wel of geen alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chanie, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi chanie

    Ik denk dat je het beste je eigen gevoel moet volgen, het blijft een moeilijk onderwerp.
    Ik heb er soms ook de pest erop in dat je niets meer mag, probeer er nu wat ontspannender mee om te gaan, ik legde mij teveel regels op en hie kun je naar 2 jaar wel overspannen van raken.
    Ga maar op je eigen gevoel af

    groetjes sjolie
     
  2. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Ik zou uitgaan van wat de arts/vk zegt. Over het algemeen wordt er door hem/haar gezegd dat een paar drankjes in de tijd dat je nog niet weet dat je zwanger bent, geen kwaad kan.

    Op internet staat zoveel onzin, daar zou ik niet op af gaan.

    Overigens drink ik zelf bijna nooit alcohol, dus ervaar jouw behoefte niet hetzelfde, maar 't gaat me er meer om dat je niet zomaar op de info af moet gaan die je ergens op internet vindt.
     
  3. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

    Ja ik denk ook dat de actie die deze week is begonnen "9 maanden acohol vrij" ook uit de lucht is gegrepen....en dat zo'n actie ook heeeeeeellemaal niet is gebaseerd op onderzoek en feiten... :(
    http://www.negenmaandenalcoholvrij.nl/

    Kom op zeg wat denk je nou zelf.....het staat niet in de telegraaf ofzo :rolleyes:
     
  4. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Zo, ik dacht dat ik gefrustreerd was door alcoholgebruik (opgegroeid met een verslaafde moeder), maar als ik jouw reactie zie valt dat nog wel mee!

    Het was een algemene opmerking, niet zozeer gericht op het wel of niet drinken, maar meer om te zorgen dat TO een eigen keuze hierin kan maken die gebaseerd is op informatie die ze van haar arts/vk krijgt en niet ergens op internet vindt. En die campagne, over een half jaar kan er weer een onderzoek verschijnen waar toch uit blijkt dat het geen kwaad kan als je es één glaasje gedronken hebt toen je waarschijnlijk al zwanger was.

    De beste manier van zwanger worden is tenslotte altijd nog om er gewoon helemaal niet mee bezig te zijn. Dus, geen cyclussen tellen, vrijen wanneer je zin hebt zonder je vruchtbare dagen in de gaten te houden en gewoon lekker doorgaan met je leven (zonder excessen wbt roken, alcohol en drugs natuurlijk, maar dat is normaal ook niet gezond).
     
  5. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ja, dus als ik de "knop" omzet ben ik meteen zwanger.... :rolleyes:
    (het lullige is alleen dat ik altijd zin heb als ik ongesteld ben...gaat niet werken..)
     
  6. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Whahaha, moet dan wel weer lachen om je laatste zin... herken ik helemaal!
     
  7. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    :) ik ook!
     
  8. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Pff dit vind ik zo'n onzin!
    Als je geen positieve test in handen hebt zou je dus niet mogen genieten van een glaasje alcohol? Er zijn mensen die namelijk wel genieten van een glaasje bij de maaltijd.
    Ik ben geen drinker maar ik vind het zo absurd om te beweren dat het niet mag en dat het verboden is.
    Kijk, om ook maar eens met een voorbeeld op de proppen te komen: mijn mama heeft tijdens de 5 zwangerschappen die ze gehad heeft regelmatig een glaasje wijn gedronken bij het avondeten en ze heeft 5 gezonde kinderen op de wereld gebracht.
    Als je je er goed bij voelt en je overdrijft niet, wie zijn wij dan om iemand iets te verbieden?
     
  9. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    owww.. dacht dat ik een van de weinige was ;)

    @mano82....als je de pagina leest dan lees je dat het ook niet van te voren is te zeggen wie er een probleem aan overhoud...het is mogenlijk dat als je een beetje drinkt een hyper kind te krijgen met leer problemen dat wil NIET zeggen dat iedereen dat krijgt.... en het is GEEN verbod...het wordt alleen afgeraden...
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    was het maar zo simpel :(
     
  11. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Natuurlijk geldt het niet voor iedereen, maar ik ken veel mensen in mijn omgeving die de hoop op een kindje opgegeven hadden, met adoptie bezig waren of zich er gewoon bij neergelegd hadden en die vervolgens toch spontaan zwanger werden.

    Het lichaam kent nog vele dingen die ook artsen niet kunnen verklaren. Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat de kans dat je na een verkrachting zwanger raakt, heel erg klein is. Blijkbaar verzet je lichaam zich daar dan toch tegen. Zo zijn er heel veel dingen...
     
  12. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    nou meiden ik heb toch lekker paar glaasjes op
    en heb het naar me zin gehad, verlopig had ik een nega test
    en als ik zwanger ben K alleen maar blij :) en dan zal de alcohol
    in de kast blijven 8)
     
  13. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    Ik heb nog geen test gedaan, want ik wil nog even wachten maar gisteravond heb ik gewoon 1 rosétje gedronken.

    Ik houd het wel expres bij 1.

    groetjes
    Priscilla
     
  14. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    Ben Benieuwd wanneer ga je teste meid ?
     

Deel Deze Pagina