Hallo allemaal, Ik heb in een impuls een aerosleep gekocht (kon hem goedkoop overnemen dus dacht dan heb ik hem maar vast..) Maar mijn kraamzorg raad het af.. niet alleen de eerste tijd maar ook voor later ivm het lekken van kruiken en de plastic laag die erin zit waardoor het water niet weg kan.. Het is natuurlijk bedoeld tegen wiegendood, maar mijn kraamzorg bureau is van mening dat als een kind gezond is het sowieso niet overlijd aan wiegendood.. Ik ben daardoor gaan twijfelen en hoor van iedereen gemengde verhalen en ben blijkbaar op dit moment ook te twijfelachtig om een goede keuze te maken of ik hem nou wel of niet wil gebruiken.. Graag hoor ik jullie ervaringen/meningen, misschien dat ik daar wat mee kan?
Tsjah ik heb het niet gekocht omdat het zo duur is, maar dat was bij jou niet aan de orde. Hier trekt de kraamzorg m er ook af , dus vind het gewoon een beetje overdreven..
Ik ben er heel blij mee! Voor mijn zoon had ik geen kruiken met water, maar een elektrische, dat is sowieso veel veiliger dan met water. Even in t stopcontact, warm, hoes erom en klaar. Ideaal! Beer sliep vanaf de eerste paar maanden al erg graag op z'n buikje, en dan is n earosleep echt heel fijn. Ik heb m'n gezicht in t matrasje geduwd, en ik kon gewoon doorademen. Voor mij was dat een geruststelling! Hij sliep dus erg snel op z'n buik in z'n eigen bedje. Als je kindje een buikslaper is, dan ben je echt blij met je aerosleep!!!
Ik vind kruiken met water sowiezo levensgevaarlijk!! Ik heb nu voor de 2e de airosleep, toch idd een veiliger gevoel voor als ze zich op haar buik gaat draaien evt.
Persoonlijk geloof ik er niet zo in. Ik denk idd dat in geval van ademnood een gezond kindje sterk genoeg is om zijn hoofdje weg te draaien. Het kan denk ik wel werken als het jou een gevoel van veiligheid geeft. Zit je lekkerder beneden als je kind op een aerosleep slaapt, of maakt dat voor jou niet uit? Daar zou ik op baseren of je het wil gebruiken of niet. Btw. Twee buikslapers hier zonder aerosleep
Ik dacht dat de oorzaak van wiegendood...nog steeds niet bekend was. Dus hoe zij erbij komen dat een gezond kind sowieso niet kan overlijden aan wiegendood is mij een vraag. Onze kleine heeft als buikslaper ook op een aerosleep gelegen. Een lekkende kruik is per definitie gevaarlijk lijkt mij? De eerste tijd liggen ze toch niet op hun buik, tegen de tijd dat ze gaan draaien is vaak een kruikje vooraf om even op te warmen genoeg en liggen ze niet meer hele nachten met een kruik. En anders inderdaad een elektrische nemen.
Kraam heeft het eraf gehaald ivm waterkruiken, maar na 2 nachten weer erop, Siem had kruiken niet meer nodig. Als je elektrische koopt heeft kraam niks over te zeggen. Jij bepaald wat je koopt.
Ik heb hem voor beide kids gebruikt en ga dat nu weer doen. De kinderen hebben altijd heerlijk er op geslapen en waren nooit te warm of te koud. Verder heeft dat ding me ook heel vaak gered van doorgelopen luiers of eigewijze kinderen die gewoon de luiers uittrokken midden in de nacht
Mijn kind was kerngezond en 1,5 jaar oud toen hij overleed aan wiegendood. Wiegendood is gewoon een verzamelnaam voor als ze echt werkelijk geen enkel idee hebben (na uitvoerig onderzoek) waaraan een kind is overleden. Producten als aerosleep verkleinen de kans op wiegendood niet maar zijn natuurlijk niet slecht. Ga geen extra risico's opzoeken (zoals buikslapen) omdat je dergelijke producten gebruikt. Dan werken ze natuurlijk averechts. Via deze link kun je de beoordeling van de stichting wiegendood lezen over de aerosleep: Wiegedood
Aerosleep is echt dikke onzin. Dure schijnveiligheid. Stikken in een matrasje word vaak gezien als wiegendood. Lulkoek want wiegendood is een onverklaarbare dood. Stikken in een matrasje is niet onverklaarbaar...er word ook beweerd dat aerosleep zou beschermen tegen stikken in een matrasje. Echt onzin. Een kindje is sterk genoeg om bij ademnood zn hoofdje om te draaien. Dat gebeurd in een reflex. Zelfs al zou kind met neus in matras liggen, dan nog krijgt het lucht. Ook word als reden genoemd dat matrasje goed beschermd is tegen bijv spuug. Dat kan ook prima met een goede molton van 6 euro. Die dingen zorgen voor een schijnveiligheid. Net als bijv nanny care matjes. Mensen durven hun kind nu met een gerust hart te laten slapen want " het beschermt tegen wiegendood, verstikking bla bla". Mensen gaan minder bij hun kind kijken, op een hulpmiddel vertrouwen. Stomste wat je kan doen. Dan is de kans juist groter dat er iets gebeurd. Met waterkruiken is hij helemaal levens gevaarlijk. Water blijft erop staan.
Hier beide vanaf dag 1 op de buik geslapen.. Lekkende kruik is bij een aerosleep gevaarlijker. Water blijft op het matrasje staan dus kindje ligt langer in gloeiend heet water. Bij een gewoon matras, trekt het water meteen in het matras. Het trekt dan wel via de stof naar je kindje. Maar is dan al een stuk verder afgekoeld dan wanneer het bij een aerosleep gebeurd
Ik heb ook een aerosleep en mijn dochter is nogal een spuger. De onderlegger vind ik geweldig alles blijft erop. opvouwen, uitspoelen en zo de wasmachine in zonder dat alles onderzit. met maar 2 bovenhoezen die het bovendien al 2 jaar uithouden (en ja ze worden zeer regelmatig gewassen) vind ik het een aanrader, maar meer voor het opvangen van vocht e.d. Mocht van het ademen waar zijn dan is het mooi meegenomen maar het blijft een hulpmiddel. Mijn kraamverzorgster had niets tegen de aero ook niet met kruik erop, nu heeft uk maar 3 dagen met kruik gelegen daarna bleef ze zelf goed op temp.
Hier ook!! Echt niet zonder! En t gaat niet om wiegendood maar om verstikking mocht t kindje zich om draaien en t hoofdje nog niet kan optillen.
Wij hebben wel een aerosleep in ledikant, onze oudste zweette ontzettend in bed en met de aerosleep niet meer.. Onze tweede spuugt heel veel dus ook nu is de aerosleep is wel prettig..
Dank je voor de tip, maar met Beer was de kraamverzorgster juist erg blij om een elektrische kruik te zien!
Hier de aerosleep naar volle tevredenheid gebruikt met een flinke spuger. Waterkruiken ook gebruikt, maar nooit tegelijk in bed met m'n dochter, dus puur als verwarming voordat ze het bed in ging en bv tijdens het voeden. Daarnaast gaat kraamzorg mij niet vertellen dat ik bv geen aerosleep mag gebruiken, dat bepaal ik zelf wel. Net zoals bv buikslapen.