Hoi meiden, De titel klinkt misschien een beetje cryptisch, maar ik vroeg me af of het zinvol is om bij onze kinderwagen zo'n autostoeltje/zitje te kopen dat je er ook op vast kunt maken. Het autostoeltje dat we er "standaard" bij kregen (was zo'n aanbiedingspakket van maxi cosi) past er niet op, dus als ik er eentje wil die er wel op past moet ik bijbetalen. Nu vind ik dat geen enkel probleem, alleen heb ik eigenlijk geen flauw idee of dit wel of niet handig is. De mevrouw uit de winkel deed het overkomen alsof zo'n autozitje kunnen vastmaken aan je kinderwagen eigenlijk totaal onzinnig is, maar ik zie toch best regelmatig moeders rondlopen die dat wel doen - dus misschien is het dan toch best handig. Wat is jullie ervaring? Doen jullie wel een zo'n autozitje op de wagen (ipv dat "bedje") en zo ja wanneer dan en wat zijn de voordelen? groetjes, Nana
wij wel, en vind het heel fijn! Ik gebruikte het alleen voor hele korte stukjes/dokter/ziekenhuis bezoek. Het is en blijft natuurlijk een autostoeltje. Maar als ik even een boodschapje moest doen en ze was net in slaap gevallen, dan klikte ik zo de mc op het onderstel. En ik heb 2 winterbaby's, ook niet zo koud met overleggen. En sowieso hebben wij voor een goede veilige, comfortabele maxi cosi (merk) gekozen.
Onze dochter was nog klein afgelopen winter dus ik vond het wel handig dat ik voor een snelle boodschap e.d. niet over hoefde te leggen in die kou..
Wij hebben het niet, maar het lijkt me soms wel handig met boodschappen doen en zo. Houdt er wel rekening mee dat baby's niet te lang in een maxicosi mogen liggen. Je ziet er soms ouders flinke wandelingen mee maken.
Wij vonden het wel handig. Als je met de auto ergens heen gaat, kan je de kleine zo overzetten i.p.v. helemaal uitpellen en weer in een bak leggen. Daarnaast paste dat helemaal niet in mijn autootje.... Wij hadden ook wel de 'echte' Maxi-cosi voor in de auto en die paste dus op onze Quinny Buzz
Wij hadden het niet en ik heb het geen moment gemist. Wij vonden en vinden dat een autostoel voor in de auto is. In de winkel, of ergens anders heen, lag Maud in de wagen of droeg ik haar in de draagdoek. Ze mogen er toch maar twee uur in, en daar zit je zo aan. Tenminste ik wel met boodschappen doen Ik zou het bij een tweede net zo doen.
Ik heb een Quinny Speedy en de MC past er prima op. Ik vind het ideaal, zeker wanneer je boodschappen gaat doen. Ik geloof dat die adapters iets van 30 euro kosten (bij ons zaten ze er al bij)
Wij hadden wel speciale adapters om de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen te kunnen bevestigen. Ik had het niet willen missen. Het was hartstikke handig als ik even snel een boodschap ging doen en toen ik met Ayla naar de fysio moest.
Wij deden t ook en ik kon niet zonder.. heel vaak was zoonlief net in slaap gevallen als we ergens waren (slechte slaper ook nog s) en als ik m oppakte werd ie (totaal NIET vrolijk) wakker.. dus dan klikte we even de maxi cosi op de wagen en kon ie heerlijk doorslapen.. Ik vind het ideaal! voor hier in de buurt bij de winkels, naar het CB, als we naar vrienden of familie gingen en hij sliep dus net.. Wij hebben t heel veel gebruikt! En volgens mij is de maxi cosi cabriofix ook de veiligste in de testen en het autostoeltje wat op de meeste wagens (met of zonder adapters) kan. dus dat is ook een puntje om misschien toch daarvoor te gaan?...
Ik gebruikte het ook genoeg. Inderdaad de kleine boodschapjes, bezoekjes.. Of bijv onder slaaptijd, dan kon ik hem al slapend met de MC op het onderstel klikken, en sliep hij lekker door. Als ik langer dan een uur winkelde, nam ik wel de reiswieg mee, want dan wordt de belasting voor de rug wat veel. En ik deed het ook niet dagelijks. Maar wel vaak genoeg om er wat extra voor te willen betalen
Hier ook wel veel gebruikt...erg handig. Vooral als Finn net sliep, of we even een boodschap moesten halen ofzo...ideaal, en zou het niet willen missen!
Ah, bedankt voor jullie reacties! Het klinkt alsof er toch wel erg veel zijn hier die het handig vonden. Goed om te weten, want die mevrouw deed het echt overkomen alsof je het nooit zou gebruiken. En we vinden het uiteraard ook erg belangrijk om een goede kwaliteit stoeltje te hebben. Nu hoef ik niet echt met de auto boodschappen te doen ofzo, want ik woon midden in een niet echt autovriendelijke stad en we gebruiken de auto alleen buiten de stad. Maar misschien is het voor korte boodschap tripjes zonder auto ook wel handig, omdat die autozitjes toch wat kleiner zijn.
ik denk dat als je het niet hebt, dat je prima zonder kan. Het is maar net wat jeje aanwent. Net zoiets als de easybase: Super handig als je het hebt - maar als je het niet hebt, red je het ook prima.
Ik ga het ook doen. Ik moet een autostoeltje kopen om na de bevalling in het ziekenhuis terug naar huis te gaan. Ik wou eerst iets heel goedkoop dan, maar laatst was ik bij de dokter en daar hangt dus het berichtje op om kinderwagens en buggy's in de hal te laten staan. Met een maxi cosi mag je wel de wachtkamer in, dus koop ik er toch maar eentje die op het onderstel van de kinderwagen past. Gewoon even losklikken en kan zo de wachtkamer in.
Toen hij heel klein was vond ik het wel handig. Ging nooit boodschappen met hem doen dus was echt voor hele korte dingetjes (even de prenatal in) en hij sliep toch vaak. Nu gebruik ik het nooit meer: als ik ga winkelen oid dan gaat hij in de beco (draagzak) of meitai. Leuker voor hem en beter voor zijn rug(en scheelt hoop ruimte in de kofferbak)
Ik zou ook niet zonder gekund hebben, ideaal voor de kleine stukjes. Ons mannetje valt makkelijk in slaap in de auto(daar wel.....) en dan is het voor een korte boodschap wel makkelijk om de maxi cosi er meteen op te klikken. Hij past nog steeds in de maxi-cosi, maar zet hem nu wel sneller in de buggy voor de kleine stukjes. Maar zeker de eerste 8 maanden ofzo, super!
Ik had het niet, en ook nooit gemist ook. In het begin even stunten met overleggen (vooral als ze sliep, wat bijna altijd het geval was), maar na aan paar keer oefenen geen probleem meer.
Ik heb er een bij de kinderwagen gekregen. Was een 3-in-1 dus past gewoon op het onderstel. Je kant trouwens ook van die adapters kopen. Weet niet welke kinderwagen en welke autostoel je hebt maar anders zou ik dat eens navragen.
ik heb hem wel gebruikt, had hem neit willen missen. kun je geen adapters kopen zodat hij wel op je kinderwagen past??? vooral als je kleintje net lekker ligt te slapen heb je geen zin om hem over te huizen voor even in de kinderwagen...
Wij hebben een maxi-cosi pebble en een maxi-cosi kinderwagenonderstel en inderdaad heb je dan adapters nodig, maar het is wel heel handig dat je voor de kleine stukjes zoals met boodschappen, je kind niet helemaal uit de autostoel hoeft te halen.