Dat klopt niet helemaal. Kindje bij mijn sz in de straat is vorig jaar gestikt onder zijn dekentje en dat werd ook wiegendood genoemd. (door de artsen) Kindje was omgedraaid in bed en met het hoofdje onder de dekens gaan liggen.
En een matrasje tegen wiegendood is trouwens wel erg bijzonder: want als je niet weet waaraan een kindje overleden is (wiegendood dus) dan kun je het probleem toch ook niet oplossen? Een matrasje tegen verstikking daarentegen is natuurlijk een heel duidelijke reden (of je er nou in gelooft of niet).
Nee, want ze weten niet of dat hij gestikt is door de warmtestuwing die kan ontstaan als je helemaal onder dekens ligt, of dat hij niet meer kon ademen door de dekens heen. En dat is niet aan te tonen en dus is het wiegendood.
Was er ook erg van geschrokken... Hoorde toen ik op het cb kwam ook dat er heel veel vragen over gesteld werden. Gelukkig hebben die van ons geen dekens. Ze slapen in slaapzakken. (ook al risico verlagend op wiegendood als je kind niet meer stil blijft liggen in bed, zo is het mij tenminste uitgelegd)
Ik vind ook altijd: volg je (moeder)gevoel én laat je niet te veel gek maken. Met gezond verstand kom je een heel eind.
Wiegendood wordt niet veroorzaakt door het stikken in een matras. Daarom kan aerosleep geen wiegendood voorkomen. Met een aerosleep kan een kindje makkelijker ademen als die zijn neus in het matras duwt. Het kind gaat amper zweten in de zomer, en alle vlekken worden perfect opgevanhgen. Ideaal ding vind ik het!
Ik vind het dikke geldklopperij...juist ook omdat het nooit bewezen is dat het echt werkt. Echt weer zo'n ding om aanstaande moeders geld mee uit de zakken te kloppen....want je wilt toch het 'beste' voor je kind.
Sorry hoor...moest ff me gal spuwen haha. Was namelijk vorige week bij de babydump en daar was een verkoopster de aerosleep aan het uitleggen aan aanstaande ouders. En die zei dus: je wilt toch het 'beste' voor je kind. Alsof je dat met een aerosleep niet hebt
Dat herken ik bij babydump. Toen wij een matrasje enz wilde kopen kwam het er zo'n beetje op neer dat als je niet de aerosleep zou kopen je bijna je kind zou mishandelen . Wij hebben m uiteindelijk wel gekocht, met bijpassend hoeslakentje...
helpt het ook tegen de warmte? ja logisch als er lucht door stroomt.. Mijn docher heeft het altijd bloedheet, zeker nu met helm op.. Ga morgen toch eens kijken..
wij hadden er geen. maar omdat onze jongste echt alleen amar op de buik wilde slapen en inderdaad dan ook nog eens het liefste gedeeltelijk in het matras hebben wij er uiteindelijk toch 1 aangeschaft. ik heb geen spijt ervan wel van de bijbehorende matras. hij kon er niet op slapen veel te zacht en dun dus we hebben het eigen matras gebruikt eronder. het bijkomende voordeel vind ik inderdaad dat het matje vocht en kwijl opneemt en dat het lucht doorlaat. op de buik hebben ze het sneller warm. ik was er absoluut heel tevreden over. inmiddels ligt hij in een groot bed en hebben we het matje niet meer in gebruik.
Ik word altijd schijtziek van die zin. Is echt inspelen op de angst van de ouders! Doen ze nu ook met de reclame voor sudocreme op tv.
Dat vind ik ook! wij hebben trouwens ook bij beide de aerosleep. Vind het ook ideaal. Bij de jongste hebben we ook 2 hoeslakens (was toen in de aanbieding) maar die vind ik niet zo fijn want die hebben rondom elastiek en daardoor trekt het matras een beetje krom.
Hier ook naar tevredenheid aerosleep met bijpassende hoeslakens, zowel in de wieg als in het ledikantje. Neemt veel vocht op idd, is lekker makkelijk te wassen en drogen. Wel een honingstructuur ja. Mijn dochter is een buikslaper vanaf een maand of 6, maar wij hadden m dus al. Gekocht bij Babypark en die mevrouw zei ook duidelijk dat het NIET bewezen was, desondanks vond ik het een mooi ding (de werking) als je er zelf op ademt voel je het wel wat. Bovendien, duurder was het volgens mij niet hoor. Dat verhaal van die kruik is wel apart.. Een lekkende kruik is altijd erg gevaarlijk natuurlijk, niet alleen dan.
Ik heb er een gekregen met 2 bijpassende hoeslakens erbij. Zelf zou ik hem denk ik niet kopen, omdat ik het toch wel erg prijzig vind. Ik kan nog niet zeggen wat ik ervan vind, want ik heb hem voor het ledikant en Thirza slaapt nog in de wieg. Maar als het idd ook koeler is in de zomer is het wel ideaal, want Thirza heeft het snel warm.