kinderwens & afvallen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door k84, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een vraagje aan jullie. Mijn vriend en ik hebben ongeveer een jaar geleden besloten dat we eind dit jaar/begin volgend jaar wilden gaan proberen zwanger te raken. Gezien het feit dat ik overgwicht heb ben ik afgelopen maanden op een gezonde manier (echt gezond eten en meer sporten) afgevallen van de 104 naar 85 kilo. Ik ben natuurlijk al erg blij met dit resultaat, maar sta nu een beetje voor een dilemma. Ik ben momenteel aan het ontpillen en ben na 36 dagen nog niet ongesteld geworden. Nu weet ik natuurlijk wel dat alles weer goed op gang moet komen, maar ik twijfel wat nu te doen met het afvallen. Zoals ik al zei eet ik gezond (fruit, groente, koolhydraten) en ik neem nu de mamma plus vitamines. Ik eet echter wel elke dag zo'n 300/500 kcal minder dan ik verbruik om nog af te kunnen vallen. Mocht ik echter zwanger zijn is dit natuurlijk niet handig. Wat te doen? preventief stoppen met afvallen of door blijven gaan totdat ik echt zwanger blijk?

Ben benieuwd wat de ervaringen van anderen hiermee zijn.

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou door blijven gaan tot je echt zwanger bent. Heb je alleen maar profijt van tijdens je zwangerschap. Vrouwen met veel overgewicht mogen tijdens hun zwangerschap ook blijven afvallen vaak.
    Tijdens mijn zwangerschap viel ik ook af. Ik deed er niks voor at alles, het gebeurde spontaan. Ik ben in totaal 6 kilo aangekomen en mijn kindje woog 4500 gr. Volgens de gyn. maakte dit helemaal niet uit en was dit niet erg. Na mijn bevalling was ik 17 kilo lichter :).

3. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Ik heb ook overgewicht en blijf altijd opletten met eten zodat ik beetje bij beetje steeds wat afval.
    Ik heb gemerkt begin dit jaar dat als ik ineens heel veel af ga vallen mijn menstruatie daarop reageert. Deze werdt steeds langer.

Ik zou zeggen gewoon lekker doorgaan met gezond bezig zijn en als je dalijk zwanger blijkt te zijn, pak je net iets extra's, maar zolang jij gezond bezig bent is het prima.

4. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    trouwens super knap dat je al zowat 20 kilo kwijt bent!!!

5. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ben erg benieuwd hoe alles gaat verlopen, maargoed om te horen dat de gyn dit ook heeft aangegeven.

6. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor het complimentje en ook voor je reactie! Dan blijf ik nog even goed doorgaan!

Deel Deze Pagina