Wie van jullie heeft wel eens een keratine behandeling gedaan voor het haar en wat zijn jullie ervaringen? En was het 't geld waard? Ik overweeg om dat te doen voor de zomervakantie, omdat ik hoop dat ik daardoor lekker makkelijk haar krijg en er niet zoveel aan hoef te doen. Van nature heb ik een slag in mijn haar en föhn ik het altijd in model. Van Google wordt ik eerlijk gezegd niet veel wijzer.
Zelf geen ervaring maar wel net als jij interesse erin (gehad). Ik zag nml hier 2 moeders aan school die het hadden laten doen en hun haar was heel sluik en in slierten. Ze hadden geen volle bos van zichzelf met wel een lichte slag er in. (Heb ik ook) Oogde een beetje of het vet was zeg maar. Hierdoor zie ik ervan af. Ik denk dat je dik haar en veel haar moet hebben wil dit mooier maken. Maar dat is mijn eigen invulling..
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel een keer een heel verhaal gelezen over een vrouw van wie het haar compleet verwoest was erdoor. Ik weet niet meer of het hier was, of op een ander forum.. maar ik heb het altijd onthouden als een risico. Geen idee of dat ook redelijk is hoor, maar ik zeg het toch maar even.
Ik heb dat vroeger toen ik 16 was een keer gedaan, het zag er heel mooi uit maar ik had wel dik, veel en krullend haar.
Ik heb dik, lang en veel haar en dit en een keer laten doen. Ik hoopte niet meer te hoeven stijlen of fohnen daarna. Dat doe ik nu omdat het anders te pluizig is naar mijn zin. Ik vind het amper effect hebben en niet het geld waard.
Ik vind het echt mooi. En ik hoor ook echt goede verhalen. Maar...wat mij tegenhoudt is alle chemische producten die er worden gebruikt. Er is nog helemaal niet bekend wat dit met je doet. Vaccineren vinden sommige mensen eng...maar ik heb dat met bijna alles van cosmetica. Ooit met een bioloog gesproken die er voor zijn werk veel mee bezig is geweest en die staat op dit moment ook erg sceptisch tegenover de vele chemische toevoegingen in veel producten. Ik ga het daarom eerst niet doen.
Ik heb het 3x gedaan. Eerste keer bij een Braziliaans kapster, was heel mooi stijl en glanzend maar ook een best plat aan de bovenkant zonder volume de eerste paar weken. Ik heb het gedaan om niet meer te hoeven fohnen en het pluizen tegen te gaan. Na een paar weken was het resultaat voor mij perfect ! Na het douchen droogde het mooi op met een mooie slag erin en geen pluis. Bleef 4/5 maanden goed en Mn haar is er niet van beschadigd. Tweede keer heeft amper gepakt en Mn haar viel daarna uit, was bij een andere dame Derde keer bij weer een ander werd het niet heel stijl maar wel een prima slag zonder pluis en nog behoud van volume. Echter ook weer Mn haar beschadigd. De eerste had ik dus beste resultaat mee maar was ook meteen behoorlijk prijzig maar goed dan heb je ook wat. Ligt er ook aan welke producten ze gebruiken. Let erop dat er geen “formaldehyde” in zit. Wil het graag weer laten doen voor de bevalling zodat ik na de bevalling geen omkijken heb naar Mn haar maar het is best een chemische behandeling en dat durf ik niet aan nu tijdens de zwangerschap.
Je schijnt dus een chemische en een niet chemische variant te hebben. De chemische variant wordt gebruikt om ook het haar te stijlen.
Ik heb voor de derde keer nu een keratine behandeling gehad. En ik heb echt dik krullend haar. Wel ik de variant die niet chemisch is waar dus geen formalehyde in zit. En ben zeer tevreden. 1x in de 2/3 weken even snel een stijltang er door om de keratine weer te activeren en het zit weer prachtig. Ook naderhand moet je letten op de shampoo en conditioner. Deze moeten sulfaat en parabenen vrij zijn. Anders breekt het de keratine af. Er zijn heel veel mensen die de behandelingen aanbieden en die vaak werken met de chemische variant. Waardoor je haar kapot gaat. Ik ben verslaafd aan de keratine en het 80% stijler haar.
Ik heb een tijd geleden een keratine/natuurlijk zuur behandeling gedaan. Was van een lijn dan Sweet hair heette en nog niet zo bekend was/is in Nederland. Maar ik ben helemaal verliefd op mijn haar geworden sinds ik ben geweest. Ga volgende week na 5 maanden weer terug en het is nog steeds glad en shiny maar het echt stijl haar is nu weg aan het gaan. Ik heb zelf dik pluizig en krullend haar maar na behandeling had ik super stijl, glanzend en super zacht haar. Ik heb er 150,- voor betaald (haar tot net boven mijn kont) en ik betaal voor een herhaling 125,- Ik raad het dus zeker aan maar neem wel een behandeling dat uitwerkt. Ik ken ook vrouwen die permanent stijl haar hebben maar waar hun uitgroei gewoon krult. Dat is niet zo'n geslaagde look.
@Nellie4 Ik heb het bij keratine treatment Arnhem laten doen. Kijk vooral is naar hun Facebook pagina. Ik heb de Maxliss maroccan. Deze blijft tot 6 maanden in het haar. De keratine word dan minder waardoor je geleidelijk weer je Krul/slag terug krijgt.
Je hebt verschillende soorten keratines voor verschillende soorten haren. Laat je goed informeren voor je een behandeling neemt. Mijn zus en moeder doen het al jaren en het resultaat is prachtig! Ik wil het ook een tijdje laten doen, maar nog geen tijd voor gehad.