pff wordt er helemaal onzeker van!... Ons kleine man (bijna 10 weken) heeft 38.9 dus koorts! hij is wel snotverkouden!. Nou had ik net mijn nicht aan de telefoon en die zei wel dat tussen 12 en 3 de piek is bij die kleintje met koorts... en haar advies was even af te wachten tot zijn volgende voeding en dan nog een keer tempen en als zijn temp dan toch is gestegen een zetpilletje te geven... Hij is niet huilerig maar wel erg hangerig en slaapt erg veel ... Wordt er een beetje onzeker van is ons 1e kindje en nu voor het eerst wat koorts!.. zelf denk ik dat het van de verkoudheid komt... Is het een goed advies van mijn nicht of moet ik toch maar een zetpil geven????..
Ik dacht altijd dat de piek in de avond is. Nog nooit van gehoord trouwens dat het in de middag is. Bij twijfel zou ik even bellen, het zal ongetwijfeld komen van de verkoudheid. Maar je kindje is nog maar 10 weken. Je kan altijd even overleggen met de assistent, zodat je zelf ook wat lekkerder het weekend ingaat. Beterschap voor je ukkie
Ik zou overleggen met ha want kleintjes onder de drie maanden mogen eigenlijk geen koorts hebben. Als je zetpilletje geeft vind ik dat je eerst moet uitsluiten dat er niks ergs is. Als zetpilletje werkt krijg je namenlijk een ander beeld van je kleintje. Wel zijn er zoiezo een aantal dingetjes zoals drinken, gedrag (is ie anders dan anders) waar je naar kunt kijken. Anders altijd ha bellen. (ben geen deskundige maar dit is wat onze ha altijd zegt). groetjes kim ps succes met je kleintje
Zou ook de ha bellen. Hij is nog geen 3 maanden. Waarschijnlijk is het gewoon de verkoudheid maar better safe than sorry! Succes!
Bellen hoor. Als kleintjes onder de 3 maand koorts hebben, dan zeggen ze dat je altijd contact op moet nemen met arts. Hier ook gedaan en zoontje bleek urineweginfectie te hebben. Zeggen ze bij de ha of hap afwachten, dan oke, maar ik zou niet zelf afwachten. Gewoon even bellen, dan weet je het zeker en sla je jezelf achteraf niet voor het hoofd als er toch wat blijkt te zijn! Beterschap voor je mannetje! Liefs
Nee je belt de HA of HAP!! Een kind van onder de 3 maanden wat koorts heeft moet gezien worden door een HA! Echt doen hoor!!!
Als hij verder geen klachten heeft (goed drinkt, normale reactie) dan zal het waarschijnlijk aan de neusverkoudheid liggen. Als hij straks nog koorts heeft zou ik hem een halve zetpil (125gram) geven. (de 250 gram zetpil in de lengte doorsnijden) Maar als je er zelf onzeker door bent dan idd gewoon even langs de huisarts gaan. Niet gelijk in paniek raken hoor, als hij verder normaal reageerd zal het wel meevallen
Hoe gaat het nu? Bij zo'n kleintje meteen de huisarts bellen, die kan dan verder bepalen wat te doen. Hoop dat je dan wel een huisarts hebt die adequaat handelt, onze huisarts wilde Lisa die 38,3 had en niet meer wilde drinken eigenlijk niet doorsturen...
Ik raad je ook aan om ha of hap te bellen! Mij is ookvertxeld datx baby's onder 3 maanden eigenlijk geen koorts mogen hebben! Beter 1 keer te veel bellen!!! Paracetamol zou ik ook niet zo snel geven...zeker als je niet weet wat er aan dehand is..en dan zowiezo maar de 60 mg...!!
allemaal bedankt voor de reactie's... We hebben aiden net weer getempt en hij is nu 38.2 en idd s'avonds komt de piek pas.... dus het is al iets aan het zakken... Hij drinkt verder gewoon goed en is erg allert (als altijd) goeie plasluiers en totaal niet huilerig... alleen wat hangerig.... Heb nog geen contact gehad met de huisarts omdat ik niet het gevoel heb dat het erg mis is... Heb even wat info opgezocht en wat rond geinformeerd en dat die hele kleintjes koorts hebben is niet gelijk een grote bedreiging... Zijn lijfje is gewoon bezig het virus eruit te werken van zijn verkoudheid... En begrijp me niet verkeerd want ik heb het beste met mijn zoontje voor.. maar hij is behalve zijn temp en wat hangerig niet anders dan anders... heb geen zetpil gegeven en blijf hem gewoon tempen met elke voeding.. zoiezo ga ik vanacht nog even bij hem kijken maar ik denk niet dat ik me TE druk moet gaan maken... Vanmiddag schrok ik toch best omdat dit de 1e keer is maar ben gelukkig goed gerustgesteld door mijn moeder en fam en de info die ik heb gevonden..... Sowieso hou ik hem goed in de gaten maar nu met zijn piek is het aan het zakken dus ik denk dat het wel mee gaat vallen...
Sorry maar ik vind dit niet goed en voor alle andere moeders ONDER de 3 maanden moet je ALTIJD een huisarts bellen wanneer een kind koorts heeft! Dit staat ook gewoon in je groeiboekje.
Een kindje onder de 3 maanden wat koorts heeft MOET gezien worden door de dokter!!!!!! echt de HAP bellen meid, waarschijnlijk heb je gelijk is het niets maar toch na laten kijken. Ik ben doktersassistente op de HAP en wij moeten elk kind onder de 3 maanden laten komen. Toch bellen dus.
Ik zou er ook niet mee naar de HAP gaan hoor.. Mannetje heeft hier 2 dagen koorts en 2 dagen verhoging gehad na zn prikjes, heb hem bij koorts pcm zetpil gegeven (120 mg mag gewoon hoor..gaf cb hier aan) en ach als de kleine verder alert is en goed drinkt en plast..zou ik me ook geen zorgen maken. BIj hoge koorts, of als het niet minder wordt binnen 2 a 3 dagen zou ik wel ff de dokter bellen.
Om dit nog maar eens te benadrukken, want dit is mij ook altijd met grote nadruk verteld! Kind na inentingen pcm geven is ok, maar mocht tot 3 maanden ook max 60 mg. Zelfs van het CB, en die zijn toch echt reuze makkelijk hier, maar dit was toch wel een punt van aandacht. En koorts na inentingen is logisch en word ook van tevoren verteld, dus dan hoef je er idd niet mee naar een HA. Koorts bij verkoudheid vind ik een heel ander verhaal, want dat kan de oorzaak lijken, maar het niet zijn.... (uit ervaring)
@violetriot: na prikjes vind ik het een ander verhaal. Maar lees hier niet dat hij prikjes heeft gehad. En hij is nog geen 3 maanden. Zou op z'n minst de ha bellen.
Ik vind je bezorgdheid zeker iets om te waarderen!... in ieder geval bedankt daarvoor!... waardeer ik echt!... Kleine update! aiden zijn temp is in de nacht goed gezakt... hij zit nu op de 37.6 dus het gaat de goede kant weer op!... heb vanacht ook een ui in zijn kamertje gezet voor de verkoudheid.. en ik merk dat het helpt... Heb in mijn groeiboekje gekeken en bij ons staat erin dat als ze boven de 39.0 koorts hebben en Minder allert worden dan bellen!... Heb mijn vriendin nog even gebeld (we hebben dezelfde huisarts) en die heeft dit met haar dochter ook een keer gehad maar hoefde niet eens te komen van de huisarts... aiden was ook gewoon allert!... dus wil je toch bedanken! iedereen trouwens voor alle berichten! liefs Dnise
MvS, ze mogen onder de 3 maanden echt wel 120 mg, anders zou mn cb het toch niet aanraden?? Mart weegt al wel 6 kilo.. En ik ben gewoon niet op paniekerig, net als ts. Koorts is een gewone reactie van het lichaam. Ts heeft haar kindje super goed in de gaten gehouden en nu is de koorts al gezakt. Dan hoef je toch niet in paniek naar de hap? Ik had hetzelfde gedaan als ts.. Als de koorts niet gezakt was had ze toch alsnog naar de hapo kunnen gaan..
Mijn 1e reactie was wel ff een beetje paniek!... gewoon om het feit dat dit mijn 1e kindje is en hij nu voor het eerst verhoging had later kon ik het allemaal wat beter plaatsen voor mezelf en dan merk ik ook dat ik helemaal niet zo paniekerig ben en ook niet gelijk dokters af wil gaan rennen met hem... ik vond het wel belangrijk dat ik hem goed in de gaten moets houden dus ben er vanacht ook voor uit gegaan om te kijken hoe die het deed... Geloof niet dat mij dat een slechte moeder maakt toch?! en idd als de koorts niet was gezakt zouden we vandaag even naar de hp rijden.... en zoals ik hierboven beschreef mijn groeiboekje zegt boven de 39 graden en dan minder allert... nja aiden was gewoon allert alleen wat hangerig... maarja das logisch!.
Sil was ook een flinke baby, maar mocht echt niet. Maar goed, jouw cb zal het beter weten Paniekerig ben ik ook allerminst, maar er wordt vast niet voor niets zo gehamerd op het feit dat koorts onder 3 maanden niet normaal is en dus een reden voor bezoek aan de HA. Ieder z'n mening, denk ik......