Hallo allemaal! Graag willen we allemaal zwanger worden en daarom testen we met z'n allen wat af.. Toch lees ik heel vaak reacties waarbij er bij een negatieve test op 14 DPO al wordt gezegd: "Jammer, en door", terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik test pas enkele dagen (minstens 4) na NOD positief, waardoor mijn 'wachtbankjestijd' (te) lang is.. Ben ik hierin de enige die dit ervaart of zijn er meerdere mensen die echt pas enkele dagen na NOD positief testen??
Maar hoe zeker was je van je eisprong? Was 4 dagen na NOD dus ook 18DPO? Want de kans dat je op 14DPO wel zwanger bent en niet positief test is echt niet heel groot. Volgens mij zijn de meeste verhalen van mensen die pas na NOD positief testen van mensen die op NOD nog helemaal geen 14DPO waren en gewoon een latere eisprong hadden en dus eigenlijk helemaal niet pas na NOD positief testen omdat de NOD dan gewoon verschuift. Uiteraard altijd uitzonderingen daar gelaten! Maar ik denk dat je in beginsel er zeker vanuit mag gaan als je op NOD (waarbij NOD 14DPO is) negatief test, dat je inderdaad niet zwanger bent.
Ik ben 100% zeker van mijn eisprong, is gecontroleerd d.m.v temperaturen, echo in ziekenhuis en ovulatietest. Ik begrijp ook helemaal wat je zegt, hoor.. Maar ik merk altijd dat ik er enorm onzeker van word. Mijn eerste zwangerschap testte ik 5 dagen na NOD positief (eindigde helaas in miskraam) en met mijn zoontje testte ik 4 dagen na NOD positief. Beide keren zeker van de eisprong. Ik laat me dan ook altijd gek maken door die forumberichten waarin staat positief op 9DPO / 10DPO en dus ga ik ook weer testen voor NOD... Wat een muts ben ik he
Dan ben jij denk ik (consequent) een van de uitzonderingen Vervelend dat dat je zo onzeker kan maken he... Ik heb een LF van 10/11 dagen daar werd ik ook altijd zo zenuwachtig van. Je leest dan overal dat innesteling tussen 5 en 10 dpo is en dan dacht ik hoe dan want op 10 dpo ben ik al bijna ongesteld?! En ja het testen voor NOD, ik ken het helemaal... zelfs terwijl mijn NOD dus al 10/11 dpo is. Wat doet zwanger worden toch gekke dingen met je. Hopelijk test je over een dag of 5 gewoon mooi positief !
Gemiddelde LF is 14 dagen sommige hebben een LF van18 dagen maar dat is volgens mij ook wel een beetje de max. Net zoals een korte LF kan een lange LF het zwanger worden bemoeilijken. Een lange LF komt minder vaak voor. Gemiddeld is het 14 dagen die als standaard wordt genomen