Placenta aan de voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jajo, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Gister heb ik mijn eerste echo gehad en die was gelukkig goed. De scopiste zei dat de placenta aan de voorkant lag (niet laag of vlak bij de uitgaan) nu hoor ik allemaal verschillende verhalen hierover, over het niet of pas aan het einde van de zwangerschap je kindje voelen en problemen tijdens de bevalling (bij een placenta previa kan ik het me voorstellen, maar hierbij kan ik me niks bedenken). Heeft iemand hier ervaring mee?

2. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik heb ook plancenta aan de voorkant en voelde de beeb al met 16 weken. Met een week of 22 voelde mijn vriend haar ook. Voor de bevallig zal dit verder ook niks uitmaken, ben nu 38 weken.
    Het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat je je kindje pas heel laat voelt :)

3. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Problemen tijdens de bevalling kan ik nog niks over zeggen ;) Maar bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant, en ik voel de baby toch al een aantal weken.

4. Bijnamamavan2

1 mrt 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook aan de voorkant. Toen voelde ik ons kindje voor het eerst met 17 weken. En mijn man ong. met 22 weken

Bij deze zwangerschap ligt de placenta ook weer voor. Nu voelde ik ons kindje al heel vroeg met 13/14 weken, omdat je het gevoel herkent... Mijn man heeft vorige week ons kindje voor het eerst gevoeld. Dus met 21 weken.. En je ziet hem nu af en toe ook aan de buitenkant schoppen... :)

Mijn vk heeft niks gezegd over complicaties oid. Inderdaad alleen als de placenta voor de baarmoedermond ligt, maar dat was/is bij beide niet het geval...

Laat je niet gek maken door allerlei horrorverhalen... Het is toch bij iedereen weer anders... ;)

5. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Zowel mijn verloskundige als de echoscopist vertelde mij dat dit medisch niets uitmaakt. Je kunt je kindje later gaan voelen dan anderen maar ook dit verschilt weer heel erg! De een voelt het alsnog al met 17/18 weken terwijl een ander het pas voelt rond 24 weken. Ikzelf zit er tussenin en voel het ongeveer sinds ik 20 weken ben. Nog even geduld en je mag het zelf gaan ervaren! (Heel speciaal!). Succes!

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn placenta lag aan de voorkant.
    Ik voelde me dochter inderdaad best laat , pas met 22 weken.
    Verder heb ik geen problemen gehad en heeft de vk ook nooit gezegd dat er problemen van kunnen ontstaan.

7. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier ook aan de voorkant, over de bevalling kan ik nog niks zeggen, maar tijdens de zwangerschap geen hinder van. Voelde de kleine net voor de 20 weken, net als bij de eerste zwangerschap en heb t idee dat ik haar alleen maar beter voel. Niet te druk om maken! ☺

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb 'm ook aan de voorkant liggen en voelde de baby met 14 weken ongeveer.

9. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Heyhey, ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen en ik ben nu iets meer dan 21 weken zwanger en heb de baby nog niet gevoeld.
    Het is afwachten maar ook mijn gynaecoloog zei dat het nog wel even kon duren... Geduld🙄

10. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Ook hier placenta aan de voorkant deze keer. Ik voelde de kleine vroeg, met zo'n 15 weken maar idd omdat ik het gevoel herkende. Heel duidelijk werd het pas na de 20 weken. Sinds die tijd kan je het ook van buiten voelen en zien. Wel ligt mijn placenta linksvoor. Sinds een weekje ongeveer voel ik het ook linksvoor, daarvoor waren alle bewegingen aan de rechterkant te voelen en te zien. Maar ik ben ook zeker niet de slankste dus dat zal er vast ook wel mee te maken hebben. ;)

11. Mooneyglow

Mooneyglow Actief lid

28 jan 2015
    192
    80
    28
    Hier ook de placenta aan de voorkant. Achteraf gezien voelde ik het waarschijnlijk al met +- 18-19 weken maar ik herkende het pas rond 21 weken, mijn man een paar weekjes later. Ze is nu volledig ingedaald maar soms als ze draait zie ik haar billetjes van de ene naar de andere kan bewegen. Voetjes en vuistjes komen ook regelmatig voor bij :p dit voel ik vanaf +- 28 weken.

12. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij de vorige de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde mijn zoontje met 16 weken al. Mijn vk heeft alleen gezegd dat ik mogelijk iets langer kon bloeden na de bevalling omdat hij voor zat. Voor de rest heb ik er weinig last van gehad alleen toen ze hem los moesten maken tijdens de bevalling omdat hij niet zelf kwam. Dat deed even zeer maar dat had het anders ook wel gedaan denk ik.

13. Shei

Shei Lid

1 sep 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, bij de eerste was de placenta aan de voorkant, geen problemen opgeleverd hoor! Ik + vriend voelden kindje allebei bij ongv 17 weken toen, en altijd goed genoeg gevoeld. Nu placenta aan de achterkant ligt voel je en zie je de bewegingen gewoon duidelijker, dat is wel een opmerkelijk verschil.

14. Baby2016x

Baby2016x Lid

9 mei 2016
    57
    0
    0
    Ook placenta aan de voorkant en nergens last van!

Dit is ons eerste kindje en rond 17 weken begon ik al iets te voelen en met 22 weken echt duidelijk en zelfs al zichtbaar.
    Moet wel zeggen dat hij heeeeeel veel schopt en draait dus ik zie heel de dag mijn buik bewegen! :)

15. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb de placenta ook aan de voorkant, laagliggend. Ik voelde ons meisje voor het eerst rond 16 weken, nu is ze dagelijks veel aanwezig. Volgens mij kan een voorliggende placenta alleen kwaad bij de bevalling als hij laagliggend of over de uitgang ligt.

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had hem aan de voorkant liggen en voelde mn dochter al met 12 weken! Mn vriend wel vrij laat pas, wellicht doordat de placenta ervoor lag, met 24 weken volgens mij

17. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ook de placenta voor en de verloskundige heeft me gezegd dat ik de baby waarschijnlijk pas laat voel. Als ik dit zo lees word ik toch wel hoopvol :). Over complicaties heeft ze niks gezegd maar de bevalling duurt natuurlijk ook nog wel even.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ook aan de voorkant. Voelde de baby pas echt goed met een week of 22.
    Zolang de placenta niet laag voor de uitgang ligt is er niks om je druk over te maken.

19. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hmm dus toch veel meiden die de kleine al vroeg voelde, daar word ik blij van! Voelde B* met 15 weken al, kan nu niet wachten tot ik de kleine voel. Al weet ik dat dat nog even gaat duren. Ik heb 30/5 weer een echo en zal dan eens vragen waar hij precies ligt. De scopiste was gister een beetje haastig.

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier ook 2x aan de voorkant. De eerste voelde ik met 17 weken en deze beeb met 15 weken. Dus wil niet altijd was zeggen.
    In het begin lag de placenta ook meer rechts. Dus links voelde ik de beeb het meest. Inmiddels is de placenta een stuk groter, maar voel nog steeds flinke trappen.

Deel Deze Pagina