Hoi dames, even een update. We hebben toch een box aangeschaft, gelukkig is het een niet al te grote. Met wat gepas en gemeet is het toch gelukt! Nu even uitvogelen hoe we de kat eruit houden hihi
Ze is er vannacht ingesprongen, maar van mij mag ze er in, zolang de baby er maar niet in ligt later. Balonnen heb ik vaker van gehoord, maar als er eentje klapt als ze er snachts ingaat dan krijg ik een spontane rolling van de schrik. Ze gaat er niet in slapen, alleen ruiken. Dus gelukkig valt het mee
Ik zou de kat er wel uit houden. Ik zou niet het risico willen nemen dat de kat de box tot eigen territorium gaat rekenen.
Klinkt inderdaad als wat nieuwsgierigheid omdat de box nieuw is. Waarschijnlijk slijt dat wel en springt ze er straks niet meer in. Bij ons springen de katten nooit in de box als dl erin ligt. Ze kijken hooguit wat benieuwd door de spijlen of zo en we zijn er altijd bij (alleen soms even plassen, maar dan heb ik nog steeds zicht ). Je kunt wat alufolie in de box leggen. Bij ons schrikte dat wel wat af in het begin, zodat ze er minder snel geneigd waren in te springen. Verder hebben we een plastic kleed van Jollein in de box en doen we er een stoffen kleed bovenop als dl erin gaat spelen. Dat kleed halen we er weer uit als we er niet zijn. Ook maak ik dat plastic kleed elke dag met een doekje snel schoon. Voor het geval dat ze er toch in zijn geweest met hun lekkere kattenbakpootjes...
Ze springt er nu steeds minder vaak in, denk inderdaad de nieuwschierigheid. Als we haar corrigeren (knippen met de vingers), dan stuift ze eruit. Ze kan dan ook zo kijken van: Mag dit? Haha. Beestje heeft al vaker baby's gezien, snuffelt wat en loopt verder. Heeft zelfs al een keer een stampende peuter achter haar aan gehad, ze vloog toen onder de tafel. Heb er eerlijk gezegd wel om gelachen, keek me echt aan van wat is dat nou weer? Als de baby later in de box ligt, willen we haar er niet in hebben en anders met toezicht natuurlijk. Dat plastic zeil is wel een goed idee, voor de vieze pootjes na de bak + haren