Laat ik vooropstellen dat ik altijd erg mutserig ben met spullen uitlenen enzo, ik ben zelf zeer zuinig op mijn spullen en leen liever niets uit. Nu is het zo dat mijn moeders auto sinds een paar dagen stuk is, was al een oudere auto en reparatie kost meer dan de auto waard is dus ze gaan een nieuwe auto kopen, levertijd 12 weken. Wij gaan in de meivakantie 2 weken op vakantie (en zij passen op onze hond) en nu heeft ze mij gevraagd mijn auto te mogen lenen, zodat hun ermee naar hun werk kunnen, met de honden naar het strand etc. Dit valt eigenlijk een beetje rauw op mijn dak, ik heb een leaseauto van mijn werk en in principe is het niet toegestaan de auto 2 weken uit te lenen aan familie maar oké.. nu vond ik het ook wel fijn als mijn auto in de vakantie op de oprit zou staan zodat het nog lijkt alsof er soms iemand thuis is (de buren doen af en toe de gordijnen open en dicht) ook zie ik hele ‘met de honden naar het strand’ gebeuren ook niet zo zitten… mijn auto is pas 3 maanden oud, ziet er nog keurig uit en hou hem graag schoon(neem de hond altijd mee in onze andere auto en mag niet in die van mij) en tevens heb ik het zuinig op mijn spullen zijn niet van mijn moeder geërfd, zij is niet zo zuinig op spullen (heeft al regelmatig –weliswaar per ongeluk- dingen kapot laten vallen/gebroken en vlekken op muren veroorzaakt). Nu dacht ik eerst, ach ze kan mijn auto pakken in geval van nood… maar ze wil hem zelf eigenlijk fulltime gebruiken en aangezien zij ruim 40 km verderop woont staat de auto sowieso daar voor de deur. Hoe zijn jullie met het uitlenen van spullen en kunnen jullie mij misschien van de beren op de weg helpen? Ik ga de auto sowieso aan haar uitlenen, zou het andersom ook fijn vinden natuurlijk en zij past ook de hele vakantie op onze hond.
Ik zou een lease auto niet uitlenen... zeker als het niet mag van je bedrijf... Als er iets gebeurt kom je dan niet in de problemen?
Net als met kinderen: loslaten Vraag of ze aan het einde de auto van binnen goed wil stofzuigen. En stel er zit een kras ergens in de bekleding (of wat), het is maar materiaal he? Een gebruiksproduct. Angst voor inbraak zou ik ook loslaten, de buren doen al wat. Eventueel kun je nog tijdschakelaars gebruiken om de lichten af en toe aan en uit te zetten. Adem in, adem uit, relax, en van je vakantie genieten
Lease auto zou ik niet uitlenen als dat niet mag inderdaad. Volgens mij ben je ook niet verzekerd dan, maar dat zouden mijn ouders ook nooit vragen dan. Verder zou ik alles rustig uitlenen aan mijn ouders.
Tja als je de auto toch gaat uitlenen, loop je natuurlijk het risico dat er iets mee gebeurd. Ik zou hebben gezegd dat ik hem niet zou mogen uitlenen van het werk. Ik nam niet graag het risico dat er ze er een ongeluk mee zou krijgen.
Ohh nee ik zou persoonlijke de lease auto ook niet uitlenen. En verder... mijn man is een stuk mutserige dan ik. Hij wil eigenlijk niet hebben dat iemand onze auto leent, want stel er komt schade.. Mij boeit het niet zo.
Ik leen alleen spullen uit waarvan ik het niet erg zou vinden als ik ze niet meer terugkrijg. Natuurlijk kun je ze dan ook weggeven, maar dan voelen mensen zich vaak weer ongemakkelijk of verplicht tot een wederdienst. Ik heb dus best wel veel boeken 'uitgeleend'. Een leaseauto zou ik nooit uitlenen. Hij is niet van jou, je hebt hem slechts in gebruik. Ook was het zo dat mijn laatste leaseauto dan simpelweg onverzekerd was.
Ik heb ook een lease auto op mijn zaak. Maar ik zou hem niet uitlenen.. bij schade word er niet uitbetaald door de verzekering. En het hoeft dan niet eens de schuld van je moeder te zijn.
Nee, een leaseauto zou ik zomaar niet doen. Misschien heeft je moeder geen idee wat een leaseauto inhoud? Die zijn er natuurlijk in diverse varianten met hun eigen condities en regels. Ik heb een hekel aan spullen uitlenen. Of het komt helemaal niet terug, of het komt stuk of incompleet terug. Zelf lenen we eigenlijk ook zelden iets. Nu toevallig de verticuteermachine van schoonouders, maar die zijn verhuisd en hebben geen gras meer. Ik vermoed dat die hier blijft staan. De bladblazer is hier ook al achtergelaten. Zij missen nu nl. ook bergruimte.
Ik zou een lease auto niet uitlenen. Zeker ook niet als dat van het bedrijf niet mag. Ik heb mijn auto een keer uitgeleend. En dus nadrukkelijk erbij gezegd dat ik niet wil dat er gerookt of honden in mijn auto mochten. Je raad het al. Overal zat van dat stug honden haar in de auto en stonk naar toon. Doe ik dus niet meer.
Willen ze de auto alleen die 2 weken in de meivakantie lenen of de periode van 12 weken tot hun nieuwe auto er is? Dat was mij nog niet helemaal duidelijk. Als ze alleen die 2 weken je auto willen lenen, dan hebben ze voor de overige weken iets anders geregeld neem ik aan?
De leaseauto is niet van jou, maar van het bedrijf waar je werkt. Iets wat niet van jou is, kun je beter niet uitlenen. Maar waarom leen je haar dan niet jullie andere auto? Je schrijft zelf dat je die gebruikt als je de hond ergens mee naar toe neemt. Dan is het toch ook veel logischer dat jouw moeder die auto leent om met de honden naar het strand te gaan? Of denk ik nu te simpel?
Lease auto zou ik echt niet uitlenen. Ik rij heel af en toe in de auto van mijn vriend, ook een lease. Maar ik mag er eigenlijk ook niet in rijden, er mogen geen eens prive km mee gereden worden.
Wij leenden de lease auto wel altijd uit aan m'n schoonouders. Zij brachten ons naar Schiphol met onze auto en namen 'm daarna mee naar hun huis. Ik weet eigenlijk niet of dat wel of niet mocht. Wij deden daar niet moeilijk over. In ieder geval ziet de verzekering op de auto, niet op de persoon die erin rijdt. Honden in m'n auto zou ik niet gelukkig van worden, maar wij hebben zelf ook geen honden.
Ik zou 'm niet uitlenen, het mag immers niet van het bedrijf waarbij je de auto hebt, en waarschijnlijk ook niet van de leasemaatschappij. Snap dat je je familie wilt helpen, en je iets wilt terugdoen uit dank dat ze voor de hond zorgen, maar als er iets mis gaat heb je de poppen aan 't dansen..
Volgens mij teken je er zelfs voor dat alleen jij of je partner ermee rijden mogen. Ik zou hem dus niet uitlenen, was het mijn eigen auto dan mochten ze hem absoluut lenen, zeker als ze MIJN honden zouden uitlaten tijdens MIJN vakantie!
Haha ja want we gaan met de andere auto (+ caravan ) op vakantie. Mijn (lease)auto mag en kan geen caravan trekken dus we kunnen de andere niet uitlenen anders zou dat inderdaad een simpelere oplossing zijn. Voor de overige weken moet mijn moeder sowieso een andere oplossing bedenken aangezien ik minimaal 700 km per week rijd en hem echt niet kan missen.
Ik ben niet heel moeilijk in uitlenen. Maar het ligt eraan wát en aan wíe In jouw geval is het een splik splinter nieuwe auto en zei ik dus nee. En je moeder staat niet bekend om haar zuinige gedrag dus zei ik weer nee. En jij wilt de honden niet in die auto, dus nu ook niet. Dus zei ik weer nee. Ik vind er niks mis mee om in dit geval nee te zeggen. Als ze graag in de tussentijd een auto wil dan moet ze dr maar een lenen bij een bedrijf.