Zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mooonlight, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooonlight

Mooonlight Nieuw lid

7 dec 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

Ik ben nieuw en dit is mijn eerste bericht.
    ik ben 29 jaar en moeder van 2 jongens 4 en 3. In Juli heb ik een maand gebruikt medicijn Roaccutane.
    Dit is een acne medicijn. In Augustus (1 augustus) bleek ik zwanger te zijn, was totaal niet gepland, ik lette op dat ik geen gemeenschap had op me vruchtbare dagen moest blijven liggen als ik zwanger wil worden en dus helemaal niet gedacht dat ik zwanger kon raken, want het ging toch 3 jaar goed op deze manier?

Ik heb een abortus moeten plegen omdat je niet zwanger mag worden als je dit medicijn gebruikt. Ik had echt niet zien aankomen. Maar goed in overleg met arts was dit het beste.
    Daarna heb ik de medicijn niet meer gebruikt. Toen ik wist dat ik zwanger was kwam opeens het wil van een 3de kindje terug. 1 maand gebruikt en sinds augustus dus niet meer. In theorie mag je maand na het stoppen van dit pil weer zwanger worden. Nu ben ik 4 maanden verder en wil weer verder.

Laatst 9 november ongesteld geworden, op mijn vruchtbare dagen en op de ovulatie dag gemeenschap gehad.
    Nu is het 7 december en heb vanochtend met afvegen wat rood heel minimaal afscheiding gehad. Ik moet 9 december weer ongesteld worden. Ik kan niet wachten! Is bij afvegen rode afscheiding gewoon dat je weer ongi gaat worden? En zo ja is dan me eerste dag voor menstruatie (voor de volgende maand) nu 7 december?
    Of moet ik nu gewoon wachten op 9 december?
    Bestaat de kans dat ik zwanger ben?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.036
    6.152
    113
    Happyland
    Een beetje rood is nog niks. Zodra het echt gaat doorzetten spreek je van een menstruatie. In het ziekenhuis zeiden ze altijd dat een menstruatie na 6 uur ‘s avonds de dag erop cyclusdag 1 is. En als een menstruatie dus doorzet voor 6 uur ‘s avonds ,dan is dat dus cyclusdag 1.
    Veel succes met afwachten. Ik had oud bloedverlies, dat begon 2 dagen voor ik ongesteld moest worden en was toen zwanger.

3. Mooonlight

Mooonlight Nieuw lid

7 dec 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    ok mooi dat wist ik niet, ja heb nog 2 dagen te gaan ben benieuwd!

Deel Deze Pagina