Bv en dik blijven... Huh?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door zilvervosje, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Gekke vraag mss, maar om me heen vallen alle bevallen vrouwen zo snel af en ik blijf maar dikkig. Eerst maar mijn vraag, kan je van bv juist ook dikker blijven ( met al die hormonen)?

Ik ben in november bevallen van een meisje (ik weet het, "geef het tijd"... Maar er is nog geen kilo af sinds de bevalling). Ik was voor deze zw. al 4 keer zwanger met vroege miskramen en daardoor ong. 5 kilo zwaarder. Met deze zw. nog eens 15 kilo. Toen een heftige tijd met ons huilbabytje (gem. 12 uur/dag) en nu eindelijk sinds een maand of twee 2x/week aan het sporten. Maar dat vet is net plakbeton, het wil er niet af! Ik ben nu niet dik, maat 40, maar wel dikker dan anders en ik wil weer in mijn eigen kleren passen!

Zou het pas na de bv weer goedkomen? Ik eet overigens normaal, net als altijd.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

volgens mij is bv geen garantiee voor snel afslanken net zo min als dat het een volgende zwangerschap voorkomt

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier hetzelfde hoor, geen gram afgevallen met bv.
    ik was ook 20 kg aangekomen en na de bevalling waren er 10 af en nu pas ben ik aan het dieten en heb er inmiddels nog 7 kg af. maar nul komma niks door de bv.

4. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier al 6 maanden bv en ook ik val niet af ... hoop dat dat komt zodra ik stop :(

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben onlangs bij de diëtist geweest, dit was welliswaar voor m'n dochter d'r koemelkallergie, maar omdat ik er toch was heb ik deze vraag ook aan haar gesteld.
    Ik viel namelijk ook helemaal niet af, terwijl ik heel goed op m'n eten lette. Zij gaf daar twee vermoedelijke verklaringen voor: óf ik at te weinig om m'n motor te laten branden om uberhaupt te kunnen afvallen óf ik behoor tot één van de vrouwen die een vetreserve behouden voor de borstvoeding.
    Dus om op jouw vraag terug te komen. Het kan inderdaad dat je lichaam wat kilo's vasthoudt en dat deze weer weggaan als je stopt met bv geven. Een vriendin van mij die haar beide kinderen meer dan 6 maanden bv hebben gegeven heeft dat ook. Ze houdt standaard een paar kg's vast, zodra ze stopt verdwijnen de kg's ook.
    Ik ben al een tijd bezig met een hypoallergeen dieet, dan gaan de kg's er toch ook wel af, maar of je dat moet willen... ;)
    Ik denk dat het best wel goed komt hoor. Waarschijnlijk heb je met jouw bouw op dit moment niet eens officieel overgewicht. Dus lekker gezond blijven eten, voldoende bewegen en je kindje voeden, meer kan je niet doen. De rest komt vanzelf wel.
    Maar ik kan het me wel heel goed voorstellen hoor. Ik had exact hetzelfde gevoel. :)

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb tot 2 weken geleden ook bv gegeven, maar ik weeg juist 2 kilo meer..

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh gelukkig! Dan ben ik niet de enige! Ik voelde me al zo schuldig, zo'n vrouw die zichzelf laat gaan omdat ze kinderen heeft. Ik keek juist zo uit naar mijn blije slanke prachtige ik, met kind. Net als mijn vriendinnen en collegae, die zijn nu zelfs slanker dan voor ze zwanger werden. Ik wordt echt gestoord van die verhalen over vrouwen die maar 8 kilo aankwamen tijdens de zwangerschap of vrouwen die een week nsa de bevalling hun eigen kleren aankunnen.... (hmmmm, jaloezie hoor... Ik zou het zelf ook wel willen, dat het zo makkelijk ging!)

Ik geef sowieso 6 mndn bv, dus nog even wachten en dan maar kijken of die spinning lessen eindelijk aanslaan. :)

8. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Same here!geen gram sinds ik uit het ziekenhuis kwam (aug).sinds ij terug werk en geen bv meer geef (januari) al5 kilo kwijt!

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Herkenbaar hoor.
    Ik had ook een vetreserve. Ik viel direct na de bevalling ruim 13kg af (met name vocht, heb P.E. gehad). Daarna ben ik heel lang blijven staan op +8. Toen ik minderen ging met de voedingen, minderden de kilo's ook. Ik geef nu, ruim 14 maanden later, nog 1 voeding in de ochtend en zit nu op +2. Dus we zijn weer bijna op gewicht.

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Same here!

Ik was erg slank voor mn zwanger schap. (55 kg:() ben 20 kilo aangekomen in totaal.. Maar zit nu nog 5 kg boven me oude gewicht. Is niet erg hoor! ik kan het hebben. maar ik heb me toch een buik:( Ze dachten zelfs dat ik weer zwanger was!!!:x!!!
    Ik krijg me buik er dus ook niet af.

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier had ik hetzelfde. Voor de zwangerschap was ik heel slank, 53kilo.

Na de zwangerschap verloor ik na 1 week al heel wat kilo's af. Ik was blij! Maar toen bleef ik hangen en bleef ik dus 5 a 6 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap... Ik vond het jammer dat ik niet afviel, ondanks de borstvoeding.

Maar na de 6de maand van borstvoeding geven (misschien is toen pas mijn vetreserve opgeraakt), is het heel snel gegaan.

Ik snoep om eerlijk te zijn nog best veel, maar mijn buikje werd met de week platter. (dat was hier het enige probleem gebied)

Ik heb nu na eindelijk 9mnd wachten eindelijk mijn oude lichaam weer terug. Ik heb lang moeten wachten, misschien dat het met sporten sneller zou gegaan zijn haha. Maar daar had ik niet echt zo een zin in en ik hoop dat ik hiermee wat meiden gerust stel. Want wie weet komt het nog...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja hoor, komt vaker voor. Bij mij dus :D

Ik ben van maat 36 naar.... weet ik veel gegaan. :)
    Na de BV ben ik pas gaan afvallen. Ik ben nog 3 kilo verwijderd van mijn begin gewicht. Nu 60 kilo. Ik was 57 kilo.

Ik kon tijdens de BV niet afvallen maar deed het ook niet. Ik at ook gewoon.

13. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik viel na mijn eerste zwangerschap wel af van de BV, maar... pas na een maand of 4/5.

14. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik viel de eerste maanden na de zwangerschap ook geen grammetje af. Vond mezelf echt een koe! :)
    Maar sinds oktober ofzo ben ik stilletjes af beginnen vallen en nu sinds januari vliegen de kilo's eraf! En ik vréét!!
    Ik ben begonnen met 66kg toen ik zwanger werd. Toen ik moest bevallen, woog ik 80kg. Nu weeg ik nog 59kg en ik val nog elke week een paar honderd grammen af... Ga van de week maar eens bloed laten trekken... (heb al wel tegen m'n man gezegd dat àls het bijvoorbeeld aan m'n schildklier zou liggen, ik er geen medicatie voor wil nemen! :D)

15. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook hoor. Viel niets af tijdens de bv. Ik was in totaal 19 kilo aangekomen, na de bevalling meteen 11 kilo kwijt, toen nog 2, maar die laatste 6 kilo bleven maar plakken. Uiteindelijk ging het pas nadat ik stopte met bv en door echt te sporten en te dieten...

Heb hier trouwens wel 2 collegas bij wie de kilos er af vlogen door bv, die zijn nou veel dunner dan voor de zwschap (en waren al echt slank) grrrr, oneerlijk he....

16. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier ook iemand die niet afvalt van bv. Oudste heeft 1 jaar bv gehad. Tijdens zwangerschap 20 kilo aangekomen. Moest er nog 6 af toen ik weer zwanger werd. Toen bv na 1 jaar stopte werd ik zwanger van 2e. 24 kilo aangekomen plus nog 6 oude kilo's is dus 30 vergeleken met gewicht voor eerste zwangerschap. Jongste krijgt nu al weer 7 maanden bv. Moet nu nog 13 kilo afvallen wil ik op gewicht voor 1e zwangerschap komen. Dus nog een hele lange weg te gaan:(. Ik wil tot 9 maanden bv geven en dan gaan we lijnen lijnen en nog eens lijnen en natuurlijk sporten.
    Bij mij zit het ook allemaal om mijn buik. Krijg vaak te horen of ik weer zwanger ben daar kan ik erg boos en verdrietig om worden. Was vroeger redelijk slank maat 38/40 nu maat 42/44

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    #17 Huismus, 23 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
    Een vriendin van mij heeft een half jaar BV gegeven en viel daar heel snel mee af, maar toen ze stopte kwam alles er weer bij.. dus dat kan ook nog en daar wordt je ook niet vrolijk van.
    Het grappige is, die verhalen hoor je bijna nooit. ;)

18. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hier nog een lotgenoot hoor! Inmiddels alweer even geleden bevallen en ondanks de bv vliegen die kilo's er maar traag af helaas. Vandaag weer gewogen en wonder boven wonder is er nu na een week of 4 eindelijk weer eens een pondje af. Ik was deze zwangerschap 19 kg aangekomen en daarvan zitten er nu nog 6 kg aan. Om weer op het gewicht van voor m'n eerste zwangerschap te komen moet ik helaas nog wat meer kilootjes kwijt, in totaal zou ik dus nog 9 kg kwijt moeten om weer m'n oude vertouwde ik met maatje 38/40 te worden. Een lange weg te gaan dus, maar sporten heb ik ècht nog geen zin in;).....

Deel Deze Pagina