Hoi Teddy, Lieze is nu 3 maanden en gaat vanaf volgende week naar het kdv. Ze heeft al regelmatig een flesje gekolfde melk gehad die papa altijd gaf. Maar ik vond dat ze de fles te snel leeg had (8 min met avent speen nr 1) en dan was ze daarna nog onrustig en veel zuigbehoefte. Terwijl ze na de borst nooit zuigbehoefte heeft. Ik had daarom een andere fles gekocht, eerst de medela calma, maar daar kon ze helemaal niks mee. Een paar weken later de Dr. Browns. Dat werd helemaal niks, die fles, en sindsdien doet ze dus moeilijk, ook met de fles die ze 'gewend' was. Ook heb ik geprobeerd een beetje kv te geven om te wennen, ik wil nl dat ze in noodgevallen ook kv kan drinken en ivm cvs dat papa ook eens snachts kan voeden zodat ik een keertje door kan slapen (noem dat maar een noodgeval ) maar het was net of ze haar eerste fruithapje kreeg, leek wel of ze het vies vond... Kan dat? Ik heb haar eerst de borst gegeven, want ze weigert dus momenteel sowieso de fles als ze honger heeft. Ze slaapt en wordt dan wakker met schreeuwende honger, er zijn ook geen signalen vooraf. Als ik haar dan een fles geef ipv de borst dan kan je die fles in haar mond houden of laten zien maar dan wordt ze dus alleen maar boos... Dus ik dacht, de ergste honger even weg drinken aan de borst, als ze dan de eerste keer loslaat (dat doet ze sinds een paar dagen om ff gezellig te keuvelen of te lachen) dan geef ik dan de fles. Maar die tufte ze er dus weer uit. Dus na de borst dan een paar druppels kv gegeven. (nutrilon HA) maar dat leek ze ogenschijnlijk vies te vinden. Heb je tips? En kan het normaal zijn dat ze nu korter gaan drinken? Soms denk ik, je bent nog niet klaar, je hebt nog maar kort gedronken! maar dan is ze echt klaar! En soms verslikt ze zich, mijn tsr is vrij sterk, maar eigenlijk is het de hele voeding een spuitfestijn (dwz, als ik kolf spuit het alleen maar en alleen de laatste minuut drupt het een beetje en dan is het klaar). Alleen vaak als ze zich verslikt hoeft ze daarna niet meer te drinken, dan is ze er klaar mee zegmaar... irritant. Maar eerst het ergste wegkolven heeft geen zin want als ik moet wachten tot het drupt is mijn borst bijna 'leeg' en bovendien krijg ik gewoon weer een tsr als ik haar aanleg... Ik voed 1 borst en kolf zo'n 180cc 's ochtends. Ze komt vrij regelmatig om de 4 uur, soms iets eerder en snachts iets langer. en tot slot, hoe kan ik haar snachts langer laten doorslapen? Ze heeft een poosje (een week) van 1 tot 9 geslapen, maar toen ik dacht, das mooi dat ze zo lang slaapt, dan probeer ik dat te veranderen van 23 tot 7 maar sindsdien (toeval?) slaapt ze max 5u achter elkaar.
Hoi, Heb je zelf die HA melk al eens geproefd? Die is echt niet te drinken. Mijn tip in dezen is de HA melk mengen met MM. Eerst 75% MM en 25% HA en dan steeds de HA een beetje opvoeren. Na verloop van tijd korter drinken is op zich normaal. Vertrouw maar op haar. Als ze honger heeft zal ze zich melden. Ze hongert zich zelf niet zomaar uit. 's Nachts doorslapen is een mythe en dat je baby's kunt leren doorslapen is wat mij betreft ook een mythe. Ik ben voorstander van de nachtvoeding en van baby's ritme volgen. Niet je best doen om haar in jouw patroon te krijgen, maar je best doen om jezelf in haar patroon te krijgen. Succes.
Dank je Ik zit me toch af te vragen in hoeverre Hypoallergeen echt werkt... Ze zeggen wel dat het de beste aanvulling op borstvoeding is, maar is dat echt zo? Haar 2 oudere zusjes hebben wel lactose-intolerantie en kma gehad en papa ook, al is het nooit helemaal duidelijk geworden wat het precies geweest is. Dat maakt mij een beetje huiverig.