Ik was net de keuken aan het schoonmaken met ammoniak en mijn dochter heeft longproblemen. Mijn huis stinkt nu naar ammoniak. Kan het kwaad als mijn dochter het ook inademt? Ik zelf viel bijna flauw tijdens het schoonmaken. Het is echt een bijtend middel! Ik ben zo bang dat mijn dochter het weer benauwd zal krijgen door de ammniak.
goed is het in ieder geval niet weet niet of het heel erg kwaad kan maar ze kan er behoorlijk benauwd van worden ik heb ook long problemen en als ik anomiak ruik dan wordt ik er wel benauwd van ik zou effe heel erg goed je huis laten luchten de ramen tegen mekaar open zetten
Juffie, lieverd ik zou inderdaad even wat ramen openzetten en met Jay even buiten een stukje gaan lopen. Als je er zelf al niet helemaal lekker van bent, zal het voor Jayda ook niet zo fijn zijn. Zal heus niet direct een reaktie geven op haar longetjes, maar goed zal het ook niet zijn. Gewoon even lekker gaan wandelen, frisse lucht halen! Ik heb in mijn zwangerschap ook eens schoongemaakt met een enorm agressief middel. Geloof iets van antikal ofzo....De lucht hing op de hele bovenverdieping en mijn vriend werd me toch lichtelijk kwaad. Hoe kon ik dat nou doen? Op de verpakking stond ook inderdaad een groot rood kruis en er stond bij dat je het beter niet kon inademen. Geen paniek, komt wel goed, lekker je huisje luchten!
Ben zelf astmatisch. Heb dus geen astma maar n setje overgevoelige longen. En ik kan echt totaal NIET tegen amoniak. Kan sommige afwasmiddelen al niet echt hebben die slaan al meteen op mn longen (zoals de blauwe en groene dreft en de blauwe van c1000. Gebruik altijd klok) Dus ik zou idd je huis ff lekker door luchten en zelf even met je kleine n plekkie zonder amoniak lucht opzoeken. En idd waarom amoniak? Kan me haast geen werkje verzinnen in huis waar je dat bij nodig hebt. Enige keren dat ik of mn moeder dat ooit gebruikt hebben is na t schuren van deuren etc om vet enz eraf te halen zodat er geschildert kon worden.