Wel of geen boxmobiel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gitster, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik overweeg ook alles honderd keer :). Niet van 'oh wat grappig, ik koop het' maar denk er dus weken, zo niet maanden over na :).

Ben altijd erg precies in uitzoeken wat ik wil en dan ook nog voor de beste prijs. Heb dan ook niet vaak miskopen (wel dat iets minder gebruikt blijkt te worden maar heb er wel goed over nagedacht van te voren dus dan vaak geen spijt).

Voordeel van boxmobiel op batterijen vind ik wel dat je zelf bepaald wanneer dat ding uit gaat en hoe lang hij aanblijft. Bij die van mij zit een soort afstandbediening om hem uit te kunnen zetten (had hem er niet op uitgekozen maar als het er dan toch op zit... zal eens kijken of het nuttig blijkt ;)). Uiteraard is dat gewoon luxe, dat dat kan.

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kreeg die van woezel en pip laatst gratis bij babydump omdat ik daar een box had gekocht eerder in mijn zwangerschap, die komt bij oma in de box.

3. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Wij hebben de mobiel (die 80 euro nieuw kost:$) gekocht tweedehands voor 30 euro (tiny love), alle stoffen figuurtjes eraf gehaald en in de wasmachine gewassen en de rest afgewassen met dettol. Onze meid is er echt weg van, ze kan er heel lang naar kijken.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben de Tiny Love Princess en mijn dochte is er dol op! Grootste voordeel vind ik dat hij 20 minuten speelt, en dat het geluid ook uit kan. Zodra hij stopt met draaien begint mijn dochter meteen te protesteren. Laatst hadden we op vakantie een box in het huisje, zonder mobiel. Ze wilde er absoluut niet in liggen!

Op de creche hebben ze zo'n ding van Nijntje die je met de hand moet opdraaien en die dan 2 minuten speelt. Wat een onding, dan moet je dus elke 2 minuten weer opdraaien omdat mijn dochter meteen klaagt als ij stil staat.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    TS, is je kindje al geboren? Ik denk dat je als hij/zij er eenmaal is, je ineens veel minder om je inrichting geeft. Baby's zien het eerst felle kleuren, dus je gaat vanzelf merken dat ze dat speelgoed het leukste vinden. En dan zijn de behoeftes van je kindje ineens het allerbelangrijkste:)

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hier nooit zoeen mobiel gehad.
    Die dingen spraken mij ook helemaal niet aan.
    Bovendien was mijn eerste dochter zowat 24uur per dag bij mij op mijn arm en ( ja heel fout!) naast mij in bed de eerste 2/3 maanden en had zoeen ding dus echt overbodig geweest.

7. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er voor mijn zoontje geen. Maar voor mn dochter wel voor de bijl gegaan en een simpele gehaald. Ze vond em echt geweldig gewoon. In het begin heel geïntrigeerd en daarna iedere keer een grootte glimlach. Dus ga er nu ook weer een halen. :)

8. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Kleine nog niet geboren. 4 januari ben ik uitgerekend. Beste is denk ik om te wachten, en evt eentje later via MP te kopen. Denk niet dat ie wat tekort komt als ie er geen heeft, maar wil het beste voor ukje, alleen moet ie er vervolgens wel 'iets aan vinden'.

Haha en dat interieur van mij....tja...Ik wildde een paar jaar geleden cavia's maar niet in zo'n blauw plastic tralie-gevalletje dus die zitten nu in een 'villa' van 3 verdiepingen (Ik ben niet wijs- hoor het vaker :p)

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    In eerste instantie wil ik ook niet al te veel fel gekleurde dingen kopen. In de box had ik alles van grijze nijntje gekocht. Maar je huis wordt toch niet meer wat het geweest is met zo'n kleintje erbij.

Hier vond ik trouwens en wipper, en box en speelkleed redelijk "onmisbaar". Ze zijn in ieder geval veel gebruikt hier.

Mijn zoontje raakte trouwens helemaal in trance van de mobiel :D

10. Ik heb in eerste instantie de nijntje mobiel gehaald omdat die het minst erg was voor mijn interieur ;). Maar, ik werd gek van het opwinden van dat ding en mijn zoon vond er niet veel aan. We hebben toen de Rainforest mobiel gekocht in de aanbieding en dat was gelijk een succes. Na een paar maandjes de bovenkant er natuurlijk afgehaald (volgens mij toen hij 6,5 maand was) maar het muziekgedeelte met de knopjes is blijven hangen tot de box wegging, dat bleef zoonlief leuk vinden.
    Ik vind een boxmobiel even handig/nuttig als de box zelf eigenlijk.. je hebt het sowieso niet persee nodig, maar het is wel fijn om te hebben. En de speelgoed voor je baby zal toch kleurig zijn, je interieur is niet meer hetzelfde als je kind ouder wordt, het staat hier nu vol met kleurige auto's en puzzels etc. Tsja, hoort erbij. :)

Zo lag hij ernaar te kijken:

11. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Anne09 en Babyengel wat een schatiige foto's!

Jullie hebben gelijk, mijn mooie huisje word waarschijnlijk toch overgenomen door de kleine rebel. Wat natuurlijk niet erg is. Het is voor mij vooral belangrijk dat ie die felle kleurtjes ook echt interessant vind voor ik een dure Tiny Love oid aanschaf. Mar het is duidelijk het overwegen waard hihi

12. Die twijfels had ik ook.. maar geen spijt van gehad, die aankoop. Alles wat mooi kleurig was werd interessant gevonden. Vooral groen en rood, zo fel mogelijk. Wat dat betreft vinden bijna alle baby's die felle kleuren het meest interessant. Dat muziekgedeelte kan je dus ook apart gebruiken en dat vond ik ook handig, doe je er nog wat langer mee voor je gevoel.

13. ukkievanmama

23 nov 2012
    8
    0
    0
    in 2008 had ik een mobiel gekregen van woezel en pip voor op het babykamertje. Doordat het helaas niet paste aan het babybedje omdat wij namelijk ook een hemeltje hadden, hebben wij het boven de box gehangen. In het begin vond onze zoon er eigenlijk niets aan maar na verloop van tijd werd hij zelfs rustig van de mobiel. Bij onze dochter ook gebruikt. Als het niet aanstond huilde ze. Bij onze derde gaan we gewoon weer de zelfde mobiel gebruiken. Beebies vinden het trouwens fijn om ergens naar te kijken. Je hoeft het niet altijd aan te hebben gewoon vormpjes zijn alleen al leuk.

Heb je geen geld. Dan vraag hem als kado of kijk op marktplaats.

14. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dames ik ben overtuigd. Ga in ieder geval een kopen. Welke? Geen idee... Hoeft voor mij geen dure te worden. Ga komende week op zoek en zal hem showen!!

En tips zijn altijd welkom!

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
  16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben er wel een, die hebben we gekregen van mijn broer en schoonzus. Was van Woezel & Pip (la la la lalalalala etc) Vrolijk ding, hij hing al vanaf dag 1 boven de box, maar pas vanaf n maand of 2 zijn we m gaan gebruiken..

En als we m niet gekregen hadden, zouden we er zelf wel een gekocht hebben, zo leuk om te zien hoe die kleintjes op een gegeven moment reageren op het muziekje en ook die dingen echt volgen met de oogjes..

Overigens hangt de mobiel nu niet meer aan de box, ik denk dat ie m nu kapot zou trekken :p (en jaja hij zit nog altijd een poosje in de box s morgens)

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb net de kleine van een vriendin onder de rainforest mobiel gelegd en ze vond hem errug mooi :).

18. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik maakte me eerst ook heel erg druk om de inrichting van mn huis en alles moest er vooral bijpassen (boxkleed, speeltjes etc. ) maar toen ik mijn ventje op dat speelkleed zag liggen bij die vriendin kon t me allemaal niet meer schelen hij vond het zo leuk!!
    En nog steeds vind hij het prachtig en wat betreft teveel indrukken, wees maar niet bang ;) hij valt gewoon in slaap tijdens het spelen haha

Het is wel zo dat hij zich bij 2 maanden pas ging interesseren voor speelgoed! hij vind vooral het slaan tegen de poppetjes erg leuk en het handige van dit kleed is ook dat het opstaande randen heeft dus speentjes en speelgoed blijven allemaal binnenboord en als ik een dagje met hem naar mn moeder ga neem ik het speelkleed heel gemakkelijk mee ideaal dus ;)

Bijgevoegde bestanden:

• zzz.jpg
      zzz.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,7 KB
      Weergaven:
      365
  19. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jehhhhh Ik heb een Tiny love geleend van een vriendin. Zo kan het geen miskoop worden. Leg mijn ventje eronder en mocht ie het leuk vinden (wat wel zo zal zijn als ik jullie verhalen lees) schaffen we er zelf ook eentje aan. Zag dat Tiny love een mooie nieuwe heeft (My Nature Pals) dus dan zal het die gaan worden.

Dank je ladies!

20. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij hebben de rode mobiel van Nijntje ( mijn vader heeft die uitgezocht, samen met het grijze boxkleed van Nijntje ). Prima! Hoe simpeler hoe beter wat mij betreft... Twintig muziekjes en lichtjes en bewegingen op zo'n apparaat vind ik niks... Gewoon een gezellig deuntje en wat poppetjes om naar te koekeloeren.

Helaas heeft een kennis van ons het muziekdoosje te ver opgewonden... Dus hij is een beetje dolgedraaid. Maar ik gok dat we 'm wel weer opnieuw op kunnen winden.

Ohja... en we hebben een stoffen paardje aan de boxrand hangen... Dat is ook een muziek-speeltje.

Deel Deze Pagina