wel of geen box

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door aleshanee, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hier hadden we een box en deze is nu weer weg kind was 5 maanden.

ik vind het totaal niet nodig een kleed op de vloer werkt prima.

2. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou bedenkingen? En als je die zelf hebt waarom zou je het dan wel doen?

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ja, het is idd handig. Maar mn meisje heeft er ook wat aan hoor, lekker spelen. Wat ik op deze leeftijd op de grond nog niet ideaal vind.

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben ook een box. Ons zoontje kan er heerlijk veilig in liggen "spelen". Hij vind het hartstikke leuk om naar zijn mobiel te kijken! Verschoon hem ook altijd in de box. Moet wel zeggen dat hier een grote hond en 2 katten rondlopen dus de grond is hier geen optie. Maar als dat niet zo was had ik nog een box genomen. Hij slaapt er overigens nooit in, de box is hier alleen om te spelen.

5. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Hier in huis zijn de meningen verdeeld. Ik wil liever geen 'gevangenis' (ja, ja.. ) omdat ik denk dat je een kind op die manier ook afremt in zijn ontwikkeling wat betreft het lopen (de kids van een vriendin zonder box liepen veel eerder (en waren over het algemeen wat verder) dan de kids van een vriendin met box). Tegelijkertijd hebben wij ook honden en katten etc dus wat dat betreft vind ik het wel weer een veilig idee. Aan de andere kant zou ik sowieso nooit mijn honden alleen laten met hem als ik even naar de plee moet oid..

Mijn echtgenoot wil wel graag een box omdat hij vindt dat dat erbij hoort en inderdaad dat je je handen vrij hebt.

We zijn er nog niet over uit :D (gelukkig hebben we nog wel even)

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien zeg ik dingen die al gezegd zijn.

maar wij hebben geen box. Heel bewust niet gedaan omdat ik niet vind dat je je kind voor je eigen gemak in een box moet leggen. Een baby hoort gewoon zo veel mogelijk bij de ouders is onze mening tot ze zelf aangeven dat ze wat meer zelfstandig willen worden. Dus onze dochter zat altijd bij ons in de draagdoek of lag naast ons op de bank tot ze oud genoeg was om op de grond te kunnen spelen. Dus nu speelt ze altijd op de grond, en hebben we ook geen box meer nodig.

7. HLin

HLin Lid

27 dec 2013
    51
    0
    0
    Hey, ik ben nog lang niet zover qua voorbereidingen maar vind het wel goed om hier alvast over na te denken. Mag ik vragen welke boeken je hebt gelezen? Ik heb zelf via m'n werk een cursus bij Manja Haze gedaan en ben ook anders gaan nadenken over een box. Maar er nog niet uit wat wij tzt doen.
    Succes met je keuze!

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    hier was de box ook de speelplek voor hem voordat hij kon rollen, kruipen staan. de vloer vind ik geen optie voordat ze kruipen enzo, te koud en lijkt me ook niet echt ergonomisch voor jezelf...
    mijn zoon kon met 6 maanden kruipen maar was soms zo gefrustreerd omdat zijn speelgoed steeds wegrolde en hij er dus achteraan moest en zo niet rustig kon spelen, dit kon hij in de box dus wel!
    naast me op de bank vond ik eng, tenzij ze tussen onze benen in lag. het zal maar de eerste keer zijn dat ze gaan rollen... boem op de grond...:(

een baby hoort absoluut veel bij de ouders te zijn maar als ik bijv sta eten te koken hoort daar geen baby bij ivm hete spetters enzo.

via marktplaats zijn er vele mooie boxen te koop voor weinig geld, of zelf gratis af te halen. dus qua kosten hoef je het niet te laten is mijn mening. maar ieder zn eigen keuze. ik heb er nooit aan getwijfeld of we er een wouden of niet

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier wel een box. Maar ik heb 3 honden waarvan 1 nog bezig is met haar heropvoeding en nog een peuter rondrennen... dus het is niet altijd een optie om de kleine maar op de grond neer te leggen.
    Een box is een veilig rustig plekje waar ze straks lekker mag spelen.
    Maar absoluut geen uren in door zal brengen.

10. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Hier zijn we ook juist voor een box. Vind een box een uitkomst om even je handen vrij te hebben. Ik vind het juist verschrikkelijk als mensen continu een kleine bij zich hebben/dragen. Tuurlijk als het huilt of gewoon even knuffelen maar een kind moet ook zelfstandig kunnen spelen en niet conti nu bij pa of ma willen zijn.

Hier ook een hond en een kat en het lijkt me juist prettig om even de was te moeten doen/ koken/ schoonmaken/ naar de wc moeten zonder dat je, je zorgen hoeft te maken waar de kleine is en waar de hond of kat is.

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Nog niet in gebruik, maar de box staat hier al wel. Juist ook om de redenen die vaker genoed worden: zodat je even rustig je handen vrij hebt om te koken, naar de wc te gaan, schoon te maken etc.
    Op momenten dat het kan zal ik de kleine wel op de grond laten spelen, helemaal als hij gaat kruipen/tijgeren, zodat hij z'n 'vrijheid' heeft. Maar als ik pannen met heet water sta af te gieten, moet meneer op veilige afstand zijn (en vind ik dragen dus ook geen oplossing)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zou niet zonder de box kunnen denk ik...?
    Ze kunnen er in slapen en spelen.... En ik heb mijn handen vrij. Kan niet heel de dag naast mijn kindje staan.

Nee ik kan niet zonder een box en zou ook niet weten waarom ik het zonder een box zou moeten doen.

Ben ook niet moeilijk met slapen in een box.....

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier de box met name de eerste 6 maanden wel gebruikt, daarna minder, maar wel fijn om te hebben wanneer je even baar t toilet moet enzo. Laat mijn kindje liefst zoveel mogelijk vrij bewegen zonder 'opgesloten' te zitten in een box, maar kan voor even wel echt handig zijn.

14. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik vind de box fijn. Ons mannetje heeft er als baby heerlijk in geslapen en gespeeld en toen hij iets ouder was vond ik het soms ook veilig om hem er in te laten spelen als ik bv. even de kamer uit moest.
    Nu is de tweede op komst en het lijkt me voor de kleine prettig om een eigen rustig plekje te hebben.
    Afgewisseld met het kleed op de grond, is het ook fijn om eens een ander uitzicht te hebben denk ik. ;)
    Ik zie helemaal geen nadelen voor kinderen om in een box te liggen.
    :)

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook een box en had niet zonder gekund.
    De eerste maanden sliep ze er vooral ook in als ik ook beneden was ik vond het fijn om haar dichtbij te hebben, en zij sliep er heerlijk in. Ook kon ik haar daarin goed op haar zij leggen om en om voor haar voorkeurshouding en kon ik haar goed im de gaten houden en vooral uuuuuuren naar haar kijken :)

Nu staat de box er nog steeds en ik kan nog steeds niet zonder, als de droger piept dat die klaar is, hup zet ik ze even snel in de box kan ze even spelen en ik veilig naar boven ze speelt er ook graag in, zelfde met de wasmachine, als ik naar toilet moet, naar de garage oud papier wegbrengen of wat pakken ect, ect, ect.
    En als ik de vaatwasser uit ga ruimen gaat ze ook in de box anders zit zeer binnen no time in :) ja echt vind ze geweldig haha.
    Nee doe box blijft hier nog heel mooi een tijdje staan hoor.

Tip: heb weleens gehoord dat mensen van de box een ballenbak hebben gemaakt lijkt me ook een erg leuk idee.

Deel Deze Pagina