pcos en follikel van 9.5 mm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anais, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi allemaal,
    het is eventjes geleden...:D ong een half jaar denk ik.
    ik heb pcos en ben al 4 jaar nietmeer aan de pil.nooit zwanger geworden,volgens mijn gyn krijg ik geen eisprong en zonder clomid zou het niet gaan.

nu heb ik dus wel zelf af en toe een ei opgespoord met behulp van testen(sensitest) dit jaar 2 keer met testen en toch meerdere keren(3 of4) met gewoon voelen(steken op juiste dag) en vruchtbaar slijm

mijn cyclus is tussen 25-100 dagen dus zeer verschillend,tot augustus was het een half jaar mooi in de 30 dagen maar heb nu sinds september tot nu pas net mijn regels gehad(en ben overtuigd dat ik een ei had!) nu zit ik in dag 16 en ben vandaag nog eens naar de gyn. geweest.(dit is nu een half jaar geleden dat ik geweest was)baarmoederslijm enzo was in orde(vorige keer niet) ze zag dit keer wel een follikel van 9.5 maar zei dat ik niet moest hopen op een eisprong.ik vraag me af waarom niet?
    als een follikel elke dag ong 2mm groeit dan zou ik toch zondag een eisprong kunnen krijgen(of erna)? dit moet ze toch net opvolgen nu?anders kan je toch niet zomaar zeggen dat het niets word?

ik voel nogthans af en toe steken in de linkereierstok(met die follikel in) dus ik denk toch dat ze actief is...of ben ik nu gek??

ik ga door testen met men ovutesten en we zien wel,maar had toch wat meer verwacht van mijn gyn...ze wou me zelfs de pil voorschrijven! om zo mijn cyclus in orde te maken,ik heb haar opnieuw moeten zeggen dat ik nual meer dan drie jaar WIL zwanger worden,dat ze dit niet snapt :( nee nu zou ze willen dat ik een halfjaar de pil neem en dan opnieuw probeer...maar zo help je toch niet?dat ze dan clomid voorschrijft ofzo.nu mijn huisdokter schrijft gelukkig wel clomid voor en heb een briefje,mijn volgende cyclus gebruik ik opnieuw clomid,heb dit vorige keer wel van mijn gyn gehad maar ja.

wat denken jullie,en van die follikel?
    xxxxx

2. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waarom wil de gyn je niet verder helpen met bijvoorbeeld Clomid.
    Ik zou haar vragen waarom ze jou geen Clomid voor wil schrijven.
    Het is fijn dat je ha dit wil voorschrijven, echter het slikken kan risico's met zich meenemen zoals overstimulatie. Toen ik clomid slikte moest ik elke week terug naar het ziekenhuis voor een echo. Bij mij heeft Clomid niet geholpen en uiteindelijk zijn er andere opties besproken en geadviseerd. Inmiddels is er bij mij een leo uitgevoerd, ik heb van mezelf namelijk helemaal geen eisprong en ben sinds januari ook niet meer ongesteld geweest.
    Als ik jou was zou ik duidelijk vragen waarom jouw gyn zo te werk gaat. Als je het zelf niet vertrouwt zou ik kijken of er een mogelijkheid is om in een ander ziekenhuis naar een gyn te gaan of wellicht kan je ha een verwijzig voor een andere gyn schrijven.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een gyn kan niet aan een follikel zien of deze wel of niet zal doorgroeien tot een eisprong. Als er eentje zat van 9,5 mm, dan kan deze op die grootte blijven hangen en weer krimpen. Dan krijg je dus geen eisprong. Maar hij kan ook doorgroeien tot een eisprong. Als je dat zeker wilt weten, dan zou je over een aantal dagen weer voor een echo moeten om te kijken of 'ie gegroeid is. Steken zegt helaas niet altijd iets, dus daar kun je niet vanuit gaan.

Als je PCOS hebt, dan reguleert de pil je cyclus niet. Het heeft totaal geen zin om aan de pil te gaan, het kan je lichaam juist extra in de war maken! Je cyclus zal na het pilgebruik waarschijnlijk net zo zijn als nu of nog slechter.

Ik vind het vreemd dat de gyn je niet verder wil helpen. Je bent al een hele poos bezig en je cyclus is gewoon niet goed. En met zo'n slechte cyclus is de kans op een zwangerschap ontzettend klein. Zijn er al verdere onderzoeken gedaan, zoals bloedonderzoek om je hormoonwaardes te checken, zaadonderzoek, enz?

Ik zou een andere gyn zoeken als ik jou was. Op deze manier kom je geen stap verder. Wij hebben ook een terughoudende gyn gehad, zij heeft twee jaar een hoop van onze moeite en energie verspild. Ik kan er nog boos om worden als ik erop terug kijk. Maar je vertrouwt op artsen en denkt dat zij het het beste weten. Een inval-gyn zag dat we niet op de juiste plek bij haar zaten en heeft ons doorverwezen naar de fertiliteitsafdeling en toen is het balletje echt gaan rollen. Daar werd meteen actie ondernomen. Als iets niet aansloeg, dan werd er verder gekeken. Achteraf hadden we daar meteen naar moeten worden doorverwezen, dat had een hoop gescheeld. Kom dus voor jezelf op als je het niet eens bent met de werkwijze van je gyn!

Succes!

Deel Deze Pagina