Over kma allergie heen? Geen goed gevoel bij soya...help!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mommy83, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Een lastige situatie, maar zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven.

Sinds dat mijn zoontje 7 maanden is, loop ik met hem bij bioresonantie. Dit omdat mijn zoontje kma heeft/had, vaak ziek was/onrustig...etc. Hij krijgt neocate voeding, en doet het er erg goed op. Bij bioresonantie is hij getest en daar kwam ook uit, allergisch voor soya en varkensvlees. Ben toen hij precies 1 jaar was terug geweest en toen de allergie voor koemelk en soya weer naar voren. Maar omdat wij de dieetvoeding vergoed krijgen, moesten wij van de kinderarts gaan provoceren in het ziekenhuis met een placebo gecontroleerde dubbelblinde test. Een mond vol, maar het houdt in dat je 2 keer een ochtend naar het ziekenhuis gaat, en je het kind voeding geeft in opklimmende hoeveelheid (20 cc, 30 cc, etc. ) aan het eind van deze 'sessie' zou het kind dan in totaal 210 cc voeding hebben gehad, en kijken ze naar eventuele reactie. Echter de ene keer zit er koemelkeiwit in, en de andere keer is het gewoon z'n dieetvoeding. Ook de verpleging weet niet welke keer de koemelkvoeding is. Vervolgens wordt na weer 2 weken de envelop geopend waarin staat op welke dag je kindje welke voeding heeft gehad.
    Nu hadden wij bij ons zoontje het idee dat hij de 2de keer de eiwit had gehad, want hij kreeg uitslag op de wangen en witte bultjes in de nek (die trokken wel vrij snel weer weg). De 1ste keer dachten we geen reactie te zien, ja na 2 dagen ook wat uitslag in het gezicht, maar we dachten dat dit een reactie was op de bmr-prik (dat viel precies samen). En veel poepen, maar hij krijgt ook kiesjes.
    Nu blijkt dat hij de eerste keer de koemelk heeft gehad, dus volgens mijn kinderarts heeft hij geen kma meer. Nu moeten we overstappen op soyamelk, maar mijn bioresonantietherapeute vind dit geen goed plan, ze vindt dit te vroeg, aangezien dit ook sterk allergeen is.
    Maar de gewone melkpoeder is ook (nog) geen optie, omdat volgens mijn kinderarts de hoeveelheid lactose hierin moeilijk te verwerken is voor zijn darmen, aangezien hij dit niet gewend is. Dus adviseert om de melk eerst langzaam te introduceren via yoghurt en harde kazen e.d. En dus soya melk ernaast.
    Nu heb ik vanochtend 1 schepje soya melkpoeder en 6 schepjes neocate gegeven (dus 210 water), maar hij heeft maar 100 cc gedronken, terwijl hij normaal alles opdrinkt. Ook had hij een klein beetje gespuugd, doet hij anders nooit..... Help! Wat moet ik doen? Iemand ervaring? Ik ben bijna door de neocate heen, en zelf dat kopen is geen optie, 76 euro per 3 dagen........
    Volgens de kinderarts tellen de bevindingen van de bioresonantie niet, die staan hier niet echt voor open....
    Mijn zoontje is trouwens bijna 16 maanden.....
    Rijstmelk e.d. zijn volgens de kinderarts geen optie, hij zou dan te weinig vitaminen (calcium?) binnenkrijgen.....

Oja, en nog een vraag: Mijn zoontje krijgt elke ochtend aerius drank, omdat de huisarts allergie vermoedde (pollen). Zou de aerius ook een eventuele reactie op koemelk of soya kunnen 'afzwakken'? Dit is niet meegenomen in de test namelijk.

Graag ervaringen en alvast bedankt voor het meedenken!

2. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Maar ik zou amandelmelk proberen. Het wordt verrijkt met calcium. Bij elke natuurwinkel te koop, tegenwoordig ook in poedervorm ook speciaal voor kinderen en voldoet dus aan de ADH. Het heeft een lekkere milde smaak.
    Mijn zoontje krijgt bijna nooit koemelk maar geitenmelk, omdat dit veel lichter verteerbaar is en hoger in calcium, mineralen, essentiƫle vetzuren die nog eens veel makkelijker worden opgenomen. Hij heeft geen allergie maar ik heb hier bewust voor gekozen. Je leest vaak ook dat geitenmelk minder snel een allergische reactie veroorzaakt, heeft ook minder lactose. misschien in overleg met de KA proberen?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je hebt ook rijstemelk met extra calcium.

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Mijn dochter is 18 maanden en heeft ook koemelk allergie, althans dat is nu lactose intolerantie. Bij een allergie krijgen ze echt een hele heftige reactie en bij intolerantie minder. Wij geven haar al een paar maanden flesjes echte melk maar dan lactose vrij minusl heet dat. Dat gaat super goed. Wij kopen het bij de jumbo. Misschien is dat een optie voor jullie kindje? Die doktoren willen veel te snel dat je over gaat op gewone melk!! Dat je kindje na een paar dagen pukkeltjes had en diarree kan echt reactie zijn van de melk, maar dan minder heftig. Ze hoeven er niet direct op te reageren.
    Mijn mening is dat als je te snel weer begint met gewone melk geven ze er misschien op latere leeftijd weer last van kunnen krijgen maar dan gaat het nooit meer over. Ik ben het levende bewijs ervan namelijk.

Als je vragen hebt stuur dan een pb, ik weet hoe moeilijk het is en wil graag helpen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Allereerst niet slim om de bmr en de provocatietest samen te laten vallen! Zowel mazelen als rode hond in de bmr geven huiduitslag soms.... Wat zegt de therapeute over geitenmelk? Bij onze natuurgeneeskundige reageerde ze echt op de soja, iets wat wij,al dachten en bevestigd kregen. Geitenzuivel mochten we wel geven. En het het is ook gebruikelijk dat je voor een allergietest de antihistaminica stopt die onderdrukken idd allergische reacties! Ik zou zelf vragen om een nieuwe test!

6. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Allemaal tot nu toe bedankt voor jullie reacties, heel fijn!
    @brigit: bedankt, ik ga je pben
    @frannie: het is inderdaad niet heel slim om de test en bmr te laten samen vallen, had dit vantevoren ook aangegeven maar volgens de kinderarts was het niet erg om toch te testen als hij op de dag van testen niet ziek was...
    ja, heb er ook zeker mijn vraagtekens bij of de test wel 100% zuiver is.....al helemaal omdat mijn zoontje de eerste testdag de 60 cc weigerde, en die hebben we uiteindelijk overgeslagen en toen de laatste hoeveelheid (90 cc) gegeven...
    In het ziekenhuis wordt je gauw afgescheept als overbezorgde moeder, en dat ervaar ik als best iets zwaar, zeker omdat je zoveel afhankelijk van hen bent....

Maar wat denken jullie: Is de kans groot dat hij er misschien toch overheen is gegroeid? Hij heeft nu namelijk ook steeds pukkeltjes op zn wangen, terwijl ik nog niets had veranderd aan de voeding. Hij is wel met kiezen bezig....Of reactie op het koudere weer?
    Sorry voor de vele vragen, ik weet het ook niet meer!

7. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Geitenmelk misschien? Van nannycare? Een collega had ook een kindje met (nog niet bewezen) KMA en zat eerst op soyamelk. Hiermee spuugde het kindje ook veel en was erg onrustig. Sinds ze overgestapt zijn op de nannycare geitenmelk is hij rustiger, groeit goed en spuugt ook niet meer. Misschien kun je daar wat meer info over opzoeken?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lastig hoor, ik zou het zelf nooit op 1 test dag aan kunnen komen. Mn dochter heeft KMA en we zijn toen ze 1,5 was gaan provoceren. Elke dag 10cc koemelk bij haar pepti in. Na 2 weken zat ze op een volledige fles 's ochtends. Na een maand ging 't alsnog fout ( Diaree ) en moesten we terug op de pepti. Op 1 dag gebeurt er hier dus niets ( Als in; de kan nu dus wel cake met roomboter eten, of een half schaaltje vla bij opa en oma. ) maar ze kan nog geen volledige koemelk verdragen.

Wij geven dus nogsteeds pepti. Dit is bij de etos ( Friso pep ) goed te betalen, nl 15 euro per pak. Met 2 flessen per dag doe ik ruim 2 weken met een pak voeding. Misschien wel langer, dat weet ik niet, we krijgen 't nl nog vergoed

9. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Ze hebben bij de lidl ook lactose vrije melk te koop. Weet verder weinig van KMA af maar misschien is dat een optie. Kost €0,99 per pak van 1 liter.

10. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt van het merk allernova ook een volwaardige rijstmelk voor baby's te gebruiken tot 3jaar en dit heet novarice. Dit kost 22euro voor een pak van 800gr. Mijn dochtertje heeft ook een heel hevige kma allergie en reageert binnen een paar uur na de kleinste hoeveelheid koemelk ook als dit ergens in verwerkt is. Ze drinkt nu vanaf haar 1 jaar soyamelk van nutrilon en dit gaat gelukkig goed daarvoor dronk ze neocate maar dit is officieel ook maar te geven tot 1 jaar staat er op het pak.

11. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Even update: Mijn vermoeden is dus bevestigd: Mijn zoontje heeft sinds vanavond rode plekken in zn gezicht, en een plek eczeem. Terwijl hij zo'n gaaf huidje had!!! Toch een reactie op de soyamelk! Ga morgen meteen de kinderarts bellen, hoop toch echt dat ze me serieus neemt! Ik heb voor de zekerheid al wat foto's genomen, voor als ze bewijs nodig hebben...:(

Heb al verder gezocht voor voedingen, iemand van jullie bekend met Pepti 2? Ben namelijk benieuwd hoeveel lactose daarin zit.....
    Je hebt ook Pepti lactosevrij, zou je dat ook nog aan een dreumes kunnen geven?
    Alvast weer dank voor het meedenken!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Wij gaan iov de ka tot 2 jaar door met Neocate en ik denk dat ze bedoelen tot 1 jaar als enige voeding dus zonder bijvoeding. Hier nog 300 cc net als de hoeveelheid andere flesvoeding zou zijn.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heeft je kindje koemelk eiwit allergie of lactose intollerantie? Ik zal 's kijken op mn pepti2, Friso pep2 heeft 4,2 gram lactose per 100 gram. Ik vermoed dat pep lactosevrij de soja variant van nutrilon is? Overigens krijgt mn dochter van 22 maanden nog pep2 omdat ze dus een koemelk en soya overgevoeligheid heeft en we momenteel niet kunnen proberen met geitenmelk oid omdat ze al weken diaree heeft.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Lastig he!? Juist al die andere factoren, tandjes, vacinaties, virusje enzo maakt het zo moeilijk om te weten wat het kan zijn. Maar een reactie op soja kan goed hoor.
    Geen ervaring met Pepti 2. Misschien een consult bij een dietiste? Die kan ook bijna alle dieetvoeding voorschrijven/machtigen. Succes

15. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja, al die factoren maken het wel lastig, maar mijn zoontje heeft momenteel geen last van doorkomende tandjes (dat herken ik heel goed!) maar echt eczeem op zn wangen. En dat heeft hij nadat we zijn overgestapt op neocate nooit meer gehad!!!!! Voor mij overduidelijk dus! En die reactie ook, 2 dagen na het (langzaam) starten met soya, krijgt hij dit. De soya allergie is naar mij idee dus nog steeds....

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je kindje had toch kma en geen lactose intollerantie? Snap niet zo goed waarom de ka zegt dat hij de hoeveelheid lactoluse niet aan kan.
    Mijn dochter had kma en kreeg nutramigen AA. Toen met 1j uit de provocatietest kwam dat ze over haar kma heen gegroeid was, konden wij gewoon de melk gaan opbouwen.
    Kan de ka niet nog een machtiging geven voor bijv een maand? Dan kan jij rustig yoghurt introduceren om te kijken hoe dat gaat en vervolgens langzaam ook de melk.

Mijn zoontje heeft een dik 1,5 jaar rijstemelk gehad. Het is niet zo'n volwaardige vervanger als soja, maar hij had geen vitaminen of calcium te kort ( is getest bij hem) Ik gaf wel een multi vit ivm slecht fruit eten en geen groente / vlees.

17. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @ Antje: Hij heeft tot nu toe altijd Neocate gehad, en dit is op basis van aminozuren. Er komt dus totaal geen koemelk aan te pas...Maar diezelfde vraag als jou had ik ook, want als het voor hun bewezen is dat hij het niet heeft, waarom dan geen gewone opvolgmelk? En dit langzaam opbouwen. Volgens de arts zat ik dan binnen een paar dagen met een krijsend kind, omdat hij de lactose niet kan verwerken (darmkrampen), omdat hij geen melk meer heeft gehad sinds zn 12de week. Dus eerst aanbieden in de vorm van yoghurt en harde kazen o.i.d. (naast de soya)Dat laatste heb ik overigens nog niet gedaan, ben niet gek om 2 dingen tegelijk uit te proberen! Ik wilde namelijk eerst kijken hoe hij op de soya reageert. Maar zoals jullie misschien tussen de regels door wel kunnen lezen is dat ik niet heel tevreden ben over ons zkh.

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De voeding die mijn dochter kreeg was ook op basis van vrije aminozuren. Ze vertelde wel dat ze buikpijn kon krijgen omdat melk een groot eiwit was. Echter kreeg zij toen al soja yoghurt en dat is ook een groot eiwit.
    In het begin kwam er wel even wat reactie omdat het te snel ging. We hebben het introduceten toen gewoon wat langzamer gedaan en toen ging het goed.

ik zou de ka goed duidelijk maken dat soja niet gaat en als hij vindt dat melk eerst dmv yoghurt moet, dan moet hij je een nieuwe machtiging geven. Sta maar op je strepen! Ik vind de reactie op soja van je kindje overduidelijk. Mijn zoontje reageerde ook altijd (wn nog steeds) met eczeem op zijn wangen bij iets waar hij allergisch voor is.

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Oeps dubbel gepost

20. Bika

Bika Niet meer actief

Hier hetzelfde met de provocatie, blijkt dat mijn zoontje meer melk nodig heeft om heftig te reageren. Gelukkig zegt onze ka dat we voorlopig door moeten gaan op de nutramigen (soja mag ook, maar geven we alleen bij brood tussen de middag). Iig wat ik wou zeggen, die prov testen zijn lang niet altijd betrouwbaar en zou lekker je eigen gevoel volgen.

Vind het wel apart dat hij met die leeftijd al aerius krijgt. Zoontje heeft ook duidelijke luchtwegproblemen door allergie, maar vanwege het risico op wiegendood bij kinderen tot 1 jaar mocht hij absoluut geen antihistamine. Of heeft hij die pas na zijn eerste gehad?

Deel Deze Pagina