Ik vond het ook fantastisch! De eerste tijd overigens niet maar het was het absoluut waard om door te zetten. 18 maanden bv gegeven en het werd alleen maar mooier naarmate onze dochter ouder werd. Ik hoop nu met de tweede op een iets betere start maar zeker weer borstvoeding!
Als je vriend de enige reden is om het niet te doen dan vind ik dat eerlijk gezegd nogal egoïstisch van je vriend Met borstvoeding kun je namelijk ook prima een flesje geven en een man kan zoveel bieden tijdens de borstvoeding. Denk al eens aan de nachten waarin hij de kleine naar je toe kan brengen voor een voeding.. jou wat te drinken brengen tijdens het voeden, in bad doen, schone luier omdoen.. Sorry zijn misschien mijn hormonen maar geloof me er zijn genoeg dingen die papa kan doen! Als er andere dingen zijn die je tegen houden is natuurlijk een ander verhaal.. Ik zou zeggen probeer het gewoon, en houd er rekening mee dat wanneer je het gaat proberen, de eerste dagen/weken best pittig kunnen zijn! Soms gaat bv van een leiendakje maar soms moet je er wat voor doen. En na een paar weken wordt het mooi en relaxt! hier nu voor de tweede keer al een jaar bv aan het geven en bij de derde zeker weer! wat voor mij de doorslag maakte was gewoon dat het het gezondste is, en medisch gezien het beste voor mijn kind (heb zelf een aantal ziektes waarbij de kans wordt vermindert door bv)
Wat zonde meid, 150 cc kolfde ik pas toen mijn kindje iets van 5/6 maand oud was. Dus dat is voor die leeftijd echt heel veel! 90cc is al veel! Jammer dat niemand je op dat moment heeft kunnen uitleggen dat dit ruim voldoende was!
Ik heb nooit veel meer dan 90cc gekolfd, dat was ook exact wat dochter in 1x dronk. Ze heeft nooit flessen van meer dan 90cc gedronken.
Bij mijn zoontje wilde ik borstvoeding geven en dat lukte niet. Kwam niet op gang. En ik maar denken met grote borsten heb je vast genoeg. Helemaal niets. Heb veel eraan gedaan. Kolven, aan de borst, bijvoeding. Na 1,5 week was ik kapot. Ik moest stoppen en toen schaamde ik me zo erg. Dat mijn lichaam niet functioneerde. Bij een tweede denk ik dat ik gelijk op flesvoeding ga. Voor mijn eigen rust. Het fijne daarvan is weer dat ook je man een flesje kan geven en zo ook een band bouwt. En ook dat je alle twee best een goede nachtrust kan hebben als je om en om voedt.
Ik vind flesjes te veel werk. Uitkoken, bijmaken, te weinig, te veel, een gedoe gewoon. Kind ligt ook maar huilend te wachten tot je klaar bent, wat een gestress. Borst is zó handig!
bij mij ook dit. de eerste ging drie maanden goed, bij de 2e lukte t niet. Iedere ochtend tijdens het wegen was ze nog meer afgevallen en ze zat op een gegeven moment 10% onder het gewicht. Het was zo stressend, ik mocht ook niet naar buiten met dr, ze moest eerst aankomen, Op een gegeven moment heb ik de stap gemaakt naar flesvoeding. en toen ging het prima. Vond het wel jammer dat t niet lukte... maar ja heb het geprobeerd
Voor ik zwanger was associeerde ik een baby met een flesje. In mijn omgeving vroeger gaf niemand bv. Toch uiteindelijk me erin gaan verdiepen en wou het wel doen... Wel, ik heb bv geprobeerd en vond het niets. Vond het heel vermoeiend, in het begin zelfs pijnlijk maar dat gaat over maar vond het vooral veel moeilijker dan flesvoeding. Ik ga graag weg overdag, ben geen thuiszitter, maar zit ook niet graag met mijn borst bloot buitenshuis. En ik heb grote borsten met vlakke tepel, dus het was niet makkelijk: ik moest met 1 hand mijn borst vastnemen en ondersteunen en de andere hand kindje vastnemen... Echt een gedoe vond ik het. Ik was uiteindelijk heel blij dat hij de fles nam. Makkelijk, papa en grootouders kunnen het ook doen, ik kon weer naar buiten gaan en moest minder "plannen". Maar...ik heb dan weer vele vriendinnen (met kleinere borsten dat wel) die het geweldig vonden. Ik zou dus zeggen: probeer het! Lukt het niet of is het niets voor jou, dan stap je makkelijk over hoor.
Ja dat herken ik wel, dat plannen bij de 1e. Maar ja ik had ook joekels van een borsten gekregen, terwijl ik normaal maat B/C heb. Nu leken ze wel maat Z haha. maar ik had dan wel maling aan om buiten te voeden. in de stad ging ik op een terrasje, sjaal over mij en de baby heen en voeden maar. Ideaal vond ik het. Hoop dat het bij de 3e wel lukt. vind het zo bijzonder om je kind te laten groeien met mijn voeding. Ik denk idd dat je t zelf moet ervaren, wat je prettig vindt.
Ik wil het deze keer wederom gaan proberen, als mijn productie tenminste op gang komt na de borstvergroting.. En anders gewoon kunst voeding hoor.