Wel of geen babyfoon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Djingo, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij hebben er geen maar wil er toch 1 gaan aanschaffen.

Voor in huis maakt het me niets uit. De deur staat op een kier en de kleine heeft geen last van de tv. Ook als wij slapen staan beide deuren open en hebben we hem ook niet nodig.

Ik moet alleen regelmatig 's avonds de honden uitlaten als mijn vriend er niet is en dan is het toch handig om een babyfoon even mee te kunnen nemen.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb zelfs nog een babyphone op de kamer van knze oudste staan. Niet eens meer echt om hem in de gaten te houden maar meer om naar de verhalen te luisteren die hij verteld als hij in zn bedje ligt. Heerlijk!

Op de kamer van de jongste heb ik er ook een. Wil haar toch kunnen horen zonder dat ik elke keer naar boven moet. Onze zoon bleek toen hij in zn bed kon draaien een buikslaper dus toen ging de babyphone op zn hardst zodat ik zijn ademhaling kon horen ;)

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier ook een babyfoon. Je leert snel wat alle huiltjes inhouden en wanneer je wel of niet moet gaan kijken. Mijn moeder vind het ook onzin een babyfoon haar mening is dat als je kind hard genoeg huilt hoor je hem vanzelf wel. Ik vind niet dat mijn kind na zijn middagdutje zijn longen uit zijn lijfje hoeft te huilen om mij duidelijk te maken dat ie eruit wil.
    Maar het gaat erom wat jezelf wil.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nooit een babyfoon gehad en hebben het ook nooit gemist. Als ik ook maar een keer het idee zou hebben gehad van we moeten er een hebben hadden we er meteen een aangeschaft, maar we hebben er dus nooit een gehad.

Heb bij iemand weleens een babyfoon met camera gezien, het zien van die kleine uk was natuurlijk wel schattig, maar dat was dan ook alles :). Oh weet niet of dat tegenwoordig ook nog is, maar zo een 6 jaar geleden was ik bij iemand en die hoorde doodleuk een andere man zingen door de babyfoon, schrok zich wild, bleek ze het geluid van een andere babykamer te ontvangen :p.

Verder vind ik het eigenlijk vooral heel vervelende dingen, steeds dat gezoem als ze aan gaan, vind het persoonlijk erg storend. Wij merken toch wel wanneer de kinderen wakker zijn en de eerste tijd hebben we ze nooit alleen boven gelegd maar de hele avond bij ons gehouden, dat scheelt ook misschien.

Groetjes Hanneke.

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Onze zoon is nu 2,5 en de babyfoon is denk ik nog nooit uitgeweest, staat altijd aan.

6. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier nooit een babyfoon gehad voor onze zoon van 3.
    Ga er nu ook geeneen aanschaffen.

Hoor genoeg en als je denkt dat je hem/haar hoort kan je ook even opstaan en onder aan de trap luisteren, kleine moeite.

Hebben af en toe de "kindjes"van de overburen te oppas > lees de babyfoons van die 2 en ik word er altijd knettergek van. Elk geluidje hoor je, elk kuchje, als de ramen openstaan hoor je zelfs de vogels die op de boom voor hun huis zitten. Vind het helemaal niks!
    Hun gebruiken hem zelfs nog voor hun dochter van 6 nu!

En zon terugpraatfunctie vind ik echt verschrikkelijk, via zo'n apparaatje communiceren en zoals bij hun als een van de 2 huilt via dat ding vragen wat er is en zeggen dat ze gewoon moeten gaan slapen! verschrikkelijk! kleine moeite om even naar boven te lopen!

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij gebruiken altijd de babyfoon (overdag dan) want al hebben wij een heel oud huis we horen Nina echt niet.
    Wij hebben er 1 met camera maar die hebben we gekregen zou het zelf nooit kopen vind het zelf wat overdreven.

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vonden het ook niet nodig. Tot we onze dochter een keer niet gehoord hadden. Zo zielig. Meteen om een babyfoon gegaan. Ook handig als je een keer weg gaat.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij beide kids staat een babyfoon. Ik kan ze als ze boven zijn niet horen. Misschien wel met de deur open, maar die hou ik liever dicht. Ze vragen ook dingen via de babyfoon en ik kan dan terug praten. Ideaal. Zou echt niet zonder kunnen en willen. Beetje extra veiligheid

10. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeder instinckt doet ook veel hier mijn zoontje uit bed gehaald terwijl hij sliep ( doe ik normaal echt nooit ) en een minuut later een hele erge koortsstuip

11. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem nu ook met camera nadat onze zoon binnen een week 5 koortsstuipen heeft gehad wil ik hem graag kunnen zien aangezien je dat niet hoord

12. Koon

Koon Niet meer actief

#32 Koon, 6 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2012
    Ik gebruik hem thuis ook bijna nooit. Wij hebben een open trap in de woonkamer en als de deur van de babykamer open staat hoor ik ieder kuchje.

Ik vind het wel fijn om hem aan te doen als ik in de tuin zit.
    En als mijn zoontje gaat logeren dan willen opa en oma hem wel graag hebben omdat die wel een deur hebben voor de trap.

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik kon hem vorig jaar als kerstkado via mijn werk bestellen. Een Alecto. Ik denk dat hij iets van 25 euro kostte. We wilden eerst kijken of het überhaupt iets voor ons was.

Nu gebruiken we hem redelijk vaak.
    Als de kleine bijv. om 10 uur de laatste voeding krijgt leggen we haar boven in haar bedje met de babyfoon en dan blijven wij nog beneden zitten. Als wij haar beneden in de box zouden leggen moeten we haar een uur later weer oppakken en mee naar boven nemen. Met de kans dat ze weer wakker wordt.

Gisteren heb ik op zolder staan te strijken en ze lag beneden lekker te slapen.

Wij kunnen niet meer zonder.

Deel Deze Pagina