Binnenhuisarchitect/interieurstylist

Discussie in 'De lounge' gestart door bijnamoeder, 15 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    hoi allemaal,

Na mijn zwangerschappen ben ik thuisblijfMoeder geworden en nu onze jongste naar school gaat wil ik weer iets gaan doen.
    Ik heb iets met interieur/verbouwen etc en beschouw mezelf daarin redelijk creatief.
    Hoe of wat qua opleiding weet ik nog niet maar vraag me af of jullie ooit gebruik gemaakt hebben van een binnenhuisarchitect ( meer bouwkundig) of een interieurstylist? Wat zijn daarbij afwegingen geweest, hoe ben je er aan gekomen, etc?
    Een soort van veldonderzoek dus om meer te weten te komen over de mogelijke markt?

Alvast bedankt voor de info en mogelijke tips!

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Lastige markt met veel concurrentie! Dus vooral doen waar jij goed in bent en daarin excelleren. Een goed visitekaartje om mee te beginnen is misschien je eigen huis, vanuit daar je netwerk opbouwen. Je moet namelijk laten zien wat je kan, portfolio is belangrijk. Uiteindeljk gaat het via via?

Hoe ben je op het idee gekomen? :o:

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Oh en wat betreft mezelf.. nooit nodig gehad eigenlijk. Wel opleiding voor gevolgd, vrienden van ons werken in deze branche. Netwerk is toch wel belangrijk, als ze eenmaal weten wat je doet en wat je kan gaat het balletje zelf rollen. Of dat nu particulier of zakelijk is..

4. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Op t idee gekomen doordat we 1 x verbouwd hebben en zelf een nieuw huis hebben gebouwd waarbij ik zelf veel meegedacht heb over de indeling en uiteindelijk veel reacties krijg op de styling. En ik word er blij van!!

Beausecret vindt dit leuk.
  5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij hebben een styliste ingehuurd voor ons nieuwe huis. Zij heeft mee gedacht in het tekenproces en gekeken waar we de lampen enz moesten hangen (lichtplan). En heeft alle meubels ingetekend. Wij wonen er inmiddels en zijn nu de spullen aan het kopen die zij heeft uitgezocht. Ik ben niet goed in styling dus koop eigenlijk gewoon precies was zij heeft opgeschreven :). Wij hebben haar destijds ingehuurd omdat we zelf geen zin hadden om hier over na te denken en omdat we er ook niet goed in zijn. Ondanks dat het duur was ben ik er wel blij mee want zij heeft goede tips gegeven en heeft een leuk ontwerp gemaakt.

Anne020 en DQueen vinden dit leuk.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Kijk online naar bekende stylisten. En ga een gerichte opleiding doen. Je eigen huis inrichten is heel wat anders dan styling voor anderen. Kijk eens naar binti home. Die maakt ook vlogs over het werk als ondernemer, achter de schermen en over haar opleiding.

Je hebt een professionele website nodig met je werk! En het kost jaren om een naam op te bouwen.

7. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Thanks voor de tips!
    Goede website en geduld/ervaring opdoen zijn belangrijk inderdaad
    Wil ook opleiding gaan doen

bosi333 vindt dit leuk.
  8. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Wij hebben gebruik gemaakt van een interieurstylist toen we ons vorige huis gingen verkopen. Zij werkte samen met de makelaar en deze service zat in het pakket. Ik vond dat een heel leuk idee en ze kwam met goede tips, waar we nu in het nieuwe huis ook wat aan hebben. Misschien dat hier voor jou ook een toekomstige markt in zou kunnen liggen?

9. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Leuke ambitie!
    Ik zou je adviseren een bepaald genre/stijltje te kiezen waar jij van bent, want dat bepaalt in eerste instantie of iemand je überhaupt interessant vindt als interieurstylist: of jouw smaak aansluit bij die van de potentiële klanten. Dus als je jouw ‘richting’ hebt zou ik daarin actief worden op social media en dat delen. Dat maakt je meteen herkenbaar en onderscheidend. Geloof in jouw ‘stijl’.
    En verder de algemene tips:
    - zorgen voor een goede opleiding,
    - bedenken of er een manier is om een paar eerste opdrachten binnen te halen zoals tegen een heel gunstig vriendenprijsje ontwerpen in ruil tegen een (mooie;)) recensie.
    - dit op je website plaatsen
    - een lange adem hebben:rolleyes:
    Maar waar een wil is is een weg, leuk! Veel succes:thumup::thumup::thumup:

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.348
    1.824
    113
    Vrouw
    Wij willen ons huis verbouwen en evt uitbouwen of serre, hierbij moet dus mogelijk ook wat bouwtechnisch inzicht bij komen kijken daarom neig ik nu meer naar een architect dan een stylist. Bij de laatste denk ik toch meer aan iemand die je huidige woning even"vt wonen" pimpt zeg maar, dus echt vooral kijkt naar wat raamdeco, kleur en type bank. En wij moeten gaan beslissen waar keuken komt.
    We hebben nu via Google in ieder geval 1 bedrijfje gevonden uit de omgeving die een vaste formule heeft waar alles in 1 pakket zit, incl passende meubels, lichtplan enzo. Krijg je ook 3d tekebing te zien, wat ik erg belangrijk vind. Maar wat een prijzen:eek::eek:
    Heb wel van diverse hun websites bekeken om een idee te krijgen van hun stijl.
    Bij ons nog wel lastig want smaak van mijn vriend is strak, grijs/zw/wit en die van mij meer oosters/koloniaal/landelijk..pff.

11. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Misschien moet je je opgeven voor het programma VT wonen weer verliefd op je huis :). Die mensen zitten altijd met precies hetzelfde probleem. De mannen houden van een strak interieur en de vrouwen van gezellig met tierelantijntjes. Ik vind het altijd zo grappig om te zien hoe zo’n stylist daar dan een geheel van weet te maken wat beiden dan toch mooi vinden.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.348
    1.824
    113
    Vrouw
    Ja klopt ook wel eens aan gedacht, maar buiten dat ik niet perse met mn snufferd op tv wil, is het bij ons echt een verbouwing ook en daar doen ze meer alleen styleren toch.

13. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ik vind t architectenstuk wel heel leuk maar de opleiding daarvoor duurt ook weer een stuk langer (begrijpelijk).
    Ik ga komend half jaar eens rustig rondkijken naar opleidingen en alvast veel inspiratie opdoen!

14. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Mag ik vragen wie je hebt gebruikt?

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013