Ik ga vanaf volgende week weer werken. Nu krijg ik het spaans benauwd als ik er al aan denk dat mijn bv terug gaat lopen. Is het waar dat meestal de eerste dagen het niet zo wil lukken met kolven (aangezien je aan alles weer een beetje moet wennen). En hoeveel voorraad kan ik het beste hebben? Heb wel al iets in de vriezer maar ben zo bang dat het niet genoeg is. Gr. Kat
Ik heb daar geen last van gehad. Heb wel een dubbele Ameda kolf aangeschaft, en de bv liep niet terug.
mijn bv liep ook niet terug,heb helemaal geen problemen ondervonden. ik heb ongeveer 15 potjes van 125 a 140 cc in de vriezer staan.en daar heb ik genoeg aan.mn kleine drinkt ongeveer 170 cc per keer
Kolven is wel iets wat je een beetje moet oefenen, dat kost tijd. Neem een foto van je kindje mee en een washandje die je eventueel nat kan maken met WARM water zodat je die op je borst kan leggen tijdens het kolven ( melkkanaaltjes gaan open). Pas borstcompressie toen ( het zachtjes masseren van je borsten richting tepel), ook daardoor gan de kanaaltjes open. Succes!
Bedankt . Het kolven opzich loopt wel goed, alleen is het de ene keer meer dan weer minder. Maargoed het is afwachtten, mijn voorraadje loopt ook al aardig op. Moet ik trouwens de tijden aanhouden wanneer Dewi bij mij live dronk of kan dit ook iets afwijken (omdat ik op vraag en aanbod voed kan dit natuurlijk ook afwijken, zal dus denk ik niet zo een probleem zijn, als ik maar net zoveel kolf per dag?). Ik heb eigenlijk geen flauw idee. Gr. Kat
ik doe altijd het volgende:als ik bv om 11 uur moet beginnen dan voedt ik jay om 8 uur(dan is ie meestal wakker)en dan kolf ik om 1 uur s'middags en om 5 uur s'middags.ik laat er nooit meer dan 4 uren tussen zitten.
Hallo, Ik ben ondertussen weer begonnen met werken, helaas verloopt het niet zo soepel met kolven. En daarnaast hebben we nog een nieuw probleem. Vanaf vorige week lijkt het of Dewi mijn borst weigert. Soms drinkt ze hardstikke goed, maar meestal hapt ze wel goed toe maar laat ze na een paar min. weer los waarna ze dus niet meer wil toe happen, ze probeerd het niet eens meer. Dan draait ze haar hoofdje weg en begint op haar vuistje te zuigen of te huilen. Meestal wacht ik dan even om het later nog eens te proberen maar helaas weer hetzelfde verhaal. Dan zie ik er niks anders op om een flesje afgekolfde melk te pakken en haar dat te geven, dit drinkt ze dan ook rustig op. Maar het probleem is dat mijn voorraad er bijna doorheen zit en ik thuis niet genoeg kolf aangezien ze nu bijna alles uit het flesje drinkt. Vandaag 2x gekolfd en kreeg er net 30 ml. uit Ik zit er echt mee, aangezien ik nu niet genoeg heb voor het kdv volgende week, wat dus zou betekenen dat...! Ik heb nog zo gezegd dat ik de 6 maanden graag vol wil houden mede omdat Dewi een slechte start heeft gehad. Als ik maar iest lees over borstvoeding etc. dan komen al de tranen. Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het toch even kwijt. Gr. Kat
Jeetje, wat balen voor je. Enig idee waarom het kolven op het werk niet lukt? Onrust? Misschien kan je je huisarts vragen om de oxytocine neusspray. Daar krijg je nog eens een extra toeschietreflex mee. En over dat borstweigeren.... ik heb geen idee. Misschien dat ze niet zo goed kan omgaan met het verschil tussen speen en tepel. Heb je wel al vanaf 4 weken regelmatig (minimaal 3 keer per week) geoefend met de fles? Misschien een andere fles proberen. Tommy Tippee (ofzoiets) heeft flesjes met spenen die de borst heel erg benaderen. Misschien dat je die kan gebruiken op het kdv? Sterkte en een knuffel!