Momenteel zit mijn dochtertje van bijna 3 bij 2 gastouders. Nu komt het regelmatig voor dat 1 van de gastouders afzegt op het laatste moment ( half uur voor vertrek) en moet ik de kleine naar de noodgastouder brengen om maar even te zeggen. Want haar andere vaste gastouder kan niet op de andere dagen. Tevens verwacht deze oppas een kleintje en ben ik bang dat het qua afmeldingen helemaal de spuigaten gaat uitlopen. Dit had ze met haar eerste kindje ook gehad en ben daar toen ook weggegaan maar na een hele tijd weer terug omdat er geen oppas verders was in de buurt. Met de andere gastouder heb ik laatst een aardige aanvaring gehad en sinds die tijd zegt ze dus helemaal niks meer tegen me. Ze sleept overigens de kleine 1 dag in de week overal naar toe zonder dat ik het weet. Laatst kreeg ik een bericht of ik de kleine wat later kan ophalen want ze stond in de file. Ze bleek gewinkeld te hebben met haar dochter in een stad 50 km verderop en ze waren wat te laat naar huis. Nu heb ik haar laatst gevraagd na die aanvaring of ze ergens nog mee zit en ik gaf aan dat ze zo stil was tegen me etc etc . Ze zei dat er niks was. Nu heeft de kleine het erg naar haar zin bij de noodgastouder en die zou haar ook kunnen opvangen op deze 4 dagen. Zij staat goed bekend bij het bureau en is nog nooit ziek geweest. Maar ik ben aan de andere kant bang dat de kleine de andere gastouders gaat missen. Wat zou ik het beste kunnen doen. Hopelijk is me verhaal niet te warrig
Ik zou het wel weten, stabiliteit is erg belangrijk, en je kindje heeft het bij de "nood" gastouder naar haar zin. Als ze plek heeft, overstappen! Jij voelt je niet goed bij de andere gastouder, en dat is geen basis om je kindje daar achter te laten. Kindjes hebben veel minder last van afscheid nemen, dan wij volwassenen. Ze kent haar nieuwe gastouder al, dus zo veel veranderd er niet toch!
Dus je vaste gastouder meldt steeds af maar is wel goed en je noodgastouder die eventueel alle dagen zou kunnen heb je een aanvaring mee gehad en neemt je kind zonder overleg mee in de auto winkelen , maar staat wel goed bekend bij het bureau? Waar ging de aanvaring over? Ik zou op de eerste gastouder niet meer vertrouwen ivm met afzeggen kan je beter weten waar je aan toe bent, zeker als je zegt dat er een kleintje op komst is. Als je met de noodgastouder vooral communicatief probleem hebt masr je hebt wel gevoel dat kind in goede handen is zou ik haar daar onderbrengen en duidelijk.plan van aanpak maken met Gastouderbureau over de communicatie.
Nou sorry...ik weet niet wat ik lees hoor. Vlak van te voren afzeggen...met haar gaan winkelen 50 km verderop? Ik vind dat je best wat kritischer naar je opvang toe mag zijn...als ze al zo makkelijk met jou omgaan, hoe doen ze dan met je dochter? Naar deze 2 zouden mijn kinderen echt niet meer gaan, ook als er geen andere oppas is...dan zou ik toch echt nog wat anders bedenken. Die noodgastouder voor vast klinkt beter, maar kijk daar ook even kritisch naar...het gaat wel om je kind he?
Tja dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Kennelijk zijn er weinig alternatieven aangezien to terug is bijeen Go die al niet ideaal voelde. Klinkt ook niet of haar dochter mishandelt wordt dus ik Zou echt met Gastouderbureau en Go om tafel zitten om de opvang te verbeteren.
Tja, ik werk voltijds. Dus ik zou niets zijn met een gastouder die een half uur tevoren (regelmatig) afbelt. Die zou bij mij al afvallen. En niet weten waar mijn kind is, dat is ook geen optie. De derde dan maar. Overigens: je dochter zit nu bij die verschillende gastouders. Dat zou ook mijn keuze niet zijn. Dus ik zei sowieso switchen naar de meest betrouwbare.
Met de noodgastouder heb ik juist goed contact. Met me andere gastouder heb ik een aanvaring gehad. Het bureau is er tussen geweest en heeft bemiddelt. Er is ook een plan van aanpak. Ze zou verbeteren met communiceren maar dit verslechterd juist. Ze vertelt nooit hoe het ging met haar en schrijft niks op. Meestal hoor ik dan een week later van oja vorige week .....
Het is idd makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben ook bezig geweest met kdv maar dit is voor ons niet handig omdat we soms in het buitenland zitten voor het werk en ook nachtopvang nodig hebben.
Ik zou hier geen eens over twijfelen / verder nadenken. Ik zou proberen van die noodgastouder je vaste gastouder te maken. Met die andere twee kan je toch niets? Ik vind dat echt niet kunnen, wat zij doen.
nou ja makkelijker gezegd....de opvang van je kind moet toch 100% goed voelen...ik snap dat niet hoor. En wel of niet mishandeld worden is voor mij echt niet de grens.
Ik volg geloof ik niet helemaal welke go wat (fout) doet. Pfff afmelden op het laatste moment. Zal ze andersom ook niet leuk vinden. Hoi, ha mijn kind komt vandaag toch niet en ik betaal ook niet. Dat is go 1? Onbetrouwbaar en je hebt er recent een aanvaring mee gehad. Go 2 gaat shoppen met je kind 50 km verderop en is dan te laat terug. Maar ze is wel aardig. Ik zou met haar om de tafel gaan en bespreken dat je dat shoppen niet zo'n goed plan vindt! Mag je best zeggen, ik zou het als go niet in mijn hoofd halen. Ik moest laatst perse naar de action, is maar 8 km verderop, anders doe ik dat niet eens. Kinderen vonden het wel gezellig. Ik zou of bij go2 blijven met afspraken of zoeken naar een hele andere want ik lees ook niet dat er meer kinderen zijn en dat is voor een bijna 3 jarige wel zo leuk. Als ik hier kijk naar de interactie tussen de gastkindjes, maakt dat het nog leuker. En met meer kinderen kan je ook vaak meer doen aan knutselen, voorlezen e.d.
Even ter verduidelijking Go1 meldt regelmatig op laatste moment af( half uur voor vertrek) Go2 aanvaring mee gehad en geen communicatie ondanks plan van aanpak en neemt de kleine overal mee naar toe zonder aan te geven. O.a. Ziekenhuisafspraken, winkelen, familie bezoek etc etc.
Ik denk dat je best wel snapt dat ik het niet zo letterlijk bedoelde. Maar dat de gastouder die gaat shoppen kennelijk op veel vlakken wel positief overkomt op to maar er bepaalde punten zijn waar ze tegen aan loopt . Dat zou dan toch iets kunnen Zijn waaraan gewerkt kan worden, want j hebt soms gewoon niet te kiezen. Volgens mij ben je zelf gastouder? Dat is denk ik een ideale situatie op dat gebied want je hebt zelf de meest perfecte opvang die een moeder maar kan wensen, namelijk jijzelf. Maar voor veel ouders is die luxe er niet en moet je het doen met het aanbod wat er is. En dan heb je nou eenmaal altijd verschillen en dingen waar je tegenaan kunt lopen,of het nou een kdv is of een Go. Tuurlijk moet se opvang goed voelen maar dat betekent neiet dat alles perfect kan zijn.soms moet je met veel praten naar de meest ideale situatie toe werken.
Kortom allebei ongeschikt! Go 1 onbetrouwbaar Go2 ook niet geschikt! Want zou je het wel ok vinden als je het weet of zou je haar dan niet brengen? Ma 30- 5kan wel, maar dan moet ik om 14:30 in het ziekenhuis zijn. woe 1-6 kan wel, maar dan ga ik naar mijn tante want die is die dag jarig. Ik zou de noodgastouder, go3 , dus vragen en kijken of ze en betrouwbaarder is en niet overal je kind mee naar toe neemt. Alleen naar dingen die leuk zijn. Zo ga ik weleens Naar de dierentuin, ouders weten het en vinden het super dat ik dat doe, maar dat is echt voor de kinderen. Ziekenhuisafspraak is dat toch een stuk minder. En als het eens voor zou komen dan in overleg.
Ik ben idd go, maar pretendeer niet dat ik perfect ben hoor. Maar omdat ik go ben en weer hoe het werkt vind ik dat ts veel kritischer moet zijn. Haar go's zijn niet alleen niet perfect, ze zijn niet betrouwbaar en ongeschikt als go als je zulke geintjes flikt. Ik ken een hoop van mijn college go van het bureau goed en ik garandeer je dat dit soort dingen bij hen ook echt niet voorkomen. Ik weet echt zeker dat er voor ts betere go's te vinden zijn.
Ik zou het lekker bij je noodgastouder houden! Je mag me een pb'tje sturen, heb in een soortgelijke situatie gezeten.