Ik heb mijn oog laten vallen op de wipstoeltjes van Fisher Price. Nu twijfel ik tussen de Bouncer en de Infant to Toddler varianten. De Bouncer is te gebruiken tot 9 kg en de Infant tot 18 kg. De bouncer wipt en de infant schommelt. Bij de infant kun je de rugleuning verstellen en de stoel in vaste stand zetten. Beide hebben speeltjes en trilfunctie. Bij de infant kun je de bekleding wassen maar ik weet niet of dat bij de bouncer ook kan? Wat is nou leuker/lekkerder voor het kindje dat de stoel wipt of schommelt? Welke stoel zou eerder in beweging komen? Hoe belangrijk is het dat je t stoeltje langer kan gebruiken? Kortom ik weet het niet meer allebei hebben ze voor- en nadelen. Waar zouden jullie voor kiezen? Bouncer Fisher-Price Friendly First Bouncer Infant to Toddler Fisher-Price Infant to Toddler Rocker
Ik had in het begin een schommelstoeltje voor mijn dochter (tot 9kg). Ideaal, mijn dochter vond het heerlijk. Een wippertje hebben wij ook en mijn dochter zit er nog steeds in. Toen ze nog niet kon zitten gaf ik haar eten in de wipper. Dus die heeft wel een heel andere functie dan alleen relaxen.
Voor een baby is een schommelstoeltje ook fijn, alleen zou ik die niet meer gebruiken als het kind iets van kracht krijgt om zich op te trekken tot zit of opzij te gooien. Die vallen daar zo uit. (Laat staan dat een kind van 18 kg in een wipstoel gaat zitten, dat is echt alleen om de prijs op te krikken..)
Mij trekt een echt schommelstoeltje persoonlijk niet zo. Ik denk dat ik die in ieder geval niet kan gebruiken om bijv. eten in te geven.
Wij hebben een bouncer. Een stoeltje dat wipt krijgen ze makkelijker in beweging. En als ze groter worden willen ze er niet meer echt in.
Dat de bekleding uitwasbaar is zou voor mij noodzakelijk zijn je wilt niet weten hoe vaak ik de hoes van de wipstoel heb uitgewassen. Bij mij zaten mijn kinderen maar tot 9 maanden in een wipstoel daarna gingen ze gewoon in een eetstoeltje zitten veel handiger omdat je die aan tafel kan aanschuiven.
Zou voor die tot 9 kg gaan. Oudere kindjes willen vaak niet meer in zo'n stoeltje. Als ze eenmaal zelf kunnen zitten en kruipen, is dat veel leuker.
Hier wel een schommelstoeltje tot 18 kg.was idd even niet interessant maar nu ze er zelf op kan gaan zitten wel weer.dan gaat ze er in zitten en schommelen of ze trekt hem naar de salontafel en gaat zitten kleuren.
Ik heb vandaag de gewone bouncer besteld tot 9 kg. Vond het in prijs ook wel veel schelen. Ben benieuwd, als het goed is word ie morgen bezorgd.