Wel of geen avond fles?

Discussie in 'Voeding' gestart door tamtam78, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is bijna 16 maand.
    Hij eet meestal slecht avondeten.
    Soms heeft hij dagen dat hij wel goed eet en dan slaapt hij ook langer.
    Toetje krijgt hij altijd wel, maar verder ligt het eraan of hij het lekker genoeg vind;)
    Hij moet met de pot mee-eten en daarom eet hij soms dus niks.
    Gisteren had hij bijna niks gehad alleen een toetje met als gevolg dat hij vannacht om 3.45 uur wakker was en honger had voor mijn gevoel.
    Heb hem 2 keer de speen gegeven en toen was hij een kwartier stil om toen weer te gaan huilen toen maar een papfles gegeven en toen heeft hij geslapen tot 7.30 uur.
    Ik heb een tijdje een avond fles gegeven, maar ik wil niet dat hij denkt dat hij geen avond eten hoeft te eten, omdat hij nog een fles krijgt, maar 's nachts er uit moeten wil ik ook niet.
    Als hij een fles krijgt en weinig warm eten gehad heeft dan is hij rond 5.00 uur wakker heeft hij goed warm gegeten dan slaapt hij tot een uurtje of 7.00 uur.
    Wat zouden jullie mij adviseren?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter krijgt nog steeds de fles 's avonds. Dan kijkt ze heel blij en zegt mmm! Ik vind dat er in de poedermelk veel vitamines e.d. zitten die in mindere mate in dagelijkse voeding voorkomen. Daarom mag ze van mij lekker de fles... en de mmm zegt ook al genoeg, zo schattig!

3. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook 's avonds een fles voor Ymke voordat ze gaat slapen (200 cc Pepti en een paar schepjes Bambix). En zelfs dan komt ze nog regelmatig voor een voeding in de nacht. Ze zal het wel nodig hebben, is een energiek meisje en eet overdag goed.

Zelfs Emiel krijgt 's avonds nog wel eens melk voor het slapen gaan, vraagt er dan zelf om. Ook hij heeft dan goed gegeten. Het liefst wil hij uit een fles (net als bij Ymke) en dan een beetje Bambix erdoor.

Tja ... iedereen doet het weer anders maar mijn eigen nachtrust is me toch wel heel veel waard.;)

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy krijgt nu om ongeveer 20.30 uur de laatste fles en dan pas weer 's ochtends om ongeveer 7.00 uur. Ik dacht dat als kinderen tanden hebben het zo ie zo slecht is voor de tandjes om ze uit de fles te laten drinken en dat je beter een beker kunt geven. Lijkt me wel lastig als ze met een jaar nog 's nachts komen, is het kiezen tussen 2 niet zo'n fijne dingen...

Deel Deze Pagina