Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie daar een antwoord op hebben. Als ik een flesje met gekolfde melk moet geven wil Julian altijd erg veel drinken. 200 tot 240 cc meestal. Geen probleem dat lukt wel als het maar om 1 flesje gaat. Ik kan vaker op een dag wel kolven. na de voeding nog even na kolven. Maar op de tijd dat ik hem dan moet voeden ( hij dus het flesje krijgt) kolf ik maar 100 cc tot 140 cc. Veel minder dus dan dat hij drinkt. Kan dit gevolgen hebben voor de productie? Ik kolf vrijwel rond dezelfde tijd ( kan eens 15 tot 30 minuten later zijn) als dat Julian eet.
Kan geen kwaad verder. Veel vrouwen kunnen kolvend minder produceren dan voedend. Het kan wel zo zijn dat als je vaak kolft (bijvoorbeeld tijdens een aantal dagen werken) je productie wat terugloopt. Meestal trekt dat dan weer aan als je weer een paar dagen met je baby bent. Goed zijn groei observeren en kijken of hij tevreden is met de situatie. Linda
Ja ik merk inderdaad terugloop. Hij is onrustig aan de borst en wil liever een flesje. Misschien de 4 maanden dip? Ik geef maar 1 flesje gekolfde melk. De andere 6 keer gewoon de borst. lastig hoor.
Het beste kun je dan even je productie proberen op te krikken. Dit doe je door een aantal dagen zoveel je maar kunt te kolven; dus ook tussen de voedingen door. Na 2 dagen merk je dan dat je weer meer melk hebt. Het is even een investering maar het resultaat is er ook vaak naar. Verder wil ik je graag verwijzen naar Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding . Als je daar het zoekwoord 'domperidon' intikt vind je info over een medicijn dat als bijwerking heeft dat het je productie verhoogd. Misschien om eens door te lezen en het overwegen waard op termijn...? gr Linda
Het ging vandaag weer als een trein. Hij was niet meer onrustig en heeft heerlijk gedronken. Ik heb ook even tussendoor gekolfd. Het lijkt alsof het regeldagen waren. Hij drinkt namelijk nu op iets andere tijden en korter. Maar 10 minuten en hij is verzadigd tot de volgende voeding. Ook wil hij 1 voeding minder. De voeding die hij tussen 16.00 n 19.30 wilde neemt hij niet meer. Hij wil nu om 18.30 drinken en daarna op bed. Bedankt voor je hulp.