Wel BV. Danique is net een jaar en krijgt nu nog 3x per dag BV. Ik vind het heerlijk om te doen, een zalig moment met m'n meissie, fijn dat ze al die goede stoffen binnen krijgt, en lekker makkelijk.
Hier al ruim 6 mnd BV. Is vanaf moment 1 prima gegaan. Ik kijk misschien ook wel met een gekleurde bril, want ik zie juist van BV alleen maar voordelen. @ Merijn, misschien als je bij een 2e beter begeleid wordt at het dan wel goed gaat?
@Anasthesie Na een maand of 9 is je productie waarschijnlijk al zo stabiel dat je zonder kolf kunt. Dus dan kun je op vrije dagen nog voeden wanneer het uitkomt, en op werkdag alleen 's morgens en 's avonds en dan de rest van de dag iets anders geven.
Ik heb mijn oudste 4 kinderen gemiddels 2 jaar bv gegeven, mijn jongste zoon krijgt nu nog steeds bv ( bijna 15 maanden ) baby in dop krijgt uiteraard ook BV als hij/zij geboren is. Ik zou niet anders willen, kv is hier nooit een optie geweest. Ik geloof heilig in bv .
Ik heb 5,5 maand borstvoeding gegeven..Met heel veel plezier.. Vond het erg vervelend om te moeten stoppen, maar het ging niet meer..Ik heb van alles geprobeerd, maar mijn melk raakte op den duur gewoon op.. We zijn nu weer een poosje verder en mijn ventje groeit supergoed! Heb mij een tijdje erg schuldig gevoeld, maar dat hebben we gelukkig achter de rug!
Ik heb 2 maanden bv gegeven. Bij de eventueel volgende kies ik direct voor de fles. Voor mij is dit geen twijfel meer. Pas nadat ik gestopt was met de bv kon ik volledig genieten van moederschap. Iedereen ervaart het anders. Ook voor mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. Ik vind de fles meer dan een prima alternatief. Mijn zoontje heeft er altijd prima op gedaan is is tot nu toe 1 x ziek geweest. Prima weerstand dus.
Ik heb bij beide dames borstvoeding gegeven en vindt het heerlijk, makkelijk en goedkoop. Dus deze uk krijgt ook weer borstvoedign dadelijk.
Ik dacht dat doe ik wel eventjes maar viel vies tegen. Had na dag 2 kloven en een onwijs onrustig huilend mannetje. Ben toen begonnen met afkolven en de hormonen vlogen door mijn lijf heen.. Moest me overal aan vast houden om niet om te vallen en kon er niet tegenaan eten en drinken. Heb onwijs veel respect voor de mama;s die het kunnen
Kevin heeft tot 9 maanden volledige BV gehad en nu alleen de ochtend en de avond (ben gestopt met kolven) 's middags krijgt ie nu een flesje opvolgmelk. BV lukte niet meteen, Kevin was een 'luie' drinker en heb veel moeten kolven en aanleggen in het begin, maar daardoor kwam de productie wel goed op gang, verder nooit echt problemen gehad (op kleine kloofjes en een beginnende borstonsteking na) Bij de volgende zou ik weer voor de BV gaan.
Bijna 1 jaar BV gegeven (vanaf 7 maanden gecombineerd met KV). Is me supergoed bevallen! Het was even moeilijk met tepelkloven in de eerste week, maar dankzij goede kraamhulp en lk hebben we het heel goed onder de knie gekregen! Ben heel blij dat het zo goed is gegaan en ga er bij nr 2 weer voor.
Ik geef nu bijna acht maanden borstvoeding en ik geniet er nog elke keer van. Alle acht keer per dag!
Tot 5,5 mnd volledige borstvoeding gegeven en vanaf dat moment met bijvoeding. Ze krijgt nu nog en ik vind het erg gemakkelijk... geen gepruts met flesjes enzo (voor mijzelf dan ) en bij weggaan heb ik altijd voeding bij me Is allemaal niet van een leien dakje gegaan: Thirza hapte na de geboorte niet goed aan (zoog niet vacuum) en mijn productie kwam door bloedverlies en laag hb niet goed op gang. Gevoed met tepelhoedje, toen met kolven de productie op gang was. Vanaf een week of 3 weer gaan kolven om de sterke stroom voeding op te vangen, maar vanaf een week of 6-8 ging het echt soepel lopen en werd het geven van BV voor mij echt gemakkelijker dan KV. Inmiddels zijn we er sinds vanochtend achter dat Thirza -toch- last heeft van KMA. We gaan dus beiden op dieet, maar ik ga om die reden de BV wel zo snel mogelijk afbouwen: dat wil zeggen: Thirza over op zelfstandig eten. Had eerder bedacht om de ochtendvoeding er in te houden zolang ze zelf wilde, maar dat gaan we nu niet doen. Na alle gedoe en intensieve zorg voor Thirza is het mij echt een brug te ver om ook nog maanden en maanden en strikt dieet te volgen Zal nog wel even duren voor we helemaal afgebouwd hebben, (ik mik op haar eerste verjaardag ongeveer), maar vanaf die tijd kunnen kids ook zonder KV/flesje, dus daar gaan we voor
Ik heb het wel geprobeerd, omdat ik het heel graag wilde. Mijn zoontje deed het ook heel erg goed en ik had meer dan genoeg melk. Ik vond het ook heerlijk knus, zo met mijn ventje. Helaas 2x snel achter elkaar een fikse borstontsteking gehad (met 41 graden koorts!!). Volgens de chirug zou ik op de OK belanden als ik nog eens een borstontsteking zou krijgen en waarschijnlijk een stuk borst kwijtraken. Dat had ik er ook weer niet voor over, dus heb ik toen besloten om er mee te stoppen. Gr. Marieke
Bedankt voor alle reacties! Ik twijfel nog wat ik moet doen,in het begin van deze zwangerschap wilde ik zeker weten borstvoeding geven,bij mijn zoontje heb ik flesvoeding gegeven en het idee van er snachts niet meer uit hoeven in de kou om flesjes klaar te maken en overal voeding te kunnen geven spreekt mij erg aan! daarentegen zijn mijn man en ik "bourgondiers" en houden van een wijntje bij ons eten etc. en ik moet zeggen nu ik al lang niets meer gedronken heb ik wel uitkijk naar mijn oude leventje. niet dat ik het op een zuipen wil gaan zetten maar gewoon bij mn eten een wijntje en in het weekend 2 of misschien 3 wijntjes En ik zie mezelf niet huilend met kloven die borstvoeding persee doorzetten. maar goed,en ik ga het wèl proberen,ik ben alleen wel bang dat ik niet zo`n doorzetter ben als de meeste van jullie!
hebben het geprobeerd, maar mijn tepels komen niet naar buiten... tepelhoedje werkte ook niet geweldig, dus ik kolf nu alle voedingen x
Ga het proberen en laat je goed voorlichten en begeleiden! En dan maak je keuzes waar je zelf achter gaat staan en dat is altijd goed!
Inderdaad, ik zou het dan ook gewoon gaan proberen. Lees je van te voren goed in, ga naar zo'n avondvoorlichting. Je merkt waarschijnlijk heel snel wat je ervan vindt en of je ermee door wilt gaan Je kunt altijd alsnog over naar de kunstvoeding. Zo heb ik het ook gedaan (twijfelde ook enorm)
Ik heb tot 6 maanden volledig BV gegeven, nu met fruit en groenten erbij. De eerste maand BV was heel erg pijnlijk! Ik zat met gekromde tenen op mijn tanden te bijten bij t aanleggen en ook de rest van van voeding deed pijn!! Iedereen zei dat t wel minder zou worden, dus daar vertrouwde ik dan maar op. Ik had geen kloven, borstontstekingen oid, ze lag goed aangelegd. Het werd idd heel langzaam minder pijnlijk, maar de eerste tijd vond ik BV geven echt niet zo leuk. Ik wilde t wel graag voor mijn meisje doen (vnl met t oog op allergieen). Hoe langer ik BV geef, hoe fijner ik t vind. Zeker nu ze ouder is en een lekkere druktemaker, is t zo heerlijk! Zo'n gezellig rustig momentje samen (vooral 's ochtends en 's avonds ). 's Ochtends leg ik haar lekker naast me in bed voor de eerste voeding. Of als ze bij me in mijn armen al drinkend in slaap valt. Dan is t echt weer zo'n klein baby'tje Maar ik heb wel tot voor kort nog 6-8 voedingen per etmaal gehad. Ze sliep door met 6 weken, maar met 3 maanden niet meer (wilde 's nachts weer een voeding). Gelukkig gaat t nu wel de goede kant op! Tja, je kunt natuurlijk vooraf kolven en dan wel wat drinken. Maar om dat iedere dag te doen... Persoonlijk vind ik FV vooral voordelen geven voor de ouders, maar als je BV kunt geven (zonder te veel problemen), waarom zou je je kindje dan niet het beste geven? Je kunt het iig proberen, maar hou wel in je achterhoofd dat de eerste tijd vaak best doorbijten is. Ik vond mijn zwangerschap een drama (iedere dag ziek), ben blij dat ik t heb volgehouden. Ik weet niet of ik dat nog een keer aandurf.. De BV is ook niet helemaal van een leien dakje gegaan, maar dát zou ik 100% zeker de volgende keer weer doen!