Nooit geen matras gehad vind het beetje onzin persoonlijk. Onze kleine lag echt veel in de box, had er een flesje denken onder liggen en daarop het boxkleed, nooit geen slag of sloot gehoord, nooit gehuild werkte prima, op de grond spelen ze toch ook zonder boxkleed gewoon huppa zo op de tegels!
Hier zal het matrasje er waarschijnlijk ook alleen de eerste paar maandjes erin liggen. Als ze alleen maar liggen. Want dan is het toch wel erg hard. Zelf vond je het ook wel wat hard, anders deed je er geen fleece deken onder, denk ik....... Iedereen doet het op haar eigen manier.
Hier zal het matrasje er waarschijnlijk ook alleen de eerste paar maandjes erin liggen. Als ze alleen maar liggen. Want dan is het toch wel erg hard. Zelf vond je het ook wel wat hard, anders deed je er geen fleece deken onder, denk ik....... Iedereen doet het op haar eigen manier.
Ik heb ook een box matras en daar overheen een hoeslaken ervoor.. Ik vind wel mooi staan en vooral als ze liggen lekker zacht
Ik heb net het dunste boxmatras gekocht bij de Babydump, voor 15 euro. Dat is 3cm dik schuimrubber. Vrij simpel. Daar maak ik zelf een hoes overheen, die ik makkelijk uit kan wassen. Een boxkleed is dan niet meer nodig. Bovendien gaat dit ook niet schuiven, dat lijkt me wel praktisch. De verkoopster vertelde overigens dat het ook wel een cultuurding is. De meeste Nederlanders kopen een boxkleed of een dun boxmatras, en leggen hun kindje vooral in een ledikant/wieg te slapen. Dat is wel vaak in een andere kamer dan de woonkamer, dus dan is de moeder er niet 24uur per dag bij. Belgen kiezen juist voor het dikste boxmatras (6cm), omdat zij de baby de hele dag in de box laten slapen en bij de baby in dezelfde kamer willen blijven. (Aldus de verkoopster van de Babydump)
Nou inderdaad....ik ken niemand (nee, echt niet) in mijn omgeving met een boxmatras? Zo'n ding nog nooit gezien. Hier in de familie en vriendenkring werden en worden gewoon altijd twee dikke boxkleden op elkaar gelegd.En alle kindjes zijn niks overkomen. Neemt niet weg dat ik het een goed idee vind hoor. Lijkt me persoonlijk best comfortabel namelijk!
Het gaat er bij mij niet om dat het kindje iets zal overkomen, want daar ben ik ook niet bang voor. Ik heb hem puur voor het comfort in de eerste maanden (als ze nog niet draaien, zitten etc.). Want ik heb het idee dat het matras de ontwikkeling wat zal belemmeren (omdat het zachter is). Ik vond het met boxkleed erg hard. En aangezien mijn matrasje ook maar 15 euro was, dacht ik 'die koop ik'. Extra boxkleed was duurder geweest. Ik had ze ook nog nooit gezien. Maar mijn moeder wees me erop. Vroeger deden ze er zo'n plastic boxkleed onder, vertelde ze.
Chocochick Ik heb ook niet gezegd dat ik de box met boxmatras als bed ga gebruiken Gaat mij ook puur om het comfort de eerste maand(en). En ik maak mij al helemaal geen zorgen over het wel of niet iets overkomen van mijn kind in de box... Nogmaals, gaat mij puur om het comfort. Wat betreft het niemand kennen met een matras in de box: ik ken ze wel Zal ook wel een cultuurding zijn
Hier ook 1 en ben er vooral nu heel blij mee met het rollen van meneer.. Hij klapt namelijk best hard op zijn hoofd terug, zal die vast ook zonder boxmatras overleven maar het geeft me een beter gevoel zo..
Bedankt dames! voor die 15,- schaf ik er gewoon 1 aan, bevalt het me niet dan bewaar ik hem gewoon tot iemand in mijn omgeving hem kan/wil gebruiken