Ik zat de babykleertjes te inventariseren en het viel me op hoeveel maat verschil er zit in verschillende merken. Om gek van te worden. Ik ben zwanger van de eerste en ons kindje is al wat aan de grote kant. Ik word dan waarschijnlijk ingeleid bij 38 weken. Weet dus ook niet zeker of ons mannetjes maat 56 aankan. Tot nu toe heb ik zowel kleertjes van maat 56 als 62 gekocht maar sommige kleertjes zijn net 62 en 62 soms net 56. Vooral bij de broekjes zie ik weinig verschil eerlijk gezegd. Ik ben bang dat ik straks niet genoeg goede kleertjes heb voor ons mannetje.
Ik kan me de onzekerheid helemaal voorstellen. Ik werd door vriendinnen al gewaarschuwd om niet teveel maat 50 te halen, zeker toen bleek dat ik ook nog zwangerschapsdiabetes had. Ons prinsesje bleek echter precies op de p50 lijn te zitten bij de geboorte en hierdoor had ik echt te weinig maat 50. Bovendien is de maat 50 van zeeman heeeel anders dan de maat 50 van lief. En bij rompertjes had ik veel combinatiematen, daar hoef ik nog niet eens aan te denken nu. Het voordeel is echter dat het ook snel genoeg is bijgehaald (door oma's, partner en zelfs door mezelf!). Ze is nu 3 weken en past nog steeds in 50 (is zelfs wat te groot, alleen het lief shirtje wordt wat te strakker!)
Dat viel mij ook al op! Irritant he?! Ik heb niet zo heel veel kleertjes gekocht, voldoende voor de 1e weken. Ook omdat we niet weten wat het word, dus na de geboorte kan ik dan nog iets specifieks voor j of m kopen. Ook weet je natuurlijk niet of de kraamvisite nog met kleertjes aan komt zetten. Ik heb 50/56 en 62 in huis. Zowel rompers als shirtjes en broekjes. Omdat ze zo ontzettend hard groeien heb ik veel bij de zeeman gekocht. En wat spul bij de hema(in ieder geval de rompers). Ik vind vooral de broekjes soms zo klein ogen, dan denk ik: past ie nog wel als baby ook een luier aan heeft?! Dus broekjes koop ik het liefst wat groter(62), hoewel ik natuurlijk ook 56 in huis heb. Ik haal binnenkort nog wat kleine broekjes erbij(heb er wel erg weinig...), en als ie dan geboren is zullen we wel verder zien. Oma vind het vast niet erg om voor nood naar de winkel gestuurd te worden, haha!
wat ik heb gedaan is kleding op elkaar leggen en niet op de maat gelet, ik werd er gek van. Ook met shoppen neem ik kleding mee, wel die je kan zien dat ze gedragen zijn. En neem mee kleding die goed zit. Alles moet dus groter zijn dan de kleding die ik meeneem.
Wij hebben ook allerlei verschillende maten gekocht (van 50 tm 68) mijn vriend was een gigantische baby en ik was ienieminie dus we moeten maar afwachten wat eruit komt. We hebben de kleding ook op elkaar gelegt en de kleinere maatjes in de baby kast gedaan en de grotere maten apart gelegt. Soms is inderdaad een maatje 62 even groot als een 56. Ik zou als ik jullie was niet al te veel maatje 50 kopen, mocht het toch nodig zijn dan is het zo bij gehaald toch!
Oh, vreselijk, ook een ergenis van mij hoor En het blijft hè, ook in de grotere maten... Ik heb vandaag t shirts gekocht, en twee verschillende maten, want soms is 80 veels te groot, en soms heeft hij al 92! Argh:x
De maten wisselen inderdaad heel erg. En die maatjes lijken zo niet heel verschillend, maar trek maar eens een broekje maat 56 aan en een maat 62. Dan zie je dat er toch wel aardig wat verschil tussen zit. Ons zoontje was niet zo groot/zwaar (47 cm en 2720 gram), dus hij heeft best lang maat 56 gehad. Wij hadden geen 50, dus 56 was nogal groot. We hebben zelfs nog een pakje maat 44 gekregen en dat heeft hij ook nog 2 weken gepast.
De winkels zijn ook nog open nadat je bevallen bent Maak desnoods alvast een verlanglijstje op een webwinkel zodat je dat snel kunt bestellen als je te weinig blijkt te hebben. Of stuur oma/ /partner/zus naar de winkel na de bevalling als je hun smaak vertrouwt. Ik had bij de oudste ook alleen maar vanaf 56 omdat iedereen zei dat ze soms 50 niet passen. Ze bleek nog geen 3 kilo dus verzoop echt in 56. Mijn moeder dolgelukkig, want ze mocht kleertjes maat 50 gaan kopen
Herkenbaar, ons kereltje was trouwens 4480 en 52 cm en paste de eerste week nog zelfs wat dingen van 50 hoor . Wat maten betreft heb ik hier wel 5 rompers van de zeeman liggen allemaal hetzelfde maatlabel maar toch erg verschillend als je ze op elkaar legt haha. Ons zoontje is een stevige knul en zit dus met merken van zeeman, hema en dirkje(jola) vaak een maatje groter dan hij eigenlijk zou moeten hebben . Kleding is zo gehaald en je merkt al snel wat jou kindje het mooiste staat . Succes met de laatste loodjes.