Hier meteen flesvoeding omdat het me gewoon niks leek en ik graag mijn lichaam weer terug had na 9 zware maanden. Geen seconde spijt van gehad! De volgende krijgt ook de fles.
bij de eerste gegeven maar mijn borsten waren/zijn er niet voor geknipt! het deed zo ongelofelijk veel pijn dat ik zei dat bv meer pijn deed als bevallen! Kvz en vk bevestigde dat ik zo niet tijdens mijn bevalling gedaan had zoals ik deed op dag 2 van voeden! VRESELIJK... Van 1 kant zou ik het nu graag nog een keer proberen, maar ik ga het niet doen. Vind het een hele moeilijk keuze maar vond toen der tijd heel erg om na 2 dgn op te geven en met de weet van toen.... nee wil dit keer een goede start... moeilijk vind/vond ik de keuze wel hij is ook niet over 1 nacht ijs gemaakt maar denk dat dit verstandelijk de beste keuze voor mij/ons is.... ieder zin ding en zijn mening
Flesvoeding, ik heb er nooit over getwijfeld en geen spijt van gehad. De volgende krijgt ook de fles.
Hier bv, maar wel met tepelhoedje. Had gelijk na 1 dag kloven terwijl hij wel goed aanligt. Dachten dat het kwam door zijn te korte tongriem, maar die is inmiddels ingeknipt en het heeft niet geholpen. Zo gaat het gelukkig ook goed, al is het soms wel even doorzetten hoor!
Isa 6 mnd BV en Vera 5,5 mnd. Beviel me super, ging dan ook bij allebei erg makkelijk (dronken goed en snel en zelf nooit geen kloven gehad) Ben er op een gegeven moment mee gestopt omdat het kolven op het werk wel ging maar ik kolfde niet voldoende. Moest daardoor zoveel op vrije dagen en andere tijdstippen bijkolven dat het me te zwaar werd. maar een derde krijg ook wer eerst een aantal maanden BV hoor als het tenminste lukt.
Ik geef ook inmiddels bijna 8 maanden met veel plezier BV. Elke keer wordt mijn gens een stukje verlegd, van 3 maanden naar tenminste 6 maanden... Tja, en nu stop ik gewoon pas zodra ik een reden heb gevonden om te stoppen denk ik! Belangrijk is wel als je het wilt gaan doen, om je goed voor te bereiden. Ook al is BV natuurlijk, dat wil niet zeggen dat het vanzelfsprekend is. Kwam ik achteraf achter. Hoewel ik eigenlijk niet veel echte problemen heb gehad, is het de eerste 1-2 maanden niet zo makkelijk geweest als ik me vantevoren zo lekker romantisch had voorgesteld. Maar daarna... is het echt supermakkelijk! Altijd bij de hand, al leg je hem/haar 100 keer aan op een dag, er zit geen limiet aan (en tegen die tijd kunnen je tepels ook weer wat meer hebben hoor, echt!) lekker op temperatuur en zo'n intiem moment. Maar goed, ik denk dat een goede voorbereiding en reeele verwachtingen heel erg belangrijk zijn, en dat het daar nogal eens aan schort (mezelf inclusief hoor!) Schakel direct hulp in van een LK indien nodig, en zet door! En als je toch voor FV kiest, omdat je het niks lijkt, geen zin in hebt, niet lukt of wat dan ook, prima! Helemaal niks mis met FV, maar zorg alsjeblieft dat je hoe dan ook achter je keuze staat en later geen spijt krijgt van het een of het ander. Succes met je keuze!
Ik geef mijn zoontje nu bijna 4 maanden borstvoeding en ben van plan om de 6 mnd vol te houden. Als hij bijvoeding krijgt wil ik het af gaan bouwen. Maar wie weet wil ik wel proberen om de ochtend en avondvoeding nog bv te geven...mocht dit lukken. Ik geniet heel erg van de bv en het loopt als een trein. 1 borstontsteking gehad en geen enkel kloofje..ik heb een super 'happer' Ik heb mezelf tijdens de zwangerschap (en nu nog steeds) niet verplicht gevoeld de bv een bepaalde periode vol te houden. Zo lang het lekker gaat en ik me er goed bij blijf voelen vooral doen...Een gelukkige mama die haar kindje veel liefde kan geven omdat ze zelf ook lekker in haar vel zit is het áller belangrijkste voor een kindje!
Ik kan nu wel zeggen dat de BV gelukt is Geen kloven,bo-en of spruw. Goede voorbereiding en motivatie zijn belangrijk, een welwillende partner voor de ondersteuning, en het moet ook een beetje meezitten.
Hier lukte borstvoeding helaas niet. Doordat ze in begin (in het ziekenhuis met hulp) fout is aangelegd deed het ook onwijs veel pijn. Na een paar dagen ben ik er mee gestopt omdat ik wel kon huilen van de pijn.
Hier 25 maanden gevoed, vond het geweldig! Hier ook de nodige problemen gehad, eerste 3 weken alles gekolfd, daarna gelukkig weer aan de borst gekregen. Als ik mij beter had ingelezen en had voorbereid had het zeker beter gegaan. En wat Jingels zegt, een welwillende en ondersteunende partner (en mensen daar omheen btw) is enorm belangrijk. Ik kijk er naar uit om het snel weer mee te mogen maken!
Ik wilde zoooooo graag BV geven. Helaas kon Thijs nog niet drinken, hij wist niet hoe het moest. Na een week kolven, werd ik ziek. Ik kreeg een ontsteking aan mijn onderkant (had een open wond) en kon het lichamelijk niet meer opbrengen. Ik vond dit verschrikkelijk. Heb me erg schuldig gevoelt. Na 4 maanden lekken mijn borsten nog steeds en af en toe probeer ik het, maar Thijs lukt het gewoon niet. Dus ik geef de fles. Mocht ik weer een kindje krijgen, dan ga ik het zeker weten weer proberen. Het lijkt me zo bijzonder!
Toch valt het me nog op hoeveel dames echt borstvoeding geven. Las percentage van 80% borstvoeding in de eerste tien dagen na de geboorte. Na een half jaar nog maar 25% maar ook dat vind ik erg knap als je dat wilt combineren met werk. Dacht eigenlijk dat de percentages flesvoeding veel hoger zouden liggen. Ikzelf heb voor geen borstvoeding gekozen. Nooit geprobeerd, is gewoon niks voor mij. Sta ook nog steeds 200% achter mijn keuze.
Hier borstvoeding. Ik heb een hele slechte start gehad, het deed zo ontzettend veel pijn de eerste week, echt niet normaal. Ik zat gewoon te huilen van de pijn, volgens kraamhulp was hij wel goed aangelegd. Na de eerste week heb ik een lactatiekundige laten komen en kwam ik erachter dat hij toch niet goed aangelegd was. Na een paar dagen was alle pijn weg en liep het perfect. Ik ben zo blij dat ik doorgezet heb. Ik vind het prachtig en ik wil zeker doorgaan tot mijn zoontje een jaar is.
borstvoeding is geweldig. Ik heb er enorm van genoten, en kan het iedereen aanraden. Voor veel moeders is het de eerste 6 weken investeren, als je nog aan het leren bent zegmaar en je kindje ook. Maar bij mij liep het van begin af aan prima. Ik denk dat het scheelt dat ik bij mijn moeder meekeek, die heeft mijn 8jr jongere broertje 9mnd gevoed. Inmiddels heb ik ook avonden bijgewoond van LLL, heel prettig. Zeker als je weinig ervaring of kennis hebt van borstvoeding een echte aanrader.
Ook hier borstvoeding en ook ik vond het erg prettig. Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en krijgt nog 1 voeding per dag van mij, de rest is intussen fles geworden. Ik heb tot 5 maanden volledig bv gegeven, maar wilde toen pap gaan geven en heb toen 1 voeding laten vallen. Met 5.5 mnd nog een voeding laten vallen en bij 6 maanden weer. Geef nu de ochtendvoeding nog zelf en wil dat blijven doen zolang de productie op peil blijft. Heb erg echt van genoten en de kleine man ook!
Borstvoeding bij de eerste tot 16 maanden, de tweede ook BV (is nu drie weken). De tweede week was het moeilijkst. Vervelende borstontsteking, kloven etc, maar toch gewoon doorgegaan en nu gaat het goed. Ben er erg blij mee
Ik had me voorgenomen om het in elk geval te proberen, eerste doel was 6 weken, toen 3 maanden, toen half jaar etc. Uiteindelijk heb ik precies een jaar bv gegeven. Dat had ik vantevoren never nooit verwacht haha. Maar heb ook gewoon enorme mazzel gehad, ondanks een lastige start nooit problemen gehad, nooit kloven of andere toestanden. Dus voor mij waren er alleen maar voordelen en geen nadelen en tja, als je dr allebei van geniet ga je dus gewoon lekker door
Ja, hier een BV-mama. En nog steeds. Mannetje krijgt nog iedere ochtend ontbijt op bed , en soms nog een slokje later op de dag. Ik vind het geweldig, al was ik blij dat ik er na half jaar/driekwart jaar niet meer de hele dag aan vast zat, mn eigen gang weer kon gaan en niet meer onmisbaar was thuis. Maar de ochtendvoeding die ik nu nog geef hou ik er voorlopig nog in, zoontje (en ikzelf ook) geniet(en) er nog zo van.