Als ik heel eerlijk ben... ik vind dat je heel erg overdrijft als je na de eisprong geen alcohol meer drinkt, geen rauw vlees laat staan, en de brie ook.. Als ik nu naar ons zelf kijk, we zijn 4 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Om nou 4 jaar zo te leven, zou ik knetter gek geworden zijn.. ieder zn ding natuurlijk. Maar dit is mijn mening. Ben zelfs zwanger geworden net voor onze vakantie.. lekker gegeten en natuurlijk gedronken..
zo was ik eerst ook bezig over al afblijven. maar als het een tijdje duurt dan ga je toch weer gewoon leven. ik heb gedronken en gerookt totdat ik een posi test had. en wij hebben een hele gezonde jongen op de wereld gezet. tot nu toe dan haha. ik zou gewoon lekker mee drinken. het kan dan zowiezo geen kwaad. doen waar jij je goed bijvoelt. ik ga wel drinken.
het eerste jaar heb ik geen rood vlees gegeten, geen kaasjes, geen drank en niet meer roken. Het roken doe ik nog steeds niet maar ik neem wel af en toe een glas wijn en rood vlees doe ik niet vaak maar soms wel. Het is geen doen om zo lang dit allemaal te moeten missen. Als je een goede test hebt zal ik het niet meer doen maar daarvoor geniet ervan
Ik lees nog steeds wel verschillende verhalen en volgens mij kan ik concluderen dat ik, in principe het beste de alcohol moet laten staan, maar dat ik eigenlijk ook gewoon mijn gevoel moet volgen... Ik las ook bij iemand dat je de kattenbak moet laten staan. Dat is een ding wat ik wel heb overgedragen aan mijn vriend, maar ja dat is ook makkelijk natuurlijk (en lekker lui van mij!) want hij weet ervan af! En onze vrienden niet. Erg bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb er wel rekening mee gehouden, ook met kattenbak, rauw vlees etc, maar goed ik heb heel makkelijk praten want ik was in ronde 2 zwanger. Zou ik langer bezig zijn geweest zou ik ook makkelijker zijn geworden denk ik..
terwijl je wist dat je zwanger was of nog niet wist? Als je het al wist vind ik het wat onverantwoordelijk ik bedoel als je 4 jaar bent bezig geweest zou je toch denken dat je er alles aan doet om het zo gezond mogelijk te houden? Als je op het randje zat (dus nog niet positief had getest) ja dan geef ik je op zich wel gelijk, niet dat ik het zelf zou doen maar ik leef van mezelf een redelijk gezonde levensstijl en daar hoort niet regelmatig alcohol in e.d.
Ik ben ook net gestopt met mijn pilletje en schat de kans erg klein dat het meteen nu raak zou zijn. Ergens ben ik me ervan bewust dat het wel zou kunnen. Ik ben twee maanden terug gestopt met roken en leef verder gezond. Met oud en nieuw drink ik nog gezellig mee en daarna stop ik er ook mee.