wel of geen aanvullende verzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Mijn man heeft voor komend jaar alleen de basisverzekering genomen. Al jaren geen medische kosten enkel de tandartscontrole (waar hij ook nooit iets heeft).

Ik heb wel een aanvullend pakket waar ons zoontje op meelift. Ik ga regelmatig naar een chiropractor voor mn rug en vind het wel belangrijk dat er dan voor ons zoontje wel een goede aanvulling is.

Wel hebben wij eens zitten rekenen: Huisartsbezoek, 'zwangerschaps-zorg', alles uit het aanvullende pakket en zorg voor kinderen valt niet onder het eigen risico. Dat zijn dan ook meteen de enige medische kosten die de afgelopen jaren voorgekomen zijn.

Wij hebben voor het komende jaar dan ook het eigen risico naar de max (850) gezet. We zijn beiden gezond en gebruiken geen medicijnen etc. Het scheelt ons per persoon 15 euro per maand, dus 180 euro per jaar.

Als er wel wat zou gebeuren is het jammer en zijn we toch duurder uit:
    Max eigen risico is €850 - het minimale eigen risico € 350 = € 500,-
    Maar je betaald ook per maand minder dus €500 - (€15 x 12 maanden) = € 320.
    In het ongunstigste geval zijn we door dat maximale eigen risico € 320 pp duurder uit als we het toch aan maximale eigen risico zouden komen. Die gok durven we wel te nemen.

Gewoon goed afwegen welke zorg je gebruikt of denkt te gebruiken. En heb je een spaarpotje waar je bepaalde 'aanvullende' zorg van kan betalen mocht je het toch nodig hebben?

Deel Deze Pagina