) Ik hou het maar gewoon allemaal in de gaten en hoop dat ik gewoon snel zwanger bent
@ Sweetlove80: Als je slijm hebt waar je draden van kan trekken tussen duim en wijsvinger dan ben je het vruchtbaarst! Dit is vruchtbaarslijm!!!!!
Ja idd ik dacht ook dat het een eisprong is geweest want voelde sterk mijn borsten toen en ook steekjes in mijn buik maar kon het beetje bruinverlies niet echt verklaren... en dat slijm waar ik het over had als ik nu met mijn vingers richting mijn baarmoedermond gaat heb ik het nog steeds dus heb al een dikke week slijmn waar ik draden van kan trekken...dus dat is wel lang ik temperatuur nog nooit hoor maar heb het sinds 3 dagen gedaan puur even om te kijken weet dat het niets zegt... zondag 36.7 maandg 36.6 vandaag 37.0 morgen weer checken en als ik toch ga menstrueren dan ga ik elke dag mijn temp bij houden om inzicht te krijgen.