Tussendoor kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door XmoonlightX, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Beste lactatiekundige.

Ik wil de eerste maanden borstvoeding geven maar met het werk afbouwen.
    Graag zou ik in mijn verlof tussendoor een flesje willen kolven voordat ik op pad ga, omdat ik het niet prettig vind om dit bij anderen in de buurt of in het openbaar bv te geven.
    Is dit mogelijk? Raad je me dan een enkele kolf aan?
    Is het verstandig om voor de bevalling al een kolf aan te schaffen of pas erna?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Is natuurlijk mogelijk.
    Ga eerst bevallen! En dan na 2 weken kijk je hoe het gaat. Dan kun je een kolf overwegen. Wil je borstvoeding afbouwen voor je gaat werken, of blijkt dat je borstvoeding geven erg fijn vindt, dan kun je overwegen ook 1 of meer voedingen op het werk te kolven. Dit maakt uit in de keuze voor je kolf.

Vanaf een week of 3-4 kun je al af en toe kolven. Dit spaar je op zodat je af en toe een flesje kunt meenemen. Bedenk dat je wel af en toe zelf ook je borsten zult moeten legen (voeden of kolven) anders krijg je misschien last van stuwing.

Vraag ook vooral om uitleg van je kraamverzorgende over dit soort uitjes! Zij kan je veel vertellen!

Deel Deze Pagina