mooi/lief babywiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamav2boefies, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik heb hier thuis een wieg staan waarin ik heb gelegen,mijn zusje en mijn broertje
    Ook hebben mijn 2 kinderen erin gelegen dus echt een familiewieg
    Nu is de bekleding erg geel geworden maar ik kan dit dus niet uitwassen

Ik ben nu zwanger van de derde en zou graag de wieg nog een keer willen gebruiken maar ik vind het niet zo fris staan dat ie er van binnen wat geel uit ziet

Wat zouden jullie doen?
    Schoonmaken lukt niet echt maar om nu een nieuwe wieg aan te schaffen voor 1 kindje....

Ik ben benieuwd of jullie ook een wieg hebben en zo ja een foto (en hoeveel die kostte als ik zo brutaal mag :p mocht ik nog wel beslissen om een nieuwe wieg te kopen)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom vraag je een naaister niet om nieuwe bekleding te naaien?

wat voorn wieg is het?

3. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Idd, een leuk stofje op de markt is zo gevonden en kost bijna niets. Als je iemand kent die het zou willen maken.
    Hebben wij ook gedaan en is stukken goedkoper dan een nieuwe wieg :)

4. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Het is een rieten wieg
    Zou zo snel ff niemand weten wie de wieg kan bekleden

Een naai attelier?
    En wat mag zoiets max kosten incl stof?

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een foto toegevoegt hoe mijn wieg was, kreeg hem te leen van iemand en ze heeft het ook opnieuw bekleed. Dit is een oudere wieg.

Ze heeft een website, maar ik weet niet of die hier mag plaatsen. Ze maakt zo ontzettend veel leuke dingen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQKEDMRS.jpg

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.373
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook kiezen voor opnieuw bekleden...

wij hebben zelf een wiegje van kindekeklein - een hangsta wieg. Best prijzig, echter mogelijk door te verkopen voor zo'n 2/3 van het aankoopbedrag (op marktplaats) dus als je hem niet perse wil bewaren - is dat misschien een optie, dan wordt het gelijk al een stuk goedkoper.
    Onze jongste heeft erin gelegen tot 7 maanden en de oudste tot 6 maanden.

7. mamav2boefies

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    @ Tjilpie

Ik woon in het noorden van het land
    Ik weet niet waar jij vandaan komt en die vrouw waarover jij het had?

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier hadden we ook een rieten wiegje en mn moeder en schoonmoeder hebben hem samen bekleed.

Bekijk bijlage 158177

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.067
    1.302
    113
    Nederland
    Ik heb ook een rietenwieg.. Zelfde als de bijlage van Tjilpje.
    Deze heb ik gekregen van mijn schoonmoeder, maar de stof is heel oud en met beertjes... totaal niet mijn smaak!
    Gelukkig heb ik een hele lieve crea stief mams, die gaat m helemaal opleuken voor haar kleinkind!
    Ben erg benieuwd hoe die gaat worden.

Misschien iemand in je familie die goed kan naaien? Of anders misschien eens een naaister vragen.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    OOOH die is leuk!!!!

Wij hebben de kindekeklein hangwieg, die gaan we nu ook voor ons tweede kindje gebruiken. Maar als ik jou was zou ik geen nieuwe kopen, zo te zien zijn er genoeg crea bea´s die er nog wat geweldig leuks en unieks van kunnen maken. Ik zou het ook leuk vinden als het derde kindje in dezelfde wieg zou liggen als de andere twee.
    Succes ermee!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ook hier een rieten familliewieg. Overigens wel met de mogelijkheid om de bekleding eruit te halen en t wassen, maar die was blauwe paardjes en niet mijn smaak. Heb dus zelf adhv de oude bekleding de wieg opnieuw bekleed, maar er zijn genoeg plekken waar je dat kan laten doen. Trouwens ook nieuwe rieten 'stengels' geregeld bij een rietmeneer om de bekleding te bevestigen.
    Ik had zelf met witte broderiestof (heel eenvoudig, niet tuttig) want dat vond ik een fijner idee (dunne stof, makkelijk doorheen te ademen). Hier een grote wieg maar toen hij ging rollen (zo met 4 maanden) gekozen voor een ledikantje. De stof was hier maar een paar euro per meter.

12. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je wieg is echt prachtig!!

13. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik heb een rieten wieg gekregen (Mozes mandje)
    Deze moet een nieuwe matras en nieuwe bekleding.
    Helaas zit er geen kap op. ook geen hemeltje.
    Heeft iemand ideeën?:(:(:(

Jane

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oude bekleding uit elkaar halen (de garen doorhalen met een mesje of schaar of speciaal naaldje) en dan op nieuwe stof leggen en overtrekken.. dan kan je (of als je zelf niet kan naaien misschien een bekende? of iemand van marktplaats?) t zo weer in elkaar zetten! :)

Je kan dan ook een hemelstok kopen en daar een hemeltje aan maken en gewoon achter de wieg zetten.. ik had een Celine rieten wieg en heb ook zelf de hemel gemaakt op die manier!

Oh en op de markt heb je vaak wel iemand met stofjes en dergelijke die matras op rol heeft zeg maar, die kan vaak zo een matras voor je op maat snijden/knippen!! :)

Hier een voorbeeldje van hoe ik t hemeltje had, gewoon los erachter staand dus eigenlijk :)
    Bekijk bijlage 159189

15. Yip

Yip Lid

14 sep 2008
    73
    0
    0
    Ik heb via marktplaats voor 50€ ook een oude rieten wieg gekocht. De bekleding was (naar mijn smaak) erg lelijk, maar heb die er met wat tangetjes uitgesloopt (wie bedenkt het om de bekledning met meer dan 50 kleine spijkertjes vast te zetten?).
    Overgetrokken op een leuk stofje (heb n dekbed van de ikea daarvoor verknipt), een randje elastiek bovenin door een 'tunneltje' en zo mooi in de wieg gespannen. Geen spijkertjes nodig en wel wasbaar. Net naar de markt geweest voor een stuk vitrage waarvan ik het hemeltje ga maken (ook gewoon overtrekken van de oude).
    Klinkt simpel en is het ook. Succes!

Deel Deze Pagina